Autor |
Wiadomość |
Prodok
|
Tytuł: Napisane: Śr lut 07, 2007 1:38 pm |
|
Dołączył(a): Wt lut 06, 2007 2:49 pm Posty: 37 Lokalizacja: Warszawa
|
OKI czyli ustaliliśmy że BMW jest super ale dlaczego pozwala sobie na montowanie czegoś co jest strasznie nietrwałe :?: jak to wpływa na markę :) to tak jak w Varadero pompy paliwa padają zanim zrobisz przyzwoity przebieg a nowa bagatela 800 pln kosztuje (mi padła po 30000 km)
|
|
Góra |
|
|
AdvHP2rider
|
Tytuł: Napisane: Śr lut 07, 2007 2:12 pm |
|
Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 9:02 pm Posty: 3777 Lokalizacja: Wrocław
|
super to są najprostsze trwałe rozwiązania a nie najdroższe, a firmy się bogacą na tym że sie co jakiś czas psuje (bo musi).
technologia juz jest na takim poziomie ze mozna wyprodukowac czesci ktore przez 20 lat nie beda sie psuly ale wtedy te nasze super firmy poszlyby z torbami - ot cala prawda
|
|
Góra |
|
|
mario33
|
Tytuł: ... Napisane: Śr lut 07, 2007 3:33 pm |
|
Dołączył(a): Cz sty 11, 2007 11:19 am Posty: 3848 Lokalizacja: Zalesie Górne
|
Zawsze mnie ten temat fascynował...
znane są np. publicznie oceny trwałości samochodów. Audi ocenia trwałośc swoich samochodów do wymiany na 6-7 lat. Mercedes na 8-9 lat (w warunkach niemieckich). Jeszcze niedawno było to odpowiednio 10 i 12 lat.
Każdy, kto cokolwiek miał do czynienia z pojazdami wie, że główny zarobek dla firm motoryzacyjnych to nie nowe samochody ale CZĘSCI.
Zapytajmy się np BMW dlaczego w R1200Gs osłony cylindrów sa 'plastikowe' ? Padnie odpowiedź - 'bo lżejsze'. A ja twierdze, że g... prawda - zysk na wadze jest naprawde niewielki. Efekt to albo zakładasz nowe osłony lub dodatkowe (aluminiowe) i wychodzisz na to samo, albo za każdą glebą parkingową zmieniasz osłony. Czy tak czy tak - jesteś 'golony' z kasy bez mydła :shock:
I jeszcze jdno - co do tych podobieństw BMW i Aprilii - to moim zdaniem jest oczywiste. Obie firmy ze sobą blisko współpracują. F650 był długo robiony w fabryce Aprilii i nawet gdzieś czytałem że własnie Caponord powstał z pomocą BMW.
|
|
Góra |
|
|
AdvHP2rider
|
Tytuł: Napisane: Śr lut 07, 2007 5:42 pm |
|
Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 9:02 pm Posty: 3777 Lokalizacja: Wrocław
|
części w powiązaniu z gwarancją i serwisem - tak to działa. cena serwisu BMW w Wawie to już kpina - złodziejstwo w biały dzień i śmieją Ci się w twarz bo nie masz wyboru a białe rękawiczki do tego procederu daje BMW, tylko jednego nie rozumiem dlaczego w Bielsku serwis jest o połowę tańszy? a oleje i motocykle kosztują tyle samo.
kiedyś słyszałem takie zdanie: w Wawie nie mówi się ile się zarobiło tylko na ile w h... zrobiło się klienta
|
|
Góra |
|
|
Prodok
|
Tytuł: Napisane: Śr lut 07, 2007 7:13 pm |
|
Dołączył(a): Wt lut 06, 2007 2:49 pm Posty: 37 Lokalizacja: Warszawa
|
co do cen to faktycznie są kosmiczne ostatnio jak zapytałem w serwisie "nie powiem którym) to za wgranie mapy zapłonu zażyczyli sobie 200 - 250 pln. Ja rozumiem że to musi kosztować ale aż tyle :?:
Poza tym Warszawa faktycznie należy do najdroższych miast jeśli chodzi o serwis... :(
|
|
Góra |
|
|
Młody
|
Tytuł: Napisane: Pt lut 09, 2007 9:10 am |
|
Dołączył(a): Pn sty 15, 2007 12:14 am Posty: 1073 Lokalizacja: Krosno
|
No i kto skasował mój post ??
|
|
Góra |
|
|
AdvHP2rider
|
Tytuł: Napisane: Pt lut 09, 2007 9:18 am |
|
Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 9:02 pm Posty: 3777 Lokalizacja: Wrocław
|
nie tylko Twój, przeczytaj info 4 w: o Forum
|
|
Góra |
|
|
dzikus 1200
|
Tytuł: Napisane: N lut 11, 2007 12:48 pm |
|
Dołączył(a): So lut 10, 2007 6:25 pm Posty: 288 Lokalizacja: Racibórz
|
Młody gdzie kupiłeś te halogeny? ... właśnie takich szukam do GS-a a cena jest kusząca.
|
|
Góra |
|
|
AdvHP2rider
|
Tytuł: Napisane: N lut 11, 2007 12:54 pm |
|
Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 9:02 pm Posty: 3777 Lokalizacja: Wrocław
|
to są halogeny Hella Micro DE i można je kupić u każdego przedstawiciela Helli, ale mocowania i obudowy trzeba wykombinować samemu lub zlecić komuś zrobienie a zdjęcie jest ściągnięte ze strony Touratecha
|
|
Góra |
|
|