Teraz jest Cz mar 28, 2024 11:50 pm


Napisz wątekOdpowiedz Strona 1 z 3   [ Posty: 40 ]
Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Nawigowanie dla topornych.
PostNapisane: Śr kwi 10, 2013 10:59 am 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): Pt lis 16, 2007 7:39 am
Posty: 2575
Lokalizacja: ZKA
PawelS napisał(a):
Skoro nie będzie nowego wątku :P to proszę opiszcie jak przygotowujecie trasę. Interesuje mnie nawigacja na mapach topo.
Używam TwoNav i na czarnym automapy - trasę pod twonav wyklikuję na kompie i później przerzucam na navi. Mam kreskę i staram się jej trzymać. Interesuje mnie w jaki sposób zrobiłeś te manewry - za 4 km następny wpt. Opiszcie nam proszę weterani jak wy się za to zabieracie.


[ img ]

Skoro masz już wyznaczoną trasę, to rozwiń menu trasy i kliknij w opcję “Nawiguj”. I teraz w górnym lewym rogu będzie Ci się pokazywała strzałka GOTO z kierunkiem i odległoscią do następnego punktu trasy np. 4km, wtedy wiesz, że jakiś istotny manewr będzie dopiero po przejechaniu tego dystansu. Jest to nawigacja wg. trasy. Nawigacja wg. śladu wygląda nieco inaczej (o tym może potem) ale nie jest to też powszechnie stosowana jazda po śladzie. Tak naprawdę spora część osób nie widzi różnicy pomiędzy trasą, a śladem, bo nie nawigują po nich, a jedynie jadą po nich. Szkoda, bo przy nawigowaniu po trasie, jazda jest bezpieczniejsza, szybsza i dostajemy więcej informacji (np. odległość do celu). Piszę tu głównie o TwoNav ale w Garminie jest podobnie, tylko, że nie wszystkie modele umożliwiają ten rodzaj nawigacji lub umozliwiają jedynie w trybie morskim.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nawigowanie dla topornych.
PostNapisane: Śr kwi 10, 2013 11:08 am 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): Wt sie 02, 2011 11:15 am
Posty: 1361
Podziękował :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nawigowanie dla topornych.
PostNapisane: Śr kwi 10, 2013 11:56 am 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): Pt lis 16, 2007 7:39 am
Posty: 2575
Lokalizacja: ZKA
Pamiętaj, że przy nawigowaniu wg trasy, musisz zaliczać kolejne punkty trasy. Jeśli pominiesz jeden lub więcej, nawigacja uparcie będzie Cię "nawracała" do pierwszego pominiętego. To tak jak w Automapie gdy utworzysz trasę, z opcję "przez" punkty pośrednie. W TwoNav możesz jednak w czasie jazdy łatwo "odhaczać' pominięte punkty. Służy do tego rozwijane menu w górnym prawym rogu. Można je ustawić na stałe wtedy nie trzeba rozwijać. Możesz tez zdefiniować długość promienia odległości od punktu, przejechanie tego obszaru również spowoduje "zaliczenie" punktu trasy. Można do punktu przypisać okreslony komunikat, gdy go zaliczysz, może pojawic sie dźwięk, muzyka, komunikat głosowy, zdjęcię a nawet.... film.

Jeśli będziesz nawigował wg śladu, nie zaliczasz punktów, a jeżeli zboczysz ze śladu, nawigacja będzie Cię kierowała do najbliszego punktu śladu (nie do pierwszego pominiętego). Żeby kurczowo nie trzymać się śladu mozna zdefiniowac alarm "zejścia z kursu" np. 500m. Dobre na terenach otwartych np. pustyni, gdzie nie trzeba a czasem nie mozna (wydmy) trzymać się ściśle śladu.

Podsumowując trasa to zbiór połączonych punktów orientacyjnych, tworzących ścieżkę, wyznaczonych przed wyruszeniem w drogę. Dlatego punkty trasy zazwyczaj są rzadziej naniesione na ścieżkę niż przy śladzie, bo są zapisywane tylko w miejscach istotnych np. rozwidlenie dróg, skrzyzowanie (tak jak w roadbooku). Przy nawigowaniu wg. trasy "trzeba zaliczać" poszczególne punkty. Trasę można łatwo przekształcić w slad.

Ślad to zapis przebytej trasy (oczywiście mozna go sobie też stworzyć). To równiez zbiór punktów ale zapisanych w równych odstępach czasowych lub takich samych odległosciach, niezaleznie od elementów istotnych drogi. Punktów śladu nie trzeba "zaliczać" po kolei ani wszystkich. Po zejściu z kursu nawigacja będzie wyznaczać kierunek do najbliższego punktu śladu. Teoretycznie ślad mozna przekształcić w trase ale to ułomne rozwiązanie wymagające wielu korekt.

To tak na szybko, chcesz wiedzieć więcej polecam lekturę manuala do TwoNav. 186 stron A4 pasjonującej lektury ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nawigowanie dla topornych.
PostNapisane: Śr kwi 10, 2013 8:04 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): Śr sty 24, 2007 9:11 am
Posty: 1497
Lokalizacja: z krzaczorów
Witam

Louis napisał(a):
Pamiętaj, że przy nawigowaniu wg trasy, musisz zaliczać kolejne punkty trasy. Jeśli pominiesz jeden lub więcej, nawigacja uparcie będzie Cię "nawracała" do pierwszego pominiętego...... ;)

Powyższa uwaga nie dotyczy nawigacji offroad w Garminach (przynajmniej w moim). Jeżeli miniesz punkt a kierunek masz +/- właściwy urządzenie zaczyna kierować na następny "zwrot".
Rzadkie sadzenie punktów w trasie (off) jest dobre jeżeli jedziesz jednak jakąś drogą ścieżką czy po otwartym terenie. W trudnych i wątpliwych miejscach warto posadzić kilka punktów blisko siebie.

Pozdr
rr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nawigowanie dla topornych.
PostNapisane: Cz kwi 11, 2013 7:15 am 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): Wt kwi 13, 2010 9:16 am
Posty: 1340
Lokalizacja: Południowa Wielkopolska
Dokladnie tak.

I to jest wedlug mnie ... przewaga garmina. Zreszta jest ich wiele wiecej ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nawigowanie dla topornych.
PostNapisane: Cz kwi 11, 2013 8:07 am 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): Pt lis 16, 2007 7:39 am
Posty: 2575
Lokalizacja: ZKA
newbie007 napisał(a):
Dokladnie tak.

I to jest wedlug mnie ... przewaga garmina. Zreszta jest ich wiele wiecej ;)

To akurat żadna przewaga, bo w TwoNav można tę opcje wyłączyć ale trochę mnie dziwi taka filozofia nawigowania, bo skoro zakładamy, że dopuszczamy pomijanie punktów pośrednich to lepiej nawigować wg. śladu i mamy do samo (a może kolegi myliście obie te techniki nawigowania?). Natomiast zaliczanie poszczególnych punktów bywa czasem niezbędne np. w rajdach terenowych gdzie punkty kontrolne są oznaczone koordynatami gps.

Co do przewagi jednego systemu nad drugim, to jest podobnie jak z wyborem motocykla są zwolennicy jeden marki bądź drugiej ale zwykle najbardziej miarodajne są opinie posiadaczy obu :mrgreen:

Rrolku jakiego masz Garmina?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nawigowanie dla topornych.
PostNapisane: Cz kwi 11, 2013 8:28 am 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): Wt kwi 13, 2010 9:16 am
Posty: 1340
Lokalizacja: Południowa Wielkopolska
Dla mnie to bardzo duza przewaga. Bo jesli napotkamy na przeszkoda jakas (np. oberwana sciezka jak mialem na Borneo) i objedziemy dookola to nawet jak wjedziemy na trase takie urzadzenie bedzie nas niepotrzebnie "cofac". Oczywiscie mozna nawigowac po sladzie, co sam osobiscie lubie, ale niektorzy wola po punktach i im sie nie dziwie.

Ja przerobilem chyba wszystkie mozliwe platformy (poza wlasnie twonav) i zawsze to byly polsrodki. Od telefon na symbianie z garminem xt, przez roznej masci paltopy, windowwscy ce, androidy itd.. Czesc ma jakies tam zalety, reszta same wady, ale zadne z tych urzadzen/platform nie jest tak naprawde stworzone w do nawigowania od a do z. Z samym twonav nie mialem doczynienia, ale jak znm zycie to predzej czy pozniej producent porzuci wspracie czy rozwiajnie oprogramoania i dobry produkt umrze smiercia naturalna. Obym sie oczwywiscie mylil, bo Garminowi przydala by sie konkurencja. Teraz tak naprawde wszystkie mapy, narzedzia, sajty w pierwszej kolejnosci sa i pewnie jeszcze dlugo beda robione tak,zbey byly kompatybilne z Garminem. I to mi sie wlasnie podoba w nim. Mam pewnosc,ze za 5 czy 10 lat producent dalej bedzie istnial, bedzie serwis, wspierane oprogramoanie itd... 60tka brata ma juz kupe lat i dalej dziala bez problemu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nawigowanie dla topornych.
PostNapisane: Cz kwi 11, 2013 8:47 am 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): N lut 25, 2007 7:07 pm
Posty: 2158
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
newbie007 napisał(a):
60tka brata ma juz kupe lat i dalej dziala bez problemu.


Mój zgubiony 60csx przeleżał cały rok w lesie pod drzewem. Znalazłem go po roku. Działa bez zarzutu. Poszedł do kolegi forumowego bo w międzyczasie nabyłem 62s.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nawigowanie dla topornych.
PostNapisane: Cz kwi 11, 2013 9:09 am 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): Pt lis 16, 2007 7:39 am
Posty: 2575
Lokalizacja: ZKA
newbie007 napisał(a):
Dla mnie to bardzo duza przewaga. Bo jesli napotkamy na przeszkoda jakas (np. oberwana sciezka jak mialem na Borneo) i objedziemy dookola to nawet jak wjedziemy na trase takie urzadzenie bedzie nas niepotrzebnie "cofac". Oczywiscie mozna nawigowac po sladzie, co sam osobiscie lubie, ale niektorzy wola po punktach i im sie nie dziwie.

Ja przerobilem chyba wszystkie mozliwe platformy (poza wlasnie twonav) i zawsze to byly polsrodki. Od telefon na symbianie z garminem xt, przez roznej masci paltopy, windowwscy ce, androidy itd.. Czesc ma jakies tam zalety, reszta same wady, ale zadne z tych urzadzen/platform nie jest tak naprawde stworzone w do nawigowania od a do z. Z samym twonav nie mialem doczynienia, ale jak znm zycie to predzej czy pozniej producent porzuci wspracie czy rozwiajnie oprogramoania i dobry produkt umrze smiercia naturalna. Obym sie oczwywiscie mylil, bo Garminowi przydala by sie konkurencja. Teraz tak naprawde wszystkie mapy, narzedzia, sajty w pierwszej kolejnosci sa i pewnie jeszcze dlugo beda robione tak,zbey byly kompatybilne z Garminem. I to mi sie wlasnie podoba w nim. Mam pewnosc,ze za 5 czy 10 lat producent dalej bedzie istnial, bedzie serwis, wspierane oprogramoanie itd... 60tka brata ma juz kupe lat i dalej dziala bez problemu.


Ale przecież Ci napisłem, że tę opcję można wyłączyć, po drugie gdy jest włączona i dojeżdżasz do przeszkody, wygodnie jednym kliknięciem pomijasz następny punkt trasy. Nadal nie rozumiem dlaczego w takim razie nie nawigujesz po śladzie, to też jest przeciez nawigowanie po punktach, po prostu tworząc ślad rozmieść punkty tak rzadko jak w trasie i masz to samo.

Co do Garmina to właśnie jego odejście od produkcji dla offroadu i polityka olewania takich userów, skłoniła mnie od odejścia do TwoNav i nigdy nie żałowałem. Chyba właśnie w tym Hiszpanie upatrzyli swoją szansę i udalo im się produkt rozwija się niezwykle dynamiczne, nowe funkcje i tak już rozbudowanego softu pojawiają się co kilka miesięcy w odpowiedzi na sugestie użytkowników. Garmin jest dla mnie skostniałą firmą która opornie wkracza w nowe technologie. TwoNav odczytuje kilkadziesiąt formatów map i śladów Garmin praktycznie jedynie swoje. Jedyna wersja Garmina dostępna po za dedykowanymi urządzeniami, XT działa jakoś ułomnie, daleko jej do jakości funkcjonowania na urządzeniach Garmina. Natomiast soft TwoNav śmiga we wszystkich systemach równie dobrze, Windows, Android czy iOS. Możesz w jednym urządzeniu mieć TwoNav i dziesiątki innych aplikacji. Mając Garmina, w zasadzie masz tylko Garmina. Do tego oprogramowanie na kompa Land7 które nawet trudno porównywać do MapSouruce.

Poniżej porównanie TwoNav Aventury i o 2 lata (a w informatyce, elektronice to jest eopka) młodszego Garmina 650

[ img ]

Co do 60-tki to potwierdzam, że to świetny sprzęt, tak dobry, że na wszelki wypadek go sobie zostawiłem, chociaż odkąd mam Aventurę nigdy nie użyłem.

Oczywiście Twonav ma pewne "wady". Drobne problemy wieku dziecięcego czy fakt, że jego obsługa wymaga dłuższego wdrażania się w ogromne możliwości tego nawigacyjnego kombajnu. Wskazany jest też pewien stopień ogarnięcia informatycznego. Przydaje się umiejętność kalibrowania map itd. Na Garmina w sieci można znaleźć więcej darmowych map, no bo soft juz wiele lat funkcjonuje na rynku. Z drugiej strony wszystkie te mapy można wykorzystać w TwoNav a także skorzystać z każdej zeskanowanej a nawet ściagnąć sobie dany obszar jako mapę satelitarną (orto) czy inną np. OpenStreet itd.

Pamiętajmy też że Garmin operuje głównie na mapach wektorowych a TwoNav na rastowych, to rodzi pewne ograniczenia w obu przypadkach. Więc podobnie jak w motocyklach jeden będzie lepszy lub gorszy ale dla konkretnego kierownika. Tu też liczą się, potrzeby, upodobania i umiejętności.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nawigowanie dla topornych.
PostNapisane: Cz kwi 11, 2013 9:25 am 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): Wt kwi 13, 2010 9:16 am
Posty: 1340
Lokalizacja: Południowa Wielkopolska
Z twonavem nie mialem stycznosci

Jak w koncu Tmobile zechce mi oddac moja sluchawke to sprobuje.
Aczkolwiek od momentu jak dostalem w swoje rece garmina to nic innego nie jest mi potrzebne.
A jestem tzw. geekiem wiec od zawsze testowalem wszystkie mozliwe rozwiazania na motocyklu nawet od czasow jakies zdupialem motoroli z A-gps. Do tej pory wszystko to byly tylko protezy garmina. Twonav faktycznie wyglada zachecajaco, ale juz kilka razy widzialem taki hurra-optimizm. Firmie zycze jak najlepiej, bo Garminowi przydalaby sie konkurencja z prawdziwego zdarzania. Tak dlugo jak projekt bedzie rozwijany to ma racje bytu, a jak znam zycie to sprzedaz pojdzie nie tak, firma zacznie kulec i bedzie dupsko. Albo bardziej prawdopodobny scenariusz gdzie ktos wymylis cos lepszego/latwiejszego w obsludze/tanszego itd..

A gramin dalej bedzie obok tworzyl kolejne wersje urzadzen i oprogramowania. Moze bez rewolucji, ale przez powolna ewolucje.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nawigowanie dla topornych.
PostNapisane: Cz kwi 11, 2013 2:12 pm 
honorowy bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): N maja 09, 2010 7:51 am
Posty: 563
Lokalizacja: Chorzów
Spokój, taka Wasza... . Miał być wątek o nawigowaniu, a wyszła wojna ideolo, no i po kiego?

Louis, czy w TwoNav działa alarm zejścia z kursu, kiedy zjedziesz z tracku? A z trasy?
Bo w Oregonie ten alarm hula ino wtedy, gdy zjade z kreski podczas nawigacji po prostej...

Jak to jest np. w Zumo albo w 62?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nawigowanie dla topornych.
PostNapisane: Cz kwi 11, 2013 3:00 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): Śr sty 24, 2007 9:11 am
Posty: 1497
Lokalizacja: z krzaczorów
Witam

Co do systemów:
Uważam, że nie ma znaczenia z jakiego urządzenia się korzysta, byle dobrze działało.
Dla jednych ważne są typowe bateryjki, dla innych dotykowy ekranik. Urządzenia się różnią, systemy się różnią teraz pytanie jak obejść wady tych czy innych. Starsze turystyczne Garminy są bardzo dobre, nowsze już mniej funkcjonalne i bardziej gadżeciarskie (IMO). O Holuxach sie nie wypowiadam, z drugiej strony jakoś nie widzę by w offie (przynajmniej moim) Lark35 czy jakiś palm długo podziałał. Wersja niskobudżetowa więc raczej odpada. Okazją do zmiany urządzenia będzie dopier śmierć mojej 60c (obudowa wielokrotnie klejona, przyciski powycierane)
To tyle w temcie wyboru GPS.

Co do nawigacji po trasie / śladzie. Dla mnie jak pisałem wcześniej to nie ma różnicy, bo i tak "jadę" sobie na ekranie mapy. Tak przywykłem i tak lepiej ogarniam okolicę. Po prostu co jakiś czas zerkam w stronę jajek i patrzę jak daleko "odedzłem" od kreski.

Co do przygotowania tars / śladów. Nie miałem za wiele czasu by powalczyć na trialu Land7 ale pierwszy kontakt z nim (trialem) raczej rozczrowuje. Jeszcze orzej jest z MS czy Basecamp (żenada). Wybierając Garmina trzeba więc korzystać z oprogramowania innych dostawców. Sam korzystam z oprogramowania niededykowanego i choć moja wersja (od 10 lat ta sama) nie ma nawet połowy (deklarowanej nie udostępnionej w trialu) funkcjonalności Land7.

Pozdr
rr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nawigowanie dla topornych.
PostNapisane: Cz kwi 11, 2013 3:47 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): Pt lis 16, 2007 7:39 am
Posty: 2575
Lokalizacja: ZKA
sowizdrzal napisał(a):
Spokój, taka Wasza... . Miał być wątek o nawigowaniu, a wyszła wojna ideolo, no i po kiego?
Louis, czy w TwoNav działa alarm zejścia z kursu, kiedy zjedziesz z tracku? A z trasy?
Bo w Oregonie ten alarm hula ino wtedy, gdy zjade z kreski podczas nawigacji po prostej...
Jak to jest np. w Zumo albo w 62?

Oczywiście jest taki alarm w TwoNav. W Garmnie 60-tce równiez go miałem, więc myślę że w 62 też jest.

Rrolek w jakim sensie Land7 Cię rozczarowuje? Rozumiem, ze pierwszy kontakt może zniechęcić ze względu na mnogość dostępnych funkcji ale rozczarować? Przyznam szczerze, że w pierwszym okresie używanie tego softu, robiłem sobie na nim ślady do Garmina, bo w Landzie mozna korzystać z darmowych m.in. z topograficznych map Polski (Geoportal) w skali 1:10000, więc bardzo dokładnych.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nawigowanie dla topornych.
PostNapisane: Cz kwi 11, 2013 4:53 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): Śr sty 24, 2007 9:11 am
Posty: 1497
Lokalizacja: z krzaczorów
Witam

Co mi nie leżało w trialu Land7:
1. kalibracja - skalibrowałem setki map pod Ozim i TTQV. Tu jakieś bzdury mi wychodziły, może używam zły poziom odniesienia, może co innego. W każdym razie mapy nie dokładne (porównywałem do śladów) lub zdeformowane. Trial też nie otwierał mi plików .map spod Oziego.
2. Trial który miałem nie oferował opcji pracy na np GE czy innych źródeł sieciowych (kup licencje).
3. Nie znalazłem możliwości wyświetlania (na sobie (nałożenie) lub zamiennie na tym samym śladzie 2 map tego samego terenu. Można to zrobić "obok", ale nie o to mi chodziło.
4. Nie konwertuje map .img (a tych jest najwięcej) Może to kwestia wersji okrojonej.
5. Dziwnie pogrupowane menu, podział okien (wiem to kwestia przyzwyczajenia)
6. Kupa pomniejszych irytujących detali których już dokładnie nie wspomnę, ale zniechęciły mnie do dalszego badania triala....
Generalnie ma to chyba potencjał ale trzeba by zacząć pracować na wersji pełnej i poświęcić jednak dużo czasu na przestawienie się ze starych nawyków. Z drugiej strony bez dedykowanego urządzenia (z TwoNaw) nie wykorzysta się wszystkich potencjalnych możliwości.
Ekrany dotykowe odpadają (błoto, zima) a czy są użądzenia które to zmielą z guziczków?
Niewątpliwą zaletą jest względnie niska cena (ale to ciągle równowartość 3 dniowej wycieczki na Ukrainę (bez trunków))

Pozdr
rr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nawigowanie dla topornych.
PostNapisane: Cz kwi 11, 2013 5:09 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): Pt lis 16, 2007 7:39 am
Posty: 2575
Lokalizacja: ZKA
rrolek napisał(a):
Witam

Co mi nie leżało w trialu Land7:
1. kalibracja - skalibrowałem setki map pod Ozim i TTQV. Tu jakieś bzdury mi wychodziły, może używam zły poziom odniesienia, może co innego. W każdym razie mapy nie dokładne (porównywałem do śladów) lub zdeformowane. Trial też nie otwierał mi plików .map spod Oziego.
2. Trial który miałem nie oferował opcji pracy na np GE czy innych źródeł sieciowych (kup licencje).
3. Nie znalazłem możliwości wyświetlania (na sobie (nałożenie) lub zamiennie na tym samym śladzie 2 map tego samego terenu. Można to zrobić "obok", ale nie o to mi chodziło.
4. Nie konwertuje map .img (a tych jest najwięcej) Może to kwestia wersji okrojonej.
5. Dziwnie pogrupowane menu, podział okien (wiem to kwestia przyzwyczajenia)
6. Kupa pomniejszych irytujących detali których już dokładnie nie wspomnę, ale zniechęciły mnie do dalszego badania triala....
Generalnie ma to chyba potencjał ale trzeba by zacząć pracować na wersji pełnej i poświęcić jednak dużo czasu na przestawienie się ze starych nawyków. Z drugiej strony bez dedykowanego urządzenia (z TwoNaw) nie wykorzysta się wszystkich potencjalnych możliwości.
Ekrany dotykowe odpadają (błoto, zima) a czy są użądzenia które to zmielą z guziczków?
Niewątpliwą zaletą jest względnie niska cena (ale to ciągle równowartość 3 dniowej wycieczki na Ukrainę (bez trunków))

Pozdr
rr


Nie pamiętam już jak jest w trialu ale w wersji pełnej żaden z powyższych problemów nie występuje. Co do starych nawyków, to zgoda trzeba się przyzwyczaić, pamietam jak z Automapy przesiadlem się na Garmina :)
Wszystkie funkcje TN są dostępne rownież na urzadzeniach niededykowanych, sam używam oprócz Avntury na Navroad i Galaxy S2/3 z Androidem, Pawlicho na Larku35. Oczywiście guziki to wygoda. Przyzwyczaiłem się do tego na starych Garminach i teraz trudno mi sie bez nich obejść. Nie wyobrażam sobie operowanie na ekranie dotykowym podczas jazdy offem.
Co do ceny to uważam, że jest wyjatkowo niska jak na soft tej jakości, a jeśli podzielimy ją na 3 userów, bo licencja obejmuje 3 urzadzenia, no to naprawdę jest symboliczna.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Napisz wątekOdpowiedz Strona 1 z 3   [ Posty: 40 ]
Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
twilightBB Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net
wdrożenie przez iCenter - Strony internetowe Wrocław
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL