Właściwie zima dobiega końca ale chciałbym zaproponować fajną rzecz którą wykonał kolega elektronik.
Ładowarka Kondycjoner która nadaje się zarówno do naszych motocykli i samochodów (przetestowałem na moim Dieslu)
[ img ]
W samochodach w których gniazdo zapalniczki jest wyłączone po wyłączeniu zapłonu można zastosować żabki na klemy akumulatora.
A tu instrukcja i dane techniczne
ŁADOWARKA -
KONDYCJONER
ZAWSZE UTRZYMUJE AKUMULATOR W NASZYM
SAMOCHODZIE W PEŁNEJ GOTOWOŚCI.
Jest on doskonałym rozwiązaniem w sytuacji gdy samochodu nie używamy codziennie; i bywa że samochód stoi w garażu przez dłuższy czas. Kiedy zachodzi nagła potrzeba wyjazdu często okazuje się że akumulator na tyle się rozładował że nie da rady uruchomić silnika. Takim problemom zaradzi ta ładowarka.
Jej użycie jest bardzo proste: po wjechaniu samochodem do garażu do gniazda zapalniczkowego w samochodzie wkładamy okrągły wtyk kondycjonera; zaś znajdujący się na drugim końcu 3-metrowego kabla wtyk sieciowy wkładamy do gniazdka sieciowego 230V. Tylko tyle. Bez otwierania klapy silnika i brudzenia się przy podłączaniu tradycyjnej ładowarki. Teraz możemy zapomnieć na długo o samochodzie. I kiedykolwiek pojawi się konieczność użycia samochodu, choćby po kilku miesiącach postoju, okaże się że akumulator jest pełen i silnik samochodu da się bez problemu uruchomić.
Tajemnicą tego rozwiązania jest zastosowanie specjalnego rozwiązania układu miniaturowej ładowarki impulsowej (znajduje się we wtyku wkładanym do gniazdka sieciowego), która przez cały czas kontroluje stan akumulatora automatycznie podładowywuje go (prądem ok. 0,5A) gdy uzna że jest to potrzebne (dioda LED na wtyku sieciowym świeci wówczas czerwono). Specjalny układ logiczny pilnuje aby akumulator nie został przeładowany. Gdy układ ten uzna że akumulator jest prawie w pełni naładowany, zaczyna ograniczać prąd ładowania. Gdy prąd spadnie do ok. 0,12A dioda LED przestaje świecić. Prąd ten dalej spada do kilkunastu-kilkudziesięciu miliamperów (dioda LED świeci na zielono gdy prąd spadnie poniżej 0,1A) – ten niewielki prąd uzupełnia ubytki energii w akumulatorze wywołane procesem samorozładowania, a także zapewnia zaopatrzenie w energię układów samochodu które cały czas są podłączone do akumulatora (np. immobilizer, autoalarm, zegar, itp.); ten stan może trwać nawet bardzo długo bez szkody dla akumulatora czy ładowarki.
We wtyku „zapalniczkowym” znajduje się bezpiecznik 3,15A – zabezpiecza przed ewentualnymi skutkami uszkodzenia kabla.
Dane techniczne:
zasilanie: 230V 50Hz
max. prąd ładowania: ok. 0,5A
długość kabla 3m
Producent:
Biuro Techniczne, 43-450 Ustroń ul.Mickiewicza 15
bt@post.pl
Cena 70zł + przesyłka wg cennika Poczty polskiej