Teraz jest Śr maja 08, 2024 10:19 am


Napisz wątekOdpowiedz Strona 23 z 37   [ Posty: 541 ]
Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 37  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Wybor GPS'a
PostNapisane: Pn kwi 08, 2013 11:38 am 
honorowy bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): N maja 09, 2010 7:51 am
Posty: 563
Lokalizacja: Chorzów
Louis napisał(a):
TwoNav ma m.in. tę przewagę, że ilość punktów trasy lub śladu jest nieograniczona


Każda Louiszka swój ogonek chwali... :P

BTW: kusi TwoNav, kusi.... gdyby jeszcze tych map do niego było więcej....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wybor GPS'a
PostNapisane: Pn kwi 08, 2013 11:43 am 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): Pt lis 16, 2007 7:39 am
Posty: 2575
Lokalizacja: ZKA
sowizdrzal napisał(a):
Każda Louiszka swój ogonek chwali... :P

Przyganiał kocioł garnkowi... ;) A Garmina mam też. Najlepszego. 60csx :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wybor GPS'a
PostNapisane: Pn kwi 08, 2013 8:14 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): Śr sty 24, 2007 9:11 am
Posty: 1497
Lokalizacja: z krzaczorów
Witam

Louis napisał(a):
TwoNav ma m.in. tę przewagę, że ilość punktów trasy lub śladu jest nieograniczona (ograniczona jedynie ilością dostępnej pamięci na karcie). W Garminie można sobie poradzić dzieląc ślad na mniejsze odcinki.

Tylko po kiego ptaszka?
Ja rozumiem, że może po drodze być ponad 500 skrzyżowań/rozjazdów, ja rozumiem, że można klikać każdy zakręt górskiej drogi co 10m by nie mieć pewność kursu... tylko po co? Lepiej się rozglądać, podziwiać i myśleć niż śledzić non stop telewizorek. Kwestię oczekiwań przygodowych pomijam.
Ergo: można schrzanić trasy/ślady w każdym systemie. I na czym może polegać przewaga dokładności nad przewaga pomyłek w 500-et punktach?

pozdr
rr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wybor GPS'a
PostNapisane: Pn kwi 08, 2013 8:23 pm 
poeta forumowy

Dołączył(a): Pt paź 29, 2010 8:20 pm
Posty: 273
Lokalizacja: Przeworsk
Nie odpowiadając na rozterki filozoficzne, chciałbym podkreślić, że nie wszyscy z nas mają chęci/czas/ochotę rozkminiać wszystko od A do Z. Chodzi o to, żeby ktoś po przeczytaniu wątku nie musiał dalej od nowa wyważać otwartych drzwi. Wiedza o ograniczeniach, również sprzętowych, bywa przydatna :wink:

P.S. Generalnie zgadzam się z przedmówcą. Ilość nawigacji GPS w zespole jest zawsze odwrotnie proporcjonalna do ilości przebytych km w danej jednostce czasu. Takie mam przynajmniej doświadczenia :lol: Parafrazując przysłowie: gdzie nawigacji sześć, tam każdy chce jechać w inną stronę dążąc do tego samego celu oczywiście.

P.P.S. Na szczęście mamy kolegę (obecny na forum), który w genach ma coś z gołębia. Zawsze trafia do celu. Obecność flaszki w okolicach celu poprawia precyzję prowadzenia do stopnia porównywalnego tylko GPS armii USA. Jak nic mam za to w ryja... :lol: :lol: :lol:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wybor GPS'a
PostNapisane: Pn kwi 08, 2013 8:43 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): Pt lis 16, 2007 7:39 am
Posty: 2575
Lokalizacja: ZKA
rrolek napisał(a):
Witam
Ja rozumiem, że może po drodze być ponad 500 skrzyżowań/rozjazdów, ja rozumiem, że można klikać każdy zakręt górskiej drogi co 10m by nie mieć pewność kursu... tylko po co? Lepiej się rozglądać, podziwiać i myśleć niż śledzić non stop telewizorek. Kwestię oczekiwań przygodowych pomijam.
Ergo: można schrzanić trasy/ślady w każdym systemie. I na czym może polegać przewaga dokładności nad przewaga pomyłek w 500-et punktach?
pozdr
rr

To zależy jaką trasę planujesz i w jakim terenie się poruszasz. Zdarzało nam się planować trasy po 1500 km offem w górach, w Rumunii, Bułgarii, Grecji i Hiszpanii. Tam trzeba nawigować precyzyjniej niż na płaskim, bo jak pomylisz szlak to nie wrócisz na niego na kreskę. Używając garmina musieliśmy dzielić trasę na kilkanaście odcinków i żonglować nimi w nawigacjach.
Co do patrzenie w telewizorek, to problem mają głownie ci którzy nie nawigują prawidłowo po śladzie czy trasie, a jedynie starają się jechać zgodnie z kreską na ekranie albo ich urządzenie na taką nawigację nie pozwala. Nawigując po trasie, mam wiedzę ile mam do następnego manewru, jeśli np. są to 4km, to wiem, że przez kilka minut już nie muszę zerkać na wyświetlacz, jak się zbliżę do manewru GPS mnie powiadomi dźwiękiem, jeżeli przez przypadek zboczę z kursu i oddalę się od szlaku, również. Dzięki temu możemy skupić się na drodze która bywa w takim terenie wymagająca.
Dodatkowo nieograniczona ilość punktów, pozwala na bardzo dokładny zapis trasy, czasem się taka precyzja przydaje.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wybor GPS'a
PostNapisane: Pn kwi 08, 2013 9:04 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): Pt lis 16, 2007 7:39 am
Posty: 2575
Lokalizacja: ZKA
Thorin_XL napisał(a):
P.S. Generalnie zgadzam się z przedmówcą. Ilość nawigacji GPS w zespole jest zawsze odwrotnie proporcjonalna do ilości przebytych km w danej jednostce czasu. Takie mam przynajmniej doświadczenia :lol: Parafrazując przysłowie: gdzie nawigacji sześć, tam każdy chce jechać w inną stronę dążąc do tego samego celu oczywiście.

To prawda, dlatego zawsze należy wyznaczyć nawigatora, któremu co prawda można coś zasugerować ale którego zdanie jest ostateczne i nie podlega ono krytyce nawet w przypadku pomyłki. To dosyć ważna i często pomijana kwestia na wyprawach, fajnie że ją podniosłeś.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wybor GPS'a
PostNapisane: Pn kwi 08, 2013 11:39 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): N wrz 16, 2007 8:29 pm
Posty: 7905
Lokalizacja: Szczecin
.... i to Ci kiedyś wypomnę... :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wybor GPS'a
PostNapisane: Wt kwi 09, 2013 7:39 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): Śr sty 24, 2007 9:11 am
Posty: 1497
Lokalizacja: z krzaczorów
Witam

Louis napisał(a):
..... dzielić trasę na kilkanaście odcinków i żonglować nimi w nawigacjach.....
No fakt, trzeba przywyknąć.
Louis napisał(a):
....Co do patrzenie w telewizorek, to problem mają głownie ci którzy nie nawigują prawidłowo po śladzie czy trasie, a jedynie starają się jechać zgodnie z kreską na ekranie ....

Przecież to chyba to samo, bo na czymż polega poprawna nawigacja oparta na urządzeniu jak nie na na jeździe zgodnie z kreską którą łono rysuje. Ale jest jeszcze jeden problem związany z ekranikami: oczy. Jam mam do bliży już +3 i jak nie muszę to na ekranik nie patrzę :)

Pozdr
rr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wybor GPS'a
PostNapisane: Wt kwi 09, 2013 7:50 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): Pt lis 16, 2007 7:39 am
Posty: 2575
Lokalizacja: ZKA
rrolek napisał(a):
Przecież to chyba to samo, bo na czymż polega poprawna nawigacja oparta na urządzeniu jak nie na na jeździe zgodnie z kreską którą łono rysuje.Pozdr
rr

No właśnie nie, bo nawigując wg trasy jedziesz trochę podobnie jak na roadbook, od manewru do manewru, a nie śledzisz ciągle kreski na wyświetlaczu, chyba że chcesz ale nie zaśmiecajmy tego tematu, autorowi o takie szczegóły chyba nie chodziło. Również pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wybor GPS'a
PostNapisane: Wt kwi 09, 2013 9:18 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): Wt sie 02, 2011 11:15 am
Posty: 1361
Louis napisał(a):
rrolek napisał(a):
Przecież to chyba to samo, bo na czymż polega poprawna nawigacja oparta na urządzeniu jak nie na na jeździe zgodnie z kreską którą łono rysuje.Pozdr
rr

No właśnie nie, bo nawigując wg trasy jedziesz trochę podobnie jak na roadbook, od manewru do manewru, a nie śledzisz ciągle kreski na wyświetlaczu, chyba że chcesz ale nie zaśmiecajmy tego tematu, autorowi o takie szczegóły chyba nie chodziło. Również pozdrawiam.


A może załóżcie koledzy osobny wątek bo to co roztrząsacie bardzo jest ciekawe. Może kilka osób przestawi się na inny tryb nawigowania.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wybor GPS'a
PostNapisane: Śr kwi 10, 2013 7:17 am 
honorowy bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): N maja 09, 2010 7:51 am
Posty: 563
Lokalizacja: Chorzów
PawelS napisał(a):
A może załóżcie koledzy osobny wątek bo to co roztrząsacie bardzo jest ciekawe. Może kilka osób przestawi się na inny tryb nawigowania.


Dobra myśl. Zobaczmy w jakim kierunku pójdzie dyskusja i przenieśmy posty do nowego wątku.
Na razie mieścimy się chyba w normie, bo wybór software'u i sposobu nawigacji jest tak samo ważny,
jak wybór odbiornika.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wybor GPS'a
PostNapisane: Śr kwi 10, 2013 8:24 am 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): Pt lis 16, 2007 7:39 am
Posty: 2575
Lokalizacja: ZKA
sowizdrzal napisał(a):
Na razie mieścimy się chyba w normie, bo wybór software'u i sposobu nawigacji jest tak samo ważny, jak wybór odbiornika.

I to jest moim zdaniem fundamentalna sprawa. Wybór softu, a w zasadzie całego systemu. Od tego się powinno zacząć, zazwyczaj jest odwrotnie.
Gdzieś już to pisałem, uważam, że jeśli ktoś jeździ offem do 20-30% swoich tras, to Automapa jest wystarczająca. Jeśli jest to bardziej 50/50 to Garmin byłby dobrym wyborem. Jeśli większość tras to off, to TwoNav jest znakomitym kombajnem dla maniaków.
Oczywiście jest to OGROMNE uproszczenie, bo Automapą też da się jeździć wyłacznie w offie, a Garminem czy TwoNavem tylko na czarnym. Tak samo jak skuterem da się objechać świat. Tylko po co?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wybor GPS'a
PostNapisane: Śr kwi 10, 2013 9:33 am 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): Wt sie 02, 2011 11:15 am
Posty: 1361
Skoro nie będzie nowego wątku :P to proszę opiszcie jak przygotowujecie trasę. Interesuje mnie nawigacja na mapach topo.
Używam TwoNav i na czarnym automapy - trasę pod twonav wyklikuję na kompie i później przerzucam na navi. Mam kreskę i staram się jej trzymać. Interesuje mnie w jaki sposób zrobiłeś te manewry - za 4 km następny wpt.
Opiszcie nam proszę weterani jak wy się za to zabieracie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wybor GPS'a
PostNapisane: Śr kwi 10, 2013 10:19 am 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): So sie 02, 2008 9:12 pm
Posty: 1572
Lokalizacja: Polska
Niedługo zlot, to pewnie będzie można "namacalnie" sprawdzić działanie poszczególnych systemów nawigacyjnych :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wybor GPS'a
PostNapisane: Śr kwi 10, 2013 10:24 am 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): Pt lis 16, 2007 7:39 am
Posty: 2575
Lokalizacja: ZKA
PawelS napisał(a):
Skoro nie będzie nowego wątku :P to proszę opiszcie jak przygotowujecie trasę. Interesuje mnie nawigacja na mapach topo.
Używam TwoNav i na czarnym automapy - trasę pod twonav wyklikuję na kompie i później przerzucam na navi. Mam kreskę i staram się jej trzymać. Interesuje mnie w jaki sposób zrobiłeś te manewry - za 4 km następny wpt.
Opiszcie nam proszę weterani jak wy się za to zabieracie.

Widzę, że się nie odczepisz tak łatwo :mrgreen: . Założę dzisiaj osobny wątek dla dociekliwych. Przy okazji może w końcu zbiorę materiał na artykuł do portalu Łukasza, bo gotów mnie nie zaprosić na kolejny meeting.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Napisz wątekOdpowiedz Strona 23 z 37   [ Posty: 541 ]
Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 37  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
twilightBB Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net
wdrożenie przez iCenter - Strony internetowe Wrocław
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL