Teraz jest Cz mar 28, 2024 4:28 pm


Napisz wątekOdpowiedz Strona 7 z 22   [ Posty: 322 ]
Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 22  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Co zrobiłeś dziś dla swojej Ténéré
PostNapisane: Wt sie 30, 2011 2:03 pm 
prozaik forumowy

Dołączył(a): Cz paź 25, 2007 7:02 pm
Posty: 329
Lokalizacja: Łabiszyn/ Bydgoszcz/ Wielka Nieszawka
Różnica jest taka, że prędkość jest zgodna z tym co podaje GPS.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Co zrobiłeś dziś dla swojej Ténéré
PostNapisane: Wt sie 30, 2011 4:10 pm 
prozaik forumowy

Dołączył(a): Pn lip 28, 2008 6:42 pm
Posty: 362
Lokalizacja: Piaseczno
Na początku wyglądała tak
[ img ]
[ img ]


Rocznik 1992, wersja szwajcarska 3 TD, całe swoje Szwajcarskie życie jeździła zblokowana (64 000 km), orginalny lakier, wszystkie pastiki całe, zero rdzy oraz kowalstwa i metaloplastyki.
Jeździła raczej w długie trasy, z pasażerem (opony Scorpion ST, pełne stelaże, wydłużone siedzenie, średnia szyba turystyczna, przewody hamulcowe w oplotach) do tego lampy 2 x H4, świecą jednoczesnie;
NO i ma komplet oryginalnych kluczy w schodku :)

Moje inwestycje:

* sierpień 2010:
- akumulator (180 zł),
- gniazdo zapalniczki na przekaźniku (55zł)
Prewencyjnie, przed wyjazdem za granicę u Damiana Śmigielskiego: czyszczenie i synchro gaźników, czyszczenie zacisków hamulcowych i wymiana płynu (przód i tył), wymiana płynu chłodzącego, kontrola łożyska główki, uszczelniaczy przednich lag. (jakieś 400 zł)
- filtry i olej Agip 10W50

* zimą 2010/2011:
- regulacja zaworów (znajomy mechanik potwierdził oryginalny przebieg motocykla oraz sprawdził naciąg łańcuszka rozrządu)
- dodałem czujnik ciśnienia oleju + kontrolkę w miejscu zaślepki
- wyjęcie, kontrola i smarowanie tylnego amortyzatora,
- zestaw napędowy (na "drogowy" 16/43 od TDM): 500 zł
DID 525 ZVM2 - podobno hiperwzmocniony
zębatka przednia SUNF404-16 tdm do 95 roku (szlifowana na kołnierzu), tylna 43 (większych w 525 nie ma)
ciekawy katalog DID http://www.motor-land.com.pl/did/files/did.pdf z którego obliczyłem różnicę pomiędzy VM a zvm2
rozciąganie zużycie
525vm 3680 3220
525zvm2 4070 4000
różnica 390 11% 780 24%


* wiosną 2011:
- deflektor 80 zł
- wysokie gmole (z kratką) 300 zł


* lipiec 2011:
- nowe opony ContiEscape (i jestem bardzo zadowolony z przyczepności na czarnym oraz mokrym, wiadomo - w OFFie przód nie trzyma, ale przynajmniej tył daje jakotako trakcie) - 550 zł


* ostatnio: wymiana wszystkich łożysk i uszczelniaczy w tylnym kole (coś około 100zł) wraz z dystansami z nierdzewki
oraz klocków tylnych (Nissin semi, niebieskie 95zł)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Co zrobiłeś dziś dla swojej Ténéré
PostNapisane: Śr wrz 07, 2011 9:09 pm 
prozaik forumowy

Dołączył(a): Cz paź 25, 2007 7:02 pm
Posty: 329
Lokalizacja: Łabiszyn/ Bydgoszcz/ Wielka Nieszawka
Dzisiaj Tenerka otrzymała nowe oponki- na przód Anakee2, na tył Mitas e07. Do tego nowy zestaw napędowy DiD z zębatkami Sunstar.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Co zrobiłeś dziś dla swojej Ténéré
PostNapisane: Wt wrz 13, 2011 9:52 am 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): Śr gru 17, 2008 10:02 pm
Posty: 2920
Wahacz jest mocowany w 3 miejscach:
- amortyzator
- blok silnika
- przegub wahacza / rama
W jakiej kolejności powinienem mocować, bo cosik nie mogę go wpasować??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Co zrobiłeś dziś dla swojej Ténéré
PostNapisane: Wt wrz 13, 2011 6:34 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): N lut 07, 2010 8:41 pm
Posty: 2823
Lokalizacja: WWA
Najpierw załóż cały wahacz w ramę gdzie łączy się z silnikiem.( Ja zawsze siadam na dupsku i stopą dopycham wahacz) Nie będzie łatwo. Polecam wciskać go lekko od góry. Później dół kiwaczki z ramą, a na końcu z amorem. I gotowe :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Co zrobiłeś dziś dla swojej Ténéré
PostNapisane: Wt wrz 13, 2011 8:11 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): Śr gru 17, 2008 10:02 pm
Posty: 2920
dudopl napisał(a):
na końcu z amorem
zrobiłem nieco inaczej i też dało radę: najpierw przód wahacza z silnikiem, potem amor, na końcu przegub...
Wahacz po długiej tułaczce ubrany w nowe tajle i obsmarkany od wewnątrz świeżutkim smarem wylądował dziś na swoim miejscu. Dorzuciłem także nowe klocki na tył...
Jutro zakładam zbiornik i łańcuch i robię jazdę testową przed Zlotem...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Co zrobiłeś dziś dla swojej Ténéré
PostNapisane: Śr wrz 14, 2011 12:38 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): Śr gru 17, 2008 10:02 pm
Posty: 2920
Pany, ile oleju wchodzi do XT600 3AJ?? I o jakich parametrach oliwkę najlepiej wlać??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Co zrobiłeś dziś dla swojej Ténéré
PostNapisane: Śr wrz 14, 2011 1:19 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): N lut 07, 2010 8:41 pm
Posty: 2823
Lokalizacja: WWA
3,5-6 litra Ja mam silnik po generalnym remoncie więc leję full syntetyk Agip 10w60. Polecam. A jeśli zdecydujesz się na inny olej to pamiętaj że to silnik chłodzony powietrzem i górny parametr oleju powinien być jak najwyższy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Co zrobiłeś dziś dla swojej Ténéré
PostNapisane: Śr wrz 14, 2011 1:28 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): Śr gru 17, 2008 10:02 pm
Posty: 2920
dudopl napisał(a):
3,5-6 litra Ja mam silnik po generalnym remoncie więc leję full syntetyk Agip 10w60.

Jak mniemam chodziło o 3,5-3,6 bo z tymi 6 litrami to się przestraszyłem... :mrgreen: Ja o swoim silniku jeszcze nic nie wiem, poza tym że chodzi... Ale troszkę kopci na wyższych obrotach. Czy zatem 10W60 będzie dobry, czy przeleci przez niego jak katar i lepszy byłby 10W40??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Co zrobiłeś dziś dla swojej Ténéré
PostNapisane: Śr wrz 14, 2011 2:06 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): N lut 07, 2010 8:41 pm
Posty: 2823
Lokalizacja: WWA
Jaqb z Kaszub napisał(a):
dudopl napisał(a):
3,5-6 litra Ja mam silnik po generalnym remoncie więc leję full syntetyk Agip 10w60.

Jak mniemam chodziło o 3,5-3,6 bo z tymi 6 litrami to się przestraszyłem... :mrgreen: Ja o swoim silniku jeszcze nic nie wiem, poza tym że chodzi... Ale troszkę kopci na wyższych obrotach. Czy zatem 10W60 będzie dobry, czy przeleci przez niego jak katar i lepszy byłby 10W40??


To raczej ten 10w40 poleci jak katar. Dolna wartość świadczy o pracy w niskich temperaturach, na przykład jak silnik jest odpalany a olej zimny. Im wyższa to wartość tym przy rozruchu silnik jest słabo smarowany. Natomiast ta górna wartość świadczy o zachowaniu własności smarujących oleju w wysokich temperaturach i czym ta wartość wyższa tym silnik jest lepiej smarowany przy maksymalnym obciążeniu gdzie temperatura jest najwyższa.
Oleje "Syntetyki" nie tworzą nagarów które w leciwym silniku są na pewno obecne i tworzą swego rodzaju uszczelnienie. Zalanie go syntetycznym olejem nie znają jego historii może go uszkodzić. Wypłucze nagar i może coś jeszcze zatrzeć


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Co zrobiłeś dziś dla swojej Ténéré
PostNapisane: Śr wrz 14, 2011 2:38 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): Śr gru 17, 2008 10:02 pm
Posty: 2920
dudopl napisał(a):
Zalanie go syntetycznym olejem nie znają jego historii może go uszkodzić.
czy zatem 15W50 będzie dobry??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Co zrobiłeś dziś dla swojej Ténéré
PostNapisane: Śr wrz 14, 2011 3:08 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): N lut 07, 2010 8:41 pm
Posty: 2823
Lokalizacja: WWA
Będzie lepszy od 10W40 na lato ale czy dobry dla Twojego silnika ? Wszystko zależy od tego czy ma i jakiej wielkości nagary


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Co zrobiłeś dziś dla swojej Ténéré
PostNapisane: Śr wrz 14, 2011 6:09 pm 
Aktywny

Dołączył(a): So maja 30, 2009 10:39 pm
Posty: 167
Lokalizacja: Szubin / Bydgoszcz
Ja leje 20W50 natomiast seriwowka zaleca 20W40.. Generalnie ten silnik jest tak stary, ze smialo minerala lej ;) chyba ze po remoncie to mozna na lepszy sie rzucic. pozdro ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Co zrobiłeś dziś dla swojej Ténéré
PostNapisane: Śr wrz 14, 2011 7:43 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): Śr gru 17, 2008 10:02 pm
Posty: 2920
Panocki, jeszcze jedno pytanie uczniaka: gdzie się spuszcza olej? Zaglądałem pod płytę i nie znalazłem koreczka spustowego... Dajcie znać także jak wygląda odpowietrzanie - czy śrubkę odpowietrzającą mam odkręcić w czasie dolewania oleju, czy już po zalaniu odmierzonej ilości?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Co zrobiłeś dziś dla swojej Ténéré
PostNapisane: Śr wrz 14, 2011 8:25 pm 
prozaik forumowy

Dołączył(a): Pt gru 31, 2010 11:38 pm
Posty: 331
Jaqb z Kaszub napisał(a):
Panocki, jeszcze jedno pytanie uczniaka: gdzie się spuszcza olej? Zaglądałem pod płytę i nie znalazłem koreczka spustowego... Dajcie znać także jak wygląda odpowietrzanie - czy śrubkę odpowietrzającą mam odkręcić w czasie dolewania oleju, czy już po zalaniu odmierzonej ilości?

Jakub korek jest bodajże po lewej stronie silnika. Nie od spodu tylko z boku. Co do odpowietrzenie to zrób to po odpaleniu silnika odkręć żeby lekko pociekło i tyle. Następna rzecz, nie odpalaj silnika zanim nie zaźsie on oleju. Jak zalejesz silnik olejem zdejmij faję tak żeby nie odpalić maszyny i pokręć kilka razy rozrusznikiem. Łatwo podobno zatrzeć wałek w głowicy. Tak mi mówiono ale mogę się mylić. Na pewno nie zaszkodzi. Powodzenia w działaniu!!!!!!!!!!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Napisz wątekOdpowiedz Strona 7 z 22   [ Posty: 322 ]
Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 22  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
twilightBB Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net
wdrożenie przez iCenter - Strony internetowe Wrocław
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL