Autor |
Wiadomość |
Ossa
|
Tytuł: Honda XL - nieszczelnośc pod glowica Napisane: Cz lis 24, 2016 6:35 pm |
|
Dołączył(a): Pn wrz 12, 2016 12:00 am Posty: 55 Lokalizacja: Kraków
|
Witam. Jeżdżę leciwym jednocylindrowym sprzętem z lat 80tych. Na początku miałem lekkie roszenie spod uszczelki głowicy. Teraz rozgrzanie motocykla oznacza plamke oleju. Kontroluje poziom. Jeden mechanik stwierdził, że w takim sprzęcie nie da się osiągnąć szczelności i do wycieku trzeba się przyzwyczaić. Z drugiej strony nie wiem jaka tam jest wsądzona uszczelka. Może oryginalna by pomogła. Co sądzicie? Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
|
żółf
|
Tytuł: Re: Honda XL - nieszczelnośc pod glowica Napisane: Cz lis 24, 2016 8:13 pm |
|
Dołączył(a): Cz lut 03, 2011 7:02 pm Posty: 440 Lokalizacja: Karpacz/Gniezno
|
A dlaczego po prostu nie wymienisz uszczelki na dobry zamiennik, lub oryginał jak wolisz? Przecież to banalna robota na kilka godzin. Jeżeli nowa zacznie cieknąć to można się dziwić i zastanawiać co jest nie tak.
Przygotuj się na to, że jak w starym wiatrołapie ściągniesz głowicę to może się okazać, że warto wymienić to i owo ;)
|
|
Góra |
|
|
Tezla
|
Tytuł: Re: Honda XL - nieszczelnośc pod glowica Napisane: Cz lis 24, 2016 8:40 pm |
|
honorowy bajkopisarz forumowy |
Dołączył(a): Cz lip 24, 2008 3:38 pm Posty: 513 Lokalizacja: Kraków
|
Witaj, nie wiem z której strony ci cieknie ale w 600 zdarza się podstępny wyciek z okolic jednej ze śrub trzymających głowicę co może być spowodowane np jej poluzowaniem. Uszczelka jest stalowa i nie rozlatuje się podczas demontażu przez co używa się jej wielokrotnie... (nie powinno się ale mógł ktoś tak wcześniej zrobić) Nie polecam tanich zamienników, tylko Athena albo Honda.
Ostatnio edytowano N lis 27, 2016 9:04 pm przez Tezla, łącznie edytowano 1 raz
|
|
Góra |
|
|
żółf
|
Tytuł: Re: Honda XL - nieszczelnośc pod glowica Napisane: Cz lis 24, 2016 8:42 pm |
|
Dołączył(a): Cz lut 03, 2011 7:02 pm Posty: 440 Lokalizacja: Karpacz/Gniezno
|
Tezla napisał(a): Witaj, nie wiem z której strony ci cieknie ale w 600 zdarza się podstępny wyciek z okolic jednej ze śrub trzymających głowicę co może być spowodowane np jej poluzowaniem. Uszczelka jest stalowa i nie rozlatuje się podczas demontażu przez co używa się jej wielokrotnie... Nie polecam tanich zamienników, tylko Athena albo Honda. Uszczelki pod głowicę wielokrotnie? Nie polecam, może chodziło Ci o uszczelkę pod pokrywę zaworów, tą owszem można stosować bez problemu wielokrotnie.
|
|
Góra |
|
|
krolikowskim
|
Tytuł: Re: Honda XL - nieszczelnośc pod glowica Napisane: Pt lis 25, 2016 9:29 am |
|
Dołączył(a): Cz kwi 09, 2015 11:30 am Posty: 175 Lokalizacja: Ząbki
|
Ossa, gdzie cieknie - między cylindrem a głowicą (mało prawdopodobne bo by sprężania nie było, chyba że cieknie od zewnętrznej strony łańcucha rozrządu - to nie ma znaczenia dla sprężania, ale też mało prawdopodobne bo to pionowa płaszczyzna i olej nie ma się tam gdzie zatrzymać - raczej spłynie do karteru) czy między pokrywą zaworów, a głowicą.
Jeżeli pomiędzy pokrywą zaworów a głowicą - sprawdź ostrożnie dokręcenie śrub (ale naprawdę ostrożnie - w takich sprzętach przeciągnąć gwint bardzo łatwo - a jak przeciągniesz to na 90% masz głowicę do zdjęcia lub silnik do wyjęcia, bo w ramie ciężko dobrze sprężynkę wstawić - pytanie czy już nie jest przeciągnięty gwint i dla tego cieknie. Jak nie pomoże to pytanie czy ta pokrywa była ściągana czy nie. Jeżeli nie była ściągana bardzo długo - to masz dużą szansę urwania co najmniej dwóch śrub - długie przy wydechu i masz głowicę do zdjęcia - więc jak za dużo tego oleju nie ubywa - może nie warto zaczepiać. Jeżeli była zdejmowana i można ją bez szkód odkręcić to można podnieść - wyjdzie czy gwinty trzymają (jak będzie padnięty wykręci się razem ze śrubą). Jak gwinty ok to pozostaje uszczelka - tak jak pisze Tezla - jest ona metalowa i musi taka być - bo inaczej wciskają się gniazda osadcze łożysk wałka rozrządu - bo nie ma właściwego dystansu - albo jak za gruba to powstają luzy. Moim zdaniem można delikatnie z jednej strony dać silikonu - tylko cieniutko - przy dobrych gwintach i dokręceniu na krzyż z wyczuciem (kluczem dynamometrycznym ale nie na raz tylko stopniowo) powinno się uszczelnić. Nowa uszczelka, tak jak pisze Tezla - z Atheny. Powodzenia
|
|
Góra |
|
|
Ossa
|
Tytuł: Re: Honda XL - nieszczelnośc pod glowica Napisane: Pt lis 25, 2016 9:08 pm |
|
Dołączył(a): Pn wrz 12, 2016 12:00 am Posty: 55 Lokalizacja: Kraków
|
Hej. Nieszczelnosc jest zlokalizowana z przodu, pod pokrywą w okolicy kolektorów. Silnik przeszedł kapitalny remont w zeszłym roku, a więc śruby powinny puścić. Dzisiaj nie wyczulem aby był jeszcze margines na ich dalsze dociagnięcie.
Czy lepiej nieznacznie podnieść pokrywę (nie ma dużego pola manewru pod ramą) i w pierwszej kolejności sprobowac doszczelnic stara uszczelkę silikonem, czy też oograniczyć ryzyko dwukrotnego odkrecania / dokręcania śrub i w pierwszym podejściu od razu wymienić ta uszczelkę?
Dzięki za pomoc.
|
|
Góra |
|
|
krolikowskim
|
Tytuł: Re: Honda XL - nieszczelnośc pod glowica Napisane: Pt lis 25, 2016 9:33 pm |
|
Dołączył(a): Cz kwi 09, 2015 11:30 am Posty: 175 Lokalizacja: Ząbki
|
Jak nikt nie władował szpilki zamiast śruby (a czsem się to zdarza) to spokojnie pokrywa powinna wyjść bez owyciągania silnika - w XL 600 PD04 na pewno wychodzi. Zdjąć odtłuścić głowicę pokrywę i uszczelkę i cieniutko silikonem. Skręcasz delikatnie z wyczuciem na krzyź. Powinno pomóc.
|
|
Góra |
|
|
Chris
|
Tytuł: Napisane: N lis 27, 2016 2:49 pm |
|
Dołączył(a): Pt paź 22, 2010 7:36 pm Posty: 106 Lokalizacja: WKZ/LRY
|
Przy okazji rozwierć lewe dziury w wałku rozrządu i śruby rurki olejowej głowicy.
|
|
Góra |
|
|
Ossa
|
Tytuł: Re: Napisane: N lis 27, 2016 4:56 pm |
|
Dołączył(a): Pn wrz 12, 2016 12:00 am Posty: 55 Lokalizacja: Kraków
|
Chris napisał(a): Przy okazji rozwierć lewe dziury w wałku rozrządu i śruby rurki olejowej głowicy. Hej. Był jakiś wątek na ten temat? Google raczej milczy.. pozdrawiam.
|
|
Góra |
|
|
Chris
|
Tytuł: Napisane: N lis 27, 2016 8:40 pm |
|
Dołączył(a): Pt paź 22, 2010 7:36 pm Posty: 106 Lokalizacja: WKZ/LRY
|
Na zachodnich pokątnie piszą np na thumpertalk. Tu coś pisałem jest filmik. http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?t=19819 str 4. U mnie w 350 otwór w śrubie był 2mm średnicy i był on jeden... To ewidentnie działa jak dławik nie droga do chłodzenia głowicy. A otworków w wałku jest 5. Głowice RFVC mają mieszane opinie wg mnie dlatego, że są za słabo chłodzone a szczególnie ich lewa strona bo prawą ochlapuje łańcuszek. Do tego dołóż małą chłodnicę w miejsce rurki do głowicy od skutera są takie za 120 zł i będzie TOP miał godziwe warunki pracy.
|
|
Góra |
|
|