Witam wszystkich miłośników Hondy XR650R. Dużo czasu potrzebowałem na realizacje zamierzonych zmian - modyfikacji w moto ale w końcu wszystko się udało :).
Jestem z Jeleniej Góry, mieszkam teraz we Wrocławiu no i największym problemem było to że motocykl stał w Jeleniej...
Trochę poszukałem i udało mi się wynająć garaż :
[ img ]Uploaded with
ImageShack.usosobny, zamykany tego mi trzeba było...:)
Kolega przywiózł moto busem no i po umyciu wyglądało tak:
[ img ]Uploaded with
ImageShack.usNajpierw zabrałem się za układ wydechowy FMF, który przeleżał w piwnicy jakiś czas - kupiłem używany nie wyglądał najlepiej...
[ img ]Uploaded with
ImageShack.us[ img ]Uploaded with
ImageShack.us[ img ]Uploaded with
ImageShack.usPo kilku godzinach szlifowania i polerowania uzyskałem taki efekt:
[ img ]Uploaded with
ImageShack.usWymieniłem też "bebechy" na kit FMFa wzmacniany 3 warstwowy:
[ img ]Uploaded with
ImageShack.us[ img ]Uploaded with
ImageShack.us[ img ]Uploaded with
ImageShack.usNo i wkońcu chciałem zamontować czarne koła z obręczami excela - pisałem o ich budowie w innym wątku
[ img ]Uploaded with
ImageShack.usW czasie montażu zapiekła się śruba od regulacji naciągu no i po długiej walce... część została w środku (ale się wtedy w@##$@$lem)
[ img ]Uploaded with
ImageShack.usNie chciałem się za to zabierać samemu i musiałem zdemontować wahacz i wysłać do znajomego mechanika ale nie miałem klucza do śrub zabezpieczających.
Wystarczy szlifierka, no i klucz gotowy :)
[ img ]Uploaded with
ImageShack.uspo wykręceniu kawałka który został zrobiłem "przegląd" wszystkich łożysk itp.
[ img ]Uploaded with
ImageShack.us[ img ]Uploaded with
ImageShack.usWyczyściłem i przesmarowałem prolinka, wahacz kilka zdjęć już po zmontowaniu:
[ img ]Uploaded with
ImageShack.us[ img ]Uploaded with
ImageShack.usZrobiłem też porządek z tylnym hamulcem no i dodałem uchwyt Zety i osłonę zacisku a co tam :)
[ img ]Uploaded with
ImageShack.us[ img ]Uploaded with
ImageShack.us[ img ]Uploaded with
ImageShack.us[ img ]Uploaded with
ImageShack.us[ img ]Uploaded with
ImageShack.usNowa prowadnica łańcucha XR's only anodowana w Tadgenie polecam tą firmę
[ img ]Uploaded with
ImageShack.usPrzymiarka wydechu
[ img ]Uploaded with
ImageShack.usNo i nie zauważyłem że uchwyt jest urwany ale dzięki pomocy Adama - użytkownik Adamur wszystko naprawione no i lepiej jak oryginał :)
[ img ]Uploaded with
ImageShack.usMiędzyczasie wziąłem się za montaż amortyzatora skrętu wraz z półką no i porządek w elektryce chociaż nie było najgorzej.
Z amorem miałem sporo problemu bo jak się okazało półka była pod inny rodzaj uchwytu i musiałem zamówić w USA nowy uchwyt na amortyzator co niestety nie było tanie...
[ img ]Uploaded with
ImageShack.us[ img ]Uploaded with
ImageShack.usTu jeszcze z szarym uchwytem który nie pasował...
[ img ]Uploaded with
ImageShack.usA tu przymiarka na nowym uchwycie pasuje jak ulał:
[ img ]Uploaded with
ImageShack.usElektryka wszystkie kable pochowane w ochronnych koszulkach tylko i wyłącznie japońskie konektory - złącza, no i jedno samochodowe przy wentylatorze. Wtyczki ponumerowane także w każdej chwili można odpiąć i się nie martwić że przy podłączaniu coś się popląta
[ img ]Uploaded with
ImageShack.us[ img ]Uploaded with
ImageShack.us[ img ]Uploaded with
ImageShack.usByło tak:
[ img ]Uploaded with
ImageShack.us[ img ]Uploaded with
ImageShack.usa tak po zmianie:
[ img ]Uploaded with
ImageShack.us[ img ]Uploaded with
ImageShack.us[ img ]Uploaded with
ImageShack.us[ img ]Uploaded with
ImageShack.us[ img ]Uploaded with
ImageShack.usStacyjka:
[ img ]Uploaded with
ImageShack.usNiestety w XRach z USA elektryka jest baaardzo uboga, nie ma kompletnie nic, wszystko to akcesoryjne zestawy...
[ img ]Uploaded with
ImageShack.us[ img ]Uploaded with
ImageShack.us[ img ]Uploaded with
ImageShack.us[ img ]Uploaded with
ImageShack.usPo złożeniu :
[ img ]Uploaded with
ImageShack.us[ img ]Uploaded with
ImageShack.us[ img ]Uploaded with
ImageShack.usLinki od gazu będą zmienione bo te są za długie dlatego taka prowizoryczna osłona żeby nie porysować amorka
Myślałem że to elektryka będzie najgorsza a okazało się że gorzej jest spasować kolektor FMF z chłodnicami i gaźnikiem edelbrocka. Niestety im więcej akcesoryjnych gadżetów, tym więcej trzeba się nakombinować żeby je spasować.
Z racji tego, że musiałem ściągnąć chłodnice żeby zamontować koletor (tak było najbezpieczniej), wykorzystałem ten moment żeby zrobić szablony na uchwyt wentylatora. Chcąc używać większej bańki tj. 17-18L standardowy uchwyt niestety był za szeroki i wentylator zachaczał o zbiornik.
Najpierw był plan żeby zajął się tym ktoś kto zna się na CNC, ale to raz że drogie dwa dłuuugo trzeba czekać projekt itp.
Ja zrobiłem uchwyt z blachy aluminiowej 2mm
Szablon:
[ img ]Uploaded with
ImageShack.usa tu już gotowy uchwyt:
[ img ]Uploaded with
ImageShack.us[ img ]Uploaded with
ImageShack.us[ img ]Uploaded with
ImageShack.usNo i chłodnice i koletor... ciągle coś gdzies dotykało...
[ img ]Uploaded with
ImageShack.usAle ostatecznie wszystko pasuje idealnie, trzeba było zastosować kilka rozwiązań naraz m.in. skrócenie śruby regulacji pompki przyspieszającej w gaźniku oraz przesunięcie chłodnic ok 3mm na dolnych uchwytach
Kilka zdjęć z montażu, nie mam więcej bo spasowanie tego zajęło sporo czasu i nie chciało mi się już robić zdjęć...
Zamontowłem też osłonę zębatki i silnika XR's only są dużo solidniejsze niż te oryginalne:
Podgumowałem osłony ramy bo tak naprawdę to zamiast ją chonić to jeszcze porysowały...
[ img ]Uploaded with
ImageShack.usPrzy okazji Wymieniłem też termostat, mój był uszkodzony...
[ img ]Uploaded with
ImageShack.usZ racji tego że mam 2 komplety owiewek i 2 zbiorniki musiałem dokupić kranik.
Kupiłem z allegro niedrogo, niestety nie trzymał i ciekło paliwo. Na amerykańskich forach wyczytałem, że zamiast kupować cały kranik można kupić uszczelke od innego starego modelu ale mimo że jest ciut mniejsza działa! i za 18 zł naprawiłem kranik.
Zdjęcia numeru części przyda się może komuś:
[ img ]Uploaded with
ImageShack.us[ img ]Uploaded with
ImageShack.us[ img ]Uploaded with
ImageShack.us[ img ]Uploaded with
ImageShack.us[ img ]Uploaded with
ImageShack.us[ img ]Uploaded with
ImageShack.usJeszcze wymiana oleju z czyszczeniem filterka:
[ img ]Uploaded with
ImageShack.us[ img ]Uploaded with
ImageShack.usno i finito można składać (owiewki przyszły z Blitzmoto z nowymi okleinami)
Generalnie to co na zdjęciach to tylko niewielka część wszystkiego co zostało zrobione, już nie chciało mi sie robić zdjęć (np. serwisu hamulców itp.). Myślę, że wszystko z małymi przerwami zajęło ok. 2 miesiące nie licząc czasu dostawy części które były zbierane chyba z 2 lata. Czy warto ktoś zapyta?
Szczerze Xra z takimi gadżetami to powinna iść w serii heh gaźnik jest rewelacyjny. Narazie jestem w trakcie ustawień ale już jestem zadowolony. Jedyny minus nie ma "ssania" no i jak odpalisz na zimno musisz przez chwile ptrzytrzymać manetkę żeby nie zgasł, może to kwestia regulacji.
Kolektor FMFa wygląda fajnie ale faktycznie jest wzrost mocy - przynajmniej takie moje odczucia w średnim i górnym zakresie obrotów natomiast lekki spadek w dolnym. No ale to oczywiste przy założeniu, że zakładamy koletor z ciut większą średnicą od oryginalnego.
Z tego co wiem to np w koletorach przelotowych spadek jest znacznie większy gdyż tutaj jest tzw powerbomb czyli ta bombka co jest w okolicy gaźnika. Szkoda że większości z tych rzeczy które są w tej chwili na Xrce nie jest dostępna w Polsce. Wogóle ten motocykl jest "niedocenionym" sprzętem a potrafi naprawdę wiele.
Na zdjęciach jest założone inne siedzenie Baja designs, jest wyższe ale rewelacja! miekkie i wygodne tylko ja mam 183 cm wzrostu i szczerze trochę za wysoko :)
Po założeniu wszystkiego moto wygląda tak:
W wersji off road z bańką 17l:
[ img ]Uploaded with
ImageShack.us[ img ]Uploaded with
ImageShack.us[ img ]Uploaded with
ImageShack.us[ img ]Uploaded with
ImageShack.us[ img ]Uploaded with
ImageShack.us[ img ]Uploaded with
ImageShack.us[ img ]Uploaded with
ImageShack.us[ img ]Uploaded with
ImageShack.us[ img ]Uploaded with
ImageShack.us[ img ]Uploaded with
ImageShack.usW wersji z oryginalnym zbiornikiem:
[ img ]Uploaded with
ImageShack.usNa oryginalne koła założyłem opony Metzeler Sahara 3 i dzięki temu mam wersje Dual sport. Narazie jest zębatka 45 zębów i już jest fajnie a na przód mam jeszcze 45 zębów.
Zdjątka w wersji dual sport:
[ img ]Uploaded with
ImageShack.us[ img ]Uploaded with
ImageShack.us[ img ]Uploaded with
ImageShack.us[ img ]Uploaded with
ImageShack.usFilm w HD tak na szybko:
http://www.youtube.com/watch?v=QvaEk4kQFZsDobra wystarczy tego siedzenia przed komputerem idę jeździć :)