Teraz jest Cz mar 28, 2024 5:01 pm


Napisz wątekOdpowiedz Strona 1 z 2   [ Posty: 25 ]
Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Suzuki RMX250 2T stare poczciwe hard-enduro
PostNapisane: Cz sty 28, 2016 9:48 pm 
Świeżak

Dołączył(a): Pn sty 18, 2016 3:11 pm
Posty: 8
Witam, jetem na etapie poszukiwań lekkiego hard-enduro do polatania po polach i lasach wokół komina. Szukałem 4-suwa, Hondy XR250r lub Suzuki DRZ250 ale bardzo ciężko o te motocykle w naszym kraju. W mojej okolicy jest na aukcji Suzuki RMX 250 w dwusuwie z roku 1993, zarejestrowany i ponoć po remoncie ale to piszę każdy. Mimo wszystko remont takiego 2T nawet mnie tak bardzo nie przeraża bo jak bym kupił tanio, zrobił taki remont wydając nawet 1000 czy 2000zł to będę wiedział co mam a rozstawać tak szybko i tak nie będę miał zamiaru.
I do was pytanie, miał ktoś do czynienia z tym modelem? Silnik ponoć ten sam co w RM tyle że "ugrzeczniony" i tu moja wątpliwość czy części będą pasować, jest to mało popularny model więc i z częściami może być kiepski dostęp... Co myślicie, warto się pchać czy poszukać czegoś świeższego?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Suzuki RMX250 2T stare poczciwe hard-enduro
PostNapisane: Cz sty 28, 2016 10:17 pm 
bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): Cz lut 03, 2011 7:02 pm
Posty: 440
Lokalizacja: Karpacz/Gniezno
Chcesz, żeby ktoś pracę domową za Ciebie odrobił? Sprawdź dostępność takich części:

Łożyska na wał, cylinder, tłok, korbowód, sprzęgło. Warto znać też cenę magneta, stojana, impulsatora cewki i modułu, bo lubią się czasem wysypać

Będą Ci one na 90% potrzebne w pierwszych dwóch latach użytkowania

Jeżeli części są dostępne w przystępnej cenie to można się zastanowić, jeżeli brak to raczej jest to ślepa uliczka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Suzuki RMX250 2T stare poczciwe hard-enduro
PostNapisane: Cz sty 28, 2016 10:40 pm 
Świeżak

Dołączył(a): Pn sty 18, 2016 3:11 pm
Posty: 8
Nie chcę żeby ktoś cokolwiek robił za mnie. Szukałem części na sklepach, bardzo dziękuję za spis który mi wymieniłeś bardzo mi się przyda bo nie miałem nigdy do czynienia z 2T w takiej postaci. Wg danych technicznych ten motocykl ma 40KM, wiem że takie "skastrowane" wersje zużywają znacznie wolniej części silnika. Np Yamaha DT ma ok 25KM i może zrobić na jednym tłoku kilka tyś km. Bardziej chodziło mi o opinie kogoś kto może miał taki motocykl, bo jeśli części będą takie same jak do RM to nie będzie problemu bo są dostępne. Ciekawi mnie właśnie skąd się bierze taka różnica w mocy, RM ma 60KM, kwestia gaźnika?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Suzuki RMX250 2T stare poczciwe hard-enduro
PostNapisane: Cz sty 28, 2016 10:50 pm 
bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): Cz lut 03, 2011 7:02 pm
Posty: 440
Lokalizacja: Karpacz/Gniezno
mar2509 napisał(a):
Nie chcę żeby ktoś cokolwiek robił za mnie. Szukałem części na sklepach, bardzo dziękuję za spis który mi wymieniłeś bardzo mi się przyda bo nie miałem nigdy do czynienia z 2T w takiej postaci. Wg danych technicznych ten motocykl ma 40KM, wiem że takie "skastrowane" wersje zużywają znacznie wolniej części silnika. Np Yamaha DT ma ok 25KM i może zrobić na jednym tłoku kilka tyś km. Bardziej chodziło mi o opinie kogoś kto może miał taki motocykl, bo jeśli części będą takie same jak do RM to nie będzie problemu bo są dostępne. Ciekawi mnie właśnie skąd się bierze taka różnica w mocy, RM ma 60KM, kwestia gaźnika?

rm nie ma i nigdy nie miała 60km, podobnie jak ten rmx o którym pierwszy raz słyszę nie ma 40km. Dzisiaj topowe 250 osiągają niewiele ponad 40km z 250, a w 93 to była utopia. Chciałem Tobie po prostu uświadomić, że bardzo niskie ceny starych rupciów nie biorą się z niczego. To są sprzęty, których po prostu nie opłaca się robić, bo żeby taki sprzęt za 2kzł jako tako chodził trzeba włożyć ok 5k. Cudów nie ma, na serwis mojej exc200 z 09 co roku wydaję 3-5k, a wszystko tam działa, rocznik 93 nie jest tańszy w eksploatacji, a jest tam wiele elementów które wymagają po prostu wymiany na nowe. Wg mnie nie ma sensu kupować hard enduro poniżej 2001 roku nie ma najmniejszego sensu, bo brak części i najczęściej stan to agonia. Chyba że chcesz kolekcjonować zabyti, ale to nie tanie hobby


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Suzuki RMX250 2T stare poczciwe hard-enduro
PostNapisane: Cz sty 28, 2016 11:20 pm 
Świeżak

Dołączył(a): Pn sty 18, 2016 3:11 pm
Posty: 8
Mówisz o nowych topowych wyczynowych 250 w 4T, a ja o 2T. Teraz klasa 250 4T zastąpiła klasę 125 2T i z tego co wiem dysponują podobnymi mocami tyle że inaczej jest ta moc oddawana. Ja cytuje co znalazłem w sieci: http://www.motorcyclespecs.co.za/model/ ... 0%2092.htm
http://www.suzukicycles.org/RM-RMX-seri ... l~isoraami

KTM to inna bajka, ceny części są większe i silnik jest bardziej wysilony, to już Hard z prawdziwego zdarzenia. Mnie na KTMa nie stać, wiem że off-road to droga zabawa, dla tego szukam sensownego kompromisu między FANem a kosztami eksploatacji, w zawodach enduro nie będę startował. Z tego co czytam na amerykańskich stronach (tam ten sprzęt jest dużo bardziej popularny) silnik bazuje na RM. Mówisz po 2001, może polecisz jakieś lekkie, nie wysilone enduro? Bo chyba zostaje mi DT125R, która nie jest myślę zła na amatorskie pośmiganie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Suzuki RMX250 2T stare poczciwe hard-enduro
PostNapisane: Pt sty 29, 2016 10:15 am 
Aktywny

Dołączył(a): Pt sie 21, 2015 10:56 am
Posty: 184
Lokalizacja: Augustów
Żółf dobrze prawi:
Cytuj:
bardzo niskie ceny starych rupciów nie biorą się z niczego. To są sprzęty, których po prostu nie opłaca się robić, bo żeby taki sprzęt za 2kzł jako tako chodził trzeba włożyć ok 5k. Cudów nie ma, na serwis mojej exc200 z 09 co roku wydaję 3-5k, a wszystko tam działa, rocznik 93 nie jest tańszy w eksploatacji, a jest tam wiele elementów które wymagają po prostu wymiany na nowe. Wg mnie nie ma sensu kupować hard enduro poniżej 2001 roku nie ma najmniejszego sensu, bo brak części i najczęściej stan to agonia.


Jak jesteś ogarniętym mechanikiem, potrafisz sam profesjonalnie zrobić remont (zapłacisz tylko za części) to jest jakaś szansa, że to co kupisz będzie się nadawało do remontu ale z tego co jest na alledrogo to raczej mniejsza niż 1%.
Jak masz płacić za robociznę to taniej wyjdzie kupić „zdrowego”.

DT125 jest bardzo dobra na początek. Duża jej zaleta że to motorek uniwersalny. Robimy ze znajomym dojazdówki na „hipodromy” po 40km asfaltem i spoko daje radę. Można śmiało jakąś wycieczkę kilka setek km zrobić bez problemu jak się rycie po lesie znudzi. W terenie w sam raz do nauki i zabawy na początek. Ale „dobre” to raczej ponad 6k i to z tych co widziałem na aukcjach 90% to złomy.

mar2509 napisał:
Cytuj:
Mnie na KTMa nie stać

Mnie niestety nie stać na inny :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Suzuki RMX250 2T stare poczciwe hard-enduro
PostNapisane: Pn lut 01, 2016 9:30 pm 
Świeżak

Dołączył(a): Pn sty 18, 2016 3:11 pm
Posty: 8
Bardzo dziękuję za opinie, skutecznie mnie odciągnęliście od pomysłu kupna RMXa. Wniosek mam prosty, jeśli dwusów to albo Yamaha DT albo Honda CRM, z racji dostępności części do tych sprzętów. Ale będę się skupiał na 4 sównach, Honda XR400 lub coś podobnego, może nawet TT600R bo tez mi wpadła w oko.
W każdym razie dziękuję za wypowiedzi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Suzuki RMX250 2T stare poczciwe hard-enduro
PostNapisane: Pn lut 01, 2016 9:42 pm 
bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): Cz lut 03, 2011 7:02 pm
Posty: 440
Lokalizacja: Karpacz/Gniezno
mar2509 napisał(a):
Bardzo dziękuję za opinie, skutecznie mnie odciągnęliście od pomysłu kupna RMXa. Wniosek mam prosty, jeśli dwusów to albo Yamaha DT albo Honda CRM, z racji dostępności części do tych sprzętów. Ale będę się skupiał na 4 sównach, Honda XR400 lub coś podobnego, może nawet TT600R bo tez mi wpadła w oko.
W każdym razie dziękuję za wypowiedzi.

Akurat z dostępnością części do crm czy xr nie jest tak kolorowo, a będzie coraz gorzej. Dostępne i tanie to są części do KTM'ów 8)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Suzuki RMX250 2T stare poczciwe hard-enduro
PostNapisane: Pn lut 01, 2016 9:49 pm 
poeta forumowy

Dołączył(a): Wt gru 21, 2010 8:24 pm
Posty: 280
Lokalizacja: Międzychód
Szukaj zdrowej hondy CRM 250, jeśli trafisz na nie wymęczony egzemplarz, to się nie zawiedziesz, są bardzo trwałe i ceny części nie zabijają. Utrudniony dostęp jest do plastików i korby, ale na to też jest rozwiązanie. (w mojej CRM zajeżdżam już trzeci tłok a korby nie dotykałem), koledzy mają głównie 450 tki hard enduro i exc 530 i non stop ładują hajs. Po krótce, czarny silnik to rocznik max 1990, szary to max 1996, a złoty to ostatnie wypusty do 1999 ale ceny już są na poziomie dobrej drz 400,

tu masz mnóstwo informacji na temat modelu http://www.crm250.com/history.asp


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Suzuki RMX250 2T stare poczciwe hard-enduro
PostNapisane: Wt lut 02, 2016 8:22 am 
honorowy bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): Śr gru 05, 2007 8:09 am
Posty: 910
Lokalizacja: Biecz
Kupowanie wymęczonego starego enduraka to nieporozumienie w jakim kolwiek nie był by on stanie, ale jak ktoś lubi dłubanie i kombinację od jazdy, jak kiedyś przy ruskach to inna sprawa. Piszesz straszne rzeczy o 4t ktm, ja nie przypominam sobie abym miał kiedy problem z tymi modelami a miałem ich kilkanaście. Jak dbasz to masz a jak kupisz trupa z dopiskiem okazja to wtedy zawsze jest problem.
Zdrowia


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Suzuki RMX250 2T stare poczciwe hard-enduro
PostNapisane: Śr lut 03, 2016 12:31 pm 
Początkujący

Dołączył(a): Cz wrz 17, 2015 6:33 am
Posty: 27
Adagiio napisał(a):
Kupowanie wymęczonego starego enduraka to nieporozumienie w jakim kolwiek nie był by on stanie, ale jak ktoś lubi dłubanie i kombinację od jazdy, jak kiedyś przy ruskach to inna sprawa. Piszesz straszne rzeczy o 4t ktm, ja nie przypominam sobie abym miał kiedy problem z tymi modelami a miałem ich kilkanaście. Jak dbasz to masz a jak kupisz trupa z dopiskiem okazja to wtedy zawsze jest problem.
Zdrowia


Nie zgadzam się co do ENDURO, jeżeli jest naprawdę w dobrym stanie, a części są dostępne to warto. Gdyby było tak jak mówisz to kupno mojej XR z 2001 też byłoby nieporozumieniem... W ogóle skąd się biorą ceny tych Xr'ek skoro są takie stare i wymęczone? Mogę się zgodzić w przypadku crossa, że pchanie się w stary model pod warunkiem jego ciężkiego stanu to wielki błąd, ze względu na to że jego wytrzymałość jeśli chodzi o silnik w znacznym stopniu ustępuje enduro. To samo sądzę o EXC od ktm, WR od husqi ale z tego co mi wiadomo RMX już nie jest aż tak wysilony choć to na naszym rynku to chyba egzotyka... Trzeba tylko uważać przy kupnie, w Polsce są świetne "okazje" i za te same pieniądze można kupić zarówno trupa jak i moto w idealnym stanie o czym się sam przekonałem.

Autorze myślałeś o LC4?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Suzuki RMX250 2T stare poczciwe hard-enduro
PostNapisane: Śr lut 03, 2016 12:46 pm 
Świeżak

Dołączył(a): Pn sty 18, 2016 3:11 pm
Posty: 8
Tak przeglądałem oferty z KTMami LC4, ale w grę wchodziła by tylko 400. Mimo wszystko wolał bym Hondę Xr400, mam większe zaufanie do Japoni, jakoś KTM kojarzy mi się z workiem pieniędzy i serwisem co dwie jazdy, ale oczywiście mogę się mylić. Co tego ktoś kiedyś chyba nawet na tym forum mówił że jest problem z częściami do starszych modeli KTMów a taka 400 to sprzęt +17lat.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Suzuki RMX250 2T stare poczciwe hard-enduro
PostNapisane: Śr lut 03, 2016 12:52 pm 
honorowy bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): Wt lut 23, 2010 3:07 pm
Posty: 718
Lokalizacja: Okolice KRK
LC4 to kloc, a LC4 400 to nieporozumienie, bo to ten sam kloc tylko bez mocy :lol:

Ja mam LC4 640 od liku lat, on ma już 16 lat i silnik nie dotykany (poza czynnościami serwisowymi: regulacja zaworów, wymiana płynów).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Suzuki RMX250 2T stare poczciwe hard-enduro
PostNapisane: Śr lut 03, 2016 1:01 pm 
bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): N lut 08, 2015 2:08 pm
Posty: 430
Lokalizacja: Radom
Dołączam się do przedmówcy. Kup Lc4. Są trwałe, długowieczne, kultowe, tanie w utrzymaniu, ponadczasowe itp. O właściwościach jezdnych nie wspomnę. Ma tylko jedną olbrzymią wadę jaką jest jego waga. Oczywiście tylko w stosunku do liści małej pojemności. Natomiast jak ktoś nauczy sie tym powozić, to nie ma sobie równych.

Najlepiej zrób odwrotnie jak ja. :D

Ja zacząłem od dupy strony. Najpierw była szosa, potem lc4 a następnie trial. Należy zaczynać od triala a wtedy poradzisz sobie bez najmniejszych problemów z każdym ciężkim klamotem w terenie.
I do tego zachęcam wszystkich. :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Suzuki RMX250 2T stare poczciwe hard-enduro
PostNapisane: Śr lut 03, 2016 9:22 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): Śr sty 24, 2007 9:11 am
Posty: 1497
Lokalizacja: z krzaczorów
Witam

Zgadzam się z Adamem. Starszy niż 12-15 lat endurak, eksploatowany zgodnie z przeznaczeniem i nawet książkowo serwisowany to zwykle szmelc. Ile razy bez zniszczenia gwintów można wkręcać/wykręcać (nawet właściwym momentem) śruby w aluminium. PO 30 wymianach łożysk w kołach będą już same wypadały z piast. Kierownice pękają, stal i stopy Al korodują. Widelce (amortyzatory) są zwykle do wyrzucenia po 4-5 wymianach panewek (tłoczysk). Instalacja się rozpada. W pewnym momencie zaczyna kosztować to tyle, że robi się nie opłacalne. Kolega w 2015 zrobił gruntowny remont swojej 525 użytkowanej zgodnie z przeznaczeniem. Wyłożył pewnie ponad 8 koła (i bynajmniej w ASO)
Jedyna szansa na kupienie 20 letniego enduraka w dobrym stanie to nabycie motocykla który nie jeździł latami. Bywają i takie perełki ale kosztują nieproporcjonalnie wiele i dostęp do części nie jest ani łatwy ani tani.

A co do LC4. Czy to hard enduro? Według standardów z lat '90 na pewno. Dzisiaj? Niemniej to bardzo dobry nabytek do śmigania po lasach i polach o ile jeździec ma siłę i determinacje. Ale znowuż czy dla debiutującego w offie?

Pozdrawiam
rr


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Napisz wątekOdpowiedz Strona 1 z 2   [ Posty: 25 ]
Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
twilightBB Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net
wdrożenie przez iCenter - Strony internetowe Wrocław
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL