Autor |
Wiadomość |
Bartas
|
Tytuł: Re: Co zrobiłeś dziś dla swojej Ténéré Napisane: Wt sie 30, 2011 2:03 pm |
|
Dołączył(a): Cz paź 25, 2007 7:02 pm Posty: 329 Lokalizacja: Łabiszyn/ Bydgoszcz/ Wielka Nieszawka
|
Różnica jest taka, że prędkość jest zgodna z tym co podaje GPS.
|
|
Góra |
|
|
kamilltee
|
Tytuł: Re: Co zrobiłeś dziś dla swojej Ténéré Napisane: Wt sie 30, 2011 4:10 pm |
|
Dołączył(a): Pn lip 28, 2008 6:42 pm Posty: 362 Lokalizacja: Piaseczno
|
Na początku wyglądała tak [ img ][ img ]Rocznik 1992, wersja szwajcarska 3 TD, całe swoje Szwajcarskie życie jeździła zblokowana (64 000 km), orginalny lakier, wszystkie pastiki całe, zero rdzy oraz kowalstwa i metaloplastyki. Jeździła raczej w długie trasy, z pasażerem (opony Scorpion ST, pełne stelaże, wydłużone siedzenie, średnia szyba turystyczna, przewody hamulcowe w oplotach) do tego lampy 2 x H4, świecą jednoczesnie; NO i ma komplet oryginalnych kluczy w schodku :) Moje inwestycje: * sierpień 2010: - akumulator (180 zł), - gniazdo zapalniczki na przekaźniku (55zł) Prewencyjnie, przed wyjazdem za granicę u Damiana Śmigielskiego: czyszczenie i synchro gaźników, czyszczenie zacisków hamulcowych i wymiana płynu (przód i tył), wymiana płynu chłodzącego, kontrola łożyska główki, uszczelniaczy przednich lag. (jakieś 400 zł) - filtry i olej Agip 10W50 * zimą 2010/2011: - regulacja zaworów (znajomy mechanik potwierdził oryginalny przebieg motocykla oraz sprawdził naciąg łańcuszka rozrządu) - dodałem czujnik ciśnienia oleju + kontrolkę w miejscu zaślepki - wyjęcie, kontrola i smarowanie tylnego amortyzatora, - zestaw napędowy (na "drogowy" 16/43 od TDM): 500 zł DID 525 ZVM2 - podobno hiperwzmocniony zębatka przednia SUNF404-16 tdm do 95 roku (szlifowana na kołnierzu), tylna 43 (większych w 525 nie ma) ciekawy katalog DID http://www.motor-land.com.pl/did/files/did.pdf z którego obliczyłem różnicę pomiędzy VM a zvm2 rozciąganie zużycie 525vm 3680 3220 525zvm2 4070 4000 różnica 390 11% 780 24% * wiosną 2011: - deflektor 80 zł - wysokie gmole (z kratką) 300 zł * lipiec 2011: - nowe opony ContiEscape (i jestem bardzo zadowolony z przyczepności na czarnym oraz mokrym, wiadomo - w OFFie przód nie trzyma, ale przynajmniej tył daje jakotako trakcie) - 550 zł * ostatnio: wymiana wszystkich łożysk i uszczelniaczy w tylnym kole (coś około 100zł) wraz z dystansami z nierdzewki oraz klocków tylnych (Nissin semi, niebieskie 95zł)
|
|
Góra |
|
|
Bartas
|
Tytuł: Re: Co zrobiłeś dziś dla swojej Ténéré Napisane: Śr wrz 07, 2011 9:09 pm |
|
Dołączył(a): Cz paź 25, 2007 7:02 pm Posty: 329 Lokalizacja: Łabiszyn/ Bydgoszcz/ Wielka Nieszawka
|
Dzisiaj Tenerka otrzymała nowe oponki- na przód Anakee2, na tył Mitas e07. Do tego nowy zestaw napędowy DiD z zębatkami Sunstar.
|
|
Góra |
|
|
Jaqb z Kaszub
|
Tytuł: Re: Co zrobiłeś dziś dla swojej Ténéré Napisane: Wt wrz 13, 2011 9:52 am |
|
Dołączył(a): Śr gru 17, 2008 10:02 pm Posty: 2931
|
Wahacz jest mocowany w 3 miejscach: - amortyzator - blok silnika - przegub wahacza / rama W jakiej kolejności powinienem mocować, bo cosik nie mogę go wpasować??
|
|
Góra |
|
|
dudopl
|
Tytuł: Re: Co zrobiłeś dziś dla swojej Ténéré Napisane: Wt wrz 13, 2011 6:34 pm |
|
Dołączył(a): N lut 07, 2010 8:41 pm Posty: 2823 Lokalizacja: WWA
|
Najpierw załóż cały wahacz w ramę gdzie łączy się z silnikiem.( Ja zawsze siadam na dupsku i stopą dopycham wahacz) Nie będzie łatwo. Polecam wciskać go lekko od góry. Później dół kiwaczki z ramą, a na końcu z amorem. I gotowe :D
|
|
Góra |
|
|
Jaqb z Kaszub
|
Tytuł: Re: Co zrobiłeś dziś dla swojej Ténéré Napisane: Wt wrz 13, 2011 8:11 pm |
|
Dołączył(a): Śr gru 17, 2008 10:02 pm Posty: 2931
|
dudopl napisał(a): na końcu z amorem zrobiłem nieco inaczej i też dało radę: najpierw przód wahacza z silnikiem, potem amor, na końcu przegub... Wahacz po długiej tułaczce ubrany w nowe tajle i obsmarkany od wewnątrz świeżutkim smarem wylądował dziś na swoim miejscu. Dorzuciłem także nowe klocki na tył... Jutro zakładam zbiornik i łańcuch i robię jazdę testową przed Zlotem...
|
|
Góra |
|
|
Jaqb z Kaszub
|
Tytuł: Re: Co zrobiłeś dziś dla swojej Ténéré Napisane: Śr wrz 14, 2011 12:38 pm |
|
Dołączył(a): Śr gru 17, 2008 10:02 pm Posty: 2931
|
Pany, ile oleju wchodzi do XT600 3AJ?? I o jakich parametrach oliwkę najlepiej wlać??
|
|
Góra |
|
|
dudopl
|
Tytuł: Re: Co zrobiłeś dziś dla swojej Ténéré Napisane: Śr wrz 14, 2011 1:19 pm |
|
Dołączył(a): N lut 07, 2010 8:41 pm Posty: 2823 Lokalizacja: WWA
|
3,5-6 litra Ja mam silnik po generalnym remoncie więc leję full syntetyk Agip 10w60. Polecam. A jeśli zdecydujesz się na inny olej to pamiętaj że to silnik chłodzony powietrzem i górny parametr oleju powinien być jak najwyższy.
|
|
Góra |
|
|
Jaqb z Kaszub
|
Tytuł: Re: Co zrobiłeś dziś dla swojej Ténéré Napisane: Śr wrz 14, 2011 1:28 pm |
|
Dołączył(a): Śr gru 17, 2008 10:02 pm Posty: 2931
|
dudopl napisał(a): 3,5-6 litra Ja mam silnik po generalnym remoncie więc leję full syntetyk Agip 10w60. Jak mniemam chodziło o 3,5-3,6 bo z tymi 6 litrami to się przestraszyłem... :mrgreen: Ja o swoim silniku jeszcze nic nie wiem, poza tym że chodzi... Ale troszkę kopci na wyższych obrotach. Czy zatem 10W60 będzie dobry, czy przeleci przez niego jak katar i lepszy byłby 10W40??
|
|
Góra |
|
|
dudopl
|
Tytuł: Re: Co zrobiłeś dziś dla swojej Ténéré Napisane: Śr wrz 14, 2011 2:06 pm |
|
Dołączył(a): N lut 07, 2010 8:41 pm Posty: 2823 Lokalizacja: WWA
|
Jaqb z Kaszub napisał(a): dudopl napisał(a): 3,5-6 litra Ja mam silnik po generalnym remoncie więc leję full syntetyk Agip 10w60. Jak mniemam chodziło o 3,5-3,6 bo z tymi 6 litrami to się przestraszyłem... :mrgreen: Ja o swoim silniku jeszcze nic nie wiem, poza tym że chodzi... Ale troszkę kopci na wyższych obrotach. Czy zatem 10W60 będzie dobry, czy przeleci przez niego jak katar i lepszy byłby 10W40?? To raczej ten 10w40 poleci jak katar. Dolna wartość świadczy o pracy w niskich temperaturach, na przykład jak silnik jest odpalany a olej zimny. Im wyższa to wartość tym przy rozruchu silnik jest słabo smarowany. Natomiast ta górna wartość świadczy o zachowaniu własności smarujących oleju w wysokich temperaturach i czym ta wartość wyższa tym silnik jest lepiej smarowany przy maksymalnym obciążeniu gdzie temperatura jest najwyższa. Oleje "Syntetyki" nie tworzą nagarów które w leciwym silniku są na pewno obecne i tworzą swego rodzaju uszczelnienie. Zalanie go syntetycznym olejem nie znają jego historii może go uszkodzić. Wypłucze nagar i może coś jeszcze zatrzeć
|
|
Góra |
|
|
Jaqb z Kaszub
|
Tytuł: Re: Co zrobiłeś dziś dla swojej Ténéré Napisane: Śr wrz 14, 2011 2:38 pm |
|
Dołączył(a): Śr gru 17, 2008 10:02 pm Posty: 2931
|
dudopl napisał(a): Zalanie go syntetycznym olejem nie znają jego historii może go uszkodzić. czy zatem 15W50 będzie dobry??
|
|
Góra |
|
|
dudopl
|
Tytuł: Re: Co zrobiłeś dziś dla swojej Ténéré Napisane: Śr wrz 14, 2011 3:08 pm |
|
Dołączył(a): N lut 07, 2010 8:41 pm Posty: 2823 Lokalizacja: WWA
|
Będzie lepszy od 10W40 na lato ale czy dobry dla Twojego silnika ? Wszystko zależy od tego czy ma i jakiej wielkości nagary
|
|
Góra |
|
|
zul
|
Tytuł: Re: Co zrobiłeś dziś dla swojej Ténéré Napisane: Śr wrz 14, 2011 6:09 pm |
|
Dołączył(a): So maja 30, 2009 10:39 pm Posty: 167 Lokalizacja: Szubin / Bydgoszcz
|
Ja leje 20W50 natomiast seriwowka zaleca 20W40.. Generalnie ten silnik jest tak stary, ze smialo minerala lej ;) chyba ze po remoncie to mozna na lepszy sie rzucic. pozdro ;)
|
|
Góra |
|
|
Jaqb z Kaszub
|
Tytuł: Re: Co zrobiłeś dziś dla swojej Ténéré Napisane: Śr wrz 14, 2011 7:43 pm |
|
Dołączył(a): Śr gru 17, 2008 10:02 pm Posty: 2931
|
Panocki, jeszcze jedno pytanie uczniaka: gdzie się spuszcza olej? Zaglądałem pod płytę i nie znalazłem koreczka spustowego... Dajcie znać także jak wygląda odpowietrzanie - czy śrubkę odpowietrzającą mam odkręcić w czasie dolewania oleju, czy już po zalaniu odmierzonej ilości?
|
|
Góra |
|
|
kowal73
|
Tytuł: Re: Co zrobiłeś dziś dla swojej Ténéré Napisane: Śr wrz 14, 2011 8:25 pm |
|
Dołączył(a): Pt gru 31, 2010 11:38 pm Posty: 331
|
Jaqb z Kaszub napisał(a): Panocki, jeszcze jedno pytanie uczniaka: gdzie się spuszcza olej? Zaglądałem pod płytę i nie znalazłem koreczka spustowego... Dajcie znać także jak wygląda odpowietrzanie - czy śrubkę odpowietrzającą mam odkręcić w czasie dolewania oleju, czy już po zalaniu odmierzonej ilości? Jakub korek jest bodajże po lewej stronie silnika. Nie od spodu tylko z boku. Co do odpowietrzenie to zrób to po odpaleniu silnika odkręć żeby lekko pociekło i tyle. Następna rzecz, nie odpalaj silnika zanim nie zaźsie on oleju. Jak zalejesz silnik olejem zdejmij faję tak żeby nie odpalić maszyny i pokręć kilka razy rozrusznikiem. Łatwo podobno zatrzeć wałek w głowicy. Tak mi mówiono ale mogę się mylić. Na pewno nie zaszkodzi. Powodzenia w działaniu!!!!!!!!!!!!
|
|
Góra |
|
|