|
Autor |
Wiadomość |
Ryteu
|
Tytuł: Spalanie Napisane: Pn mar 21, 2011 1:19 am |
|
honorowy bajkopisarz forumowy |
Dołączył(a): N lip 18, 2010 9:34 am Posty: 738 Lokalizacja: Birmingham
|
Hejka, tam mnie coś ostatnio wzięło za ekonomie i twardo zacząłem wyliczać ile chleje moja Tenere, po paru testach wyszło mi, że całkiem niezły pijok z tego capa :) no niema co narzekać i tak 100 razy lepiej jak czterokołowce, które od nadmiaru wyskokowych trunków mają problem z utrzymaniem pionu i muszą łazić na czterech łapach :) Ciekawy jestem jak wychodzi spalanie w Waszych motorkach, jeżeli możecie to napiszcie czym jeździcie i ile pijecie ;)
U mnie to tak wychodzi; (UAKTUALNIONE 05.09.11) Yamaha XT660Z Tenere Max - 8,55/100... top speed na niemieckiej autobanie Min - 3,97/100... solo 90km/h Średnia - 4,55/100... praca dom zakupy, trochę miasta sporo wioski, a teraz też i autostrada, już bardziej solo niż z plecakiem.
Dopiszę resztę by bardziej czytelne było...
@ArturS Kawasaki KLE 500 Max - :?: Min - 4,8/100 Średnia - 5,45/100
@SituGS BMW 1150GS Max- 6/100 Min - :?: Średnia - 5/100
@krzysiek BMW R1200GSA Max - :?: Min - :?: Średnia - poniżej 6/100
@lasooch Yamaha XT600 Max - 5,3/100 Min - 4,7/100 Średnia - 5/100
@lasooch Suzuki DR650 MAX - 8/100 MIN - :?: Średnia - 4,5/100
@tir-mechanik TRIUMPH TROPHY 900 Max - 6,5/100 Min - 4,75/100 Średnia - :?:
@tekus BMW 1200 GS Max: - 7,52/100 Minimalna: - 3.55/100 Średnia: - 5,43/100
@ofca234 Aprilia Pegaso'99 Max: - 6/100 Min: - 4,5/100 Średnia: - ??
@ex1 (i wszytskie lc8 8) ) KTM LC8 Max: - 10/100 Min: - 6/100 Średnia: - 6,75/100
@krzysiek BMW R1200GSA Max: - 10/100 Min: - 0/100 :lol: Średnia: - 7,5/100
@mario33 BMW F800GS Max: - 7,5/100 Min: - 3,9/100 :shock: Średnia: - 5/100
@Bartas Yamaha XTZ 750 Super Tenere Max: - :?: Min: - 5,3/100 Średnio: - 5,9/100
@mario_DR350 Yamaha XTZ 750 Super Tenere Max: - :?: Min: - :?: Średnia: - 7/100 (miasto z plecakiem)
@spozo BMW F800GS Max: - 6/100 Min: - 3,7/100 :shock: :shock: :shock: Średnia: - 4,6/100
@Robakkk BMW R1150GS Max: - 7,52/100 Min: - 4,95/100 Średnia: - 5,73/100
@Risto Honda Varadero XL1000 Max: - :?: Min: - :?: Średnia: - 7,5/100
@Wo BMW F800GS Max: - 7,5/100 Min: - 4,5/100 Średnia: - 5,85/100 - :!: niesprecyzowana :!:
@endum Yamaha XJ600S Diversion Max: - 5/100 Min: - 3,7/100 Średnia: - 4,5/100
@endum Yamaha XT600Z Tenere 1VJ Max: - :?: Min: - 4,5/100 Średnia: - :?:
@kuba_astr KTM Lc8 ADV 950 Max: - 8/100 Min: - 5/100 Średnia: - 6/100
@jamcio BMW GS 1150 Max: - 7/100 Min: - 5,7/100 Średnia: - 6,4/100
@szynka657 BMW GS 650 Max: - 5,5/100 Min: - 3,5/100 Średnia: - 4,3/100
@Scareguy Kawasaki KLE 500 Max: - 6,6/100 (Mirek_nobile pełne obciążenie, 150-160km/h autoban w niemczech - 9.6/100km) Min: - 4,56/100 Średnia: - 5,5/100
@Tezla Honda XL 600 RM 1986 Max: - 7,34/100 Min: - 3,06/100 Średnia: - 5/100 (4, 5, 5.5) :wink:
@Mutomb BMW F650GS Dakar Max: - 4,8/100 Min: - 3,5/100 Średnia: - 3,9/100
@Floydoo SUZUKI V-strom DL1000 Max: 8,5/100 Min: - 4,8/100 Średnia: - 6,5/100
@sylwester YAMAHA XT1200Z Super Tenere Max: 5,9/100 Min: - 5,1/100 Średnia: - 5,6/100
Uaktualniono 13.05.2012
Ostatnio edytowano N maja 13, 2012 5:12 pm przez Ryteu, łącznie edytowano 33 razy
|
|
Góra |
|
|
ArturS
|
Tytuł: Re: Spalanie Napisane: Pn mar 21, 2011 7:18 am |
|
honorowy bajkopisarz forumowy |
Dołączył(a): N cze 27, 2010 5:26 pm Posty: 637 Lokalizacja: Zabrze
|
U mnie na razie średnia z całego dystansu to [ img ] Minimum to 4.8, czyli za dużo jak na taką słabawą jednostkę :? a naprawdę się starałem - w teście ekonomii spodziewałem się 3.5-3.8l/100km, bo widziałem takie wpisy np na spritmonitor.de. Swoją drogą dla ciekawości warto tam zajrzeć i porównać, bo baza nie mała i nie są to wpisy "na oko", tylko autentyczne z tankowań. Czasami, gdy ktoś palnie na forum, że np duży GS pali tyle co polonez :lol: to aż szperam żeby sprawdzić. Najbardziej mi się podoba spalanie małego GSa :mrgreen:
|
|
Góra |
|
|
SituGS
|
Tytuł: Re: Spalanie Napisane: Pn mar 21, 2011 7:28 am |
|
Dołączył(a): So maja 01, 2010 10:50 am Posty: 1501 Lokalizacja: Garwolin
|
1150 GS z kufrem centralnym wychlał 5l/100km w trasie - 90km/h bez gwałtownych przyspieszeń. Jak mu przybutuje i jade 120-140km/h -żre koło 6. Nie jest źle jak na taką pojemność :D
|
|
Góra |
|
|
krzysiek
|
Tytuł: Re: Spalanie Napisane: Pn mar 21, 2011 8:39 am |
|
honorowy bajkopisarz forumowy |
Dołączył(a): So wrz 12, 2009 4:46 pm Posty: 588 Lokalizacja: Szczecin
|
Najprościej, ile wleję tyle spali :lol: , wszystko zależy jak go kręcę, przy spokojnej turystycznej jeździe minimalnie poniżej 6l, jednak najczęściej jest w okolicach 8l :( , ale zdarzyło mi się, spiesząc się przeokrutnie, na autostradzie w vaterland'zie, że na całym zbiorniku (33l.), ledwo 350 km nawinąłem i 35,8 litra zatankowałem :? , czyli w okolicach 10l/100km
|
|
Góra |
|
|
Ryteu
|
Tytuł: Re: Spalanie Napisane: Pn mar 21, 2011 9:06 am |
|
honorowy bajkopisarz forumowy |
Dołączył(a): N lip 18, 2010 9:34 am Posty: 738 Lokalizacja: Birmingham
|
@ Arturs podałeś tę stronkę, a tam kosmos :) to co dla mnie jest sufitem tam dla innych jest podłoga. Chłopaki w XT660Z podają nawet 3,1/100. I tu narodziło mi się pytanie, z racji żem młodziak i na moto mam raptem godzinowe doświadczenie to tak się starszych i mądrzejszych zapytam... jak to się robi?? Ogólnie w Tenere używam silnika do hamowań, ale dłuższe zjazdy bujam się na sprzęgle, kręcę się max do 6000obr/min, ale 90% jazdy to 2700-4500obr/min, fakt, że większość jeżdżę z kobita i top case, zakładam, że demontaż obu powinien pomóc :wink: Ogólnie 90% mojej jazdy to sielanka, czasami mnie poniesie :mrgreen: , a wynik w porównaniu do tej www to mam wielce niezadowalający :?
|
|
Góra |
|
|
SituGS
|
Tytuł: Re: Spalanie Napisane: Pn mar 21, 2011 9:47 am |
|
Dołączył(a): So maja 01, 2010 10:50 am Posty: 1501 Lokalizacja: Garwolin
|
Troche kiepska strategia jechać na sprzęgle na zjazdach.... tak misie nie robią :)
Nowa Tenerka 660 słynie z tego że lubi wypić. To spory motocykl, wysoki, jak ktoś pisze że mu spali 3litry na setkę to jest krejzi. Nierealne. Tyle to spala Kawasaki Ninja 250 mojej kumpeli podczas jazdy 80km/h...
Na 4garowej rzędówce podobnej pojemnosci może byś zszedł do 4 litrów, a w jednogarowym smoku nastawiaj się raczej w okolice 6l/100km. Bulgotanie na 2700obr/min jest niezdrowe dla silnika - jeden gar musi troche dostawać po obrotach...
Oczywiscie mozna jeździć tak zeby jak najmniej chlał, ale co to za jazda :?: Jakos nie wyobrazam sobie jazdy GSem 90km/h non stop z delikatnym przyspieszaniem, nie po to kupiłem 2 gary w boxerze :D
|
|
Góra |
|
|
Ryteu
|
Tytuł: Re: Spalanie Napisane: Pn mar 21, 2011 10:40 am |
|
honorowy bajkopisarz forumowy |
Dołączył(a): N lip 18, 2010 9:34 am Posty: 738 Lokalizacja: Birmingham
|
Będę zadowolony jak średnia spadnie mi poniżej 5/100. @SituGS 2700/min to są dojazdy bez gazu lub z lekkim gazem by tylko utrzymać obroty, poniżej tego nawet bez gazu moto szarpie nieprzyjemnie. Użytkowe obroty w Tenere to 3100-5500 i tak też to utrzymuję przy normalnej jeździe.
A co do zjazdów na luzie... czy jest jakiś problem mechaniczny czy tylko bezpieczeństwo?? Singiel jest dosyć agresywny i czasami z ulga przychodzi uciszyć potwora na parę sekund, hamuję silnikiem głównie dla melodii (pewnie gdybym latał 150km/h po city to bym potrzebował silnika do hamowania... ale nie latam :wink: ) ale jak już mam dość lub wolę nie budzić okolicy to bujam się na wysprzęglonym silniku.
Tak się dopytuję o te spalanie bo na horyzoncie maluje mi się już codzienna wycieczka 80km 8) do pracy... 5 dni w tyg, 4tyg w miesiącu... na początku będzie fajnie, potem to już rutyna dlatego staram się ograniczyć spalanie, myślałem nawet o drugim moto... no ale co będzie lepsze niż Tenere :mrgreen:
|
|
Góra |
|
|
ex1
|
Tytuł: Re: Spalanie Napisane: Pn mar 21, 2011 10:58 am |
|
Dołączył(a): N wrz 16, 2007 8:29 pm Posty: 7905 Lokalizacja: Szczecin
|
generalnei jazda na wysprzęglownym silniku, nawet na asfalcie jest złym pomysłem.
po pierwsze, kwestia bezpieczeństwa po drugie kwestia ekonomii.
motocykl, pracuje wtedy na obratoach biegu jałowego, i wbrew pozorom wcale nie spala mało. hamując silnikiem nie spalasz nic. dodatkowo jak by nie było w mniejszym stopniu ścierasz okładziny hamulcowe.
|
|
Góra |
|
|
Louis
|
Tytuł: Re: Spalanie Napisane: Pn mar 21, 2011 11:36 am |
|
Dołączył(a): Pt lis 16, 2007 7:39 am Posty: 2575 Lokalizacja: ZKA
|
Ryteu napisał(a): Hejka, tam mnie coś ostatnio wzięło za ekonomie i twardo zacząłem wyliczać ile chleje moja Tenere, To dosyć niezwykłe rozważania, jak na gościa, który ma Kraza(!) :mrgreen:
|
|
Góra |
|
|
krzysiek
|
Tytuł: Re: Spalanie Napisane: Pn mar 21, 2011 11:56 am |
|
honorowy bajkopisarz forumowy |
Dołączył(a): So wrz 12, 2009 4:46 pm Posty: 588 Lokalizacja: Szczecin
|
Louis napisał(a): Ryteu napisał(a): Hejka, tam mnie coś ostatnio wzięło za ekonomie i twardo zacząłem wyliczać ile chleje moja Tenere, To dosyć niezwykłe rozważania, jak na gościa, który ma Kraza(!) :mrgreen: bo to jest Kraz z "turbinką Kowalskiego" :lol:
|
|
Góra |
|
|
TomekWwa
|
Tytuł: Re: Spalanie Napisane: Pn mar 21, 2011 12:29 pm |
|
honorowy bajkopisarz forumowy |
Dołączył(a): N lis 21, 2010 9:52 pm Posty: 547 Lokalizacja: Warszawa-Łomianki
|
ex1 napisał(a): hamując silnikiem nie spalasz nic. dodatkowo jak by nie było w mniejszym stopniu ścierasz okładziny hamulcowe. Jeden znajomy guru od motocykli obśmiewa taka technike jazdy. Twierdzi w uproszczeniu ze hamulce są od hamowania, a silnik od przyśpieszania. Nie wiem dokladnie jakie ma argumenty przemawiające ZA takim twierdzeniem (choć logicznym) jedyny argument jaki pamietam to ze podczas hamowania silnikiem łancuch jest obciążany w przeciwną stronę i nap...dala w wahacz niszcząc motocykl (koszt zużywania klocków jest bez porównania mniejszy). Muszę go dopytać jaki problem hamowanie silnikiem stwarza w przypadku napędu wałem...?
|
|
Góra |
|
|
ex1
|
Tytuł: Re: Spalanie Napisane: Pn mar 21, 2011 12:37 pm |
|
Dołączył(a): N wrz 16, 2007 8:29 pm Posty: 7905 Lokalizacja: Szczecin
|
ciekaw jestem tej teorii łańcuchowej, według mnie łańcuch to raczej urządzenie 2 kierunkowe, gnie się i naciąga zarówno w tył jak i w przód.
co do klocków, to oczywiście dodałem to jako dodatek, nie jako argument główny przemawiający za hamowaniem silnikiem.
element główny to bezpieczństwo, właściwe nawyki, oraz spalanie.
co do wału, to naprężenia tak samo jak i w łąńcuchu są odwrotne, ale nie dostrzegłem aby jakiekolwiek auta miały z tym problem
|
|
Góra |
|
|
SituGS
|
Tytuł: Re: Spalanie Napisane: Pn mar 21, 2011 12:49 pm |
|
Dołączył(a): So maja 01, 2010 10:50 am Posty: 1501 Lokalizacja: Garwolin
|
Też nie moge sobie wyobrazić tej techniki....
Często jeżdze w górach i bez hamowania silnikiem po kilku dniach bym klocki skończył. Pewien ziomek z mojej wiochy jechał kiedyś samochodem na luzie w górach, hamulce nie dały rady i wyprostował zakręt... i w worku go powieźli... ... co jest mocnym argumentem żeby jednak jeździć na biegu z góry.
|
|
Góra |
|
|
Acent
|
Tytuł: Re: Spalanie Napisane: Pn mar 21, 2011 1:50 pm |
|
Dołączył(a): Śr kwi 15, 2009 5:39 pm Posty: 1069 Lokalizacja: Podkarpacie
|
To ja dorzucę jeszcze tarcze hamulcowe.Rozgrzane na maksa po paru alpejskich przełęczach odkształcą się i roczne oszczędności na spalaniu szlag trafi...No i smród palonych klocków jest nie do zniesienia :roll:
|
|
Góra |
|
|
ex1
|
Tytuł: Re: Spalanie Napisane: Pn mar 21, 2011 2:04 pm |
|
Dołączył(a): N wrz 16, 2007 8:29 pm Posty: 7905 Lokalizacja: Szczecin
|
jakie oszczędności na spalaniu, toż właśnie motocykl na luzie pali zdecydowanie więcej niż na dohamowaniu silnikiem
|
|
Góra |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 9 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|