Teraz jest Cz mar 28, 2024 11:54 pm


Napisz wątekOdpowiedz Strona 1 z 1   [ Posty: 6 ]
Autor Wiadomość
 Tytuł: Jakie roznice - doradzcie
PostNapisane: Cz paź 09, 2008 1:06 am 
Świeżak

Dołączył(a): Wt paź 07, 2008 12:55 am
Posty: 2
Witam wszystkich posiadaczy tenerek - mam zamiar takowa zakupic na wyprawe ktora bedzia miala miejsce w przyszlym roku "Szlakiem zesłańców syberyjskich". Obecnie jezdze na Hondzie Varadero, ale jest ona dobra dla mnie na dziurawe drogi asfaltowe wschodu po zjechaniu z czarnego juz tylko sie mecze i nie mam przyjemnosci z jazdy. Wymyslilem sobie wlasnie aby na ta wyprawe pojechac tenerka 660 z lat 90tych. Powiedzcie mi czy to dobry wybor i jakie sa roznice pomiedzy ta z jadna lampa prostokatna a dwoma okraglymi? A moze jest ktos z okolic Wawy albo Krakowa gdzie moglby udostepnic taka abym sie przysiadl i odrazu by cos doradzil?
Pozdrawiam Wszystkich!
Łukasz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz paź 09, 2008 10:50 am 
Aktywny

Dołączył(a): Cz maja 15, 2008 10:21 am
Posty: 155
Lokalizacja: Żywiec
Tutaj masz polski klub XTZ-ty, oni powinni najwięcej wiedzieć.
http://xtzclub.pl/news.php

Kolega ma tą z jedną lampą ja z dwiema i na moje damskie oko ;) i z tego co dopatrzyłam to:

1. Dwie lampy wyglądają i świecą lepiej - kwestia gustu.
2. Motor z 1 lampą ma filtr pow. z boku, 2 lampy - od góry.
3. 1 lampa - ma kalamitki (nie wiem, czy tak to się nazywa?), 2lampy - brak.
4. 1Lampa - motor wygląda na mniejszy i zgrabniejszy.

Mam model z 1996 roku z przebiegiem 51.000 w malowaniu zielono-złotym, wyposażony prawie we wszystko co potrzebne w podróży tj. stelaże + trzy 40l kufry Givi, takbag'a, wysoką szybkę, osłony na ręce, podgrzewane manetki, gniazdko 12V, centralną stopkę. Założony nowy napęd, nowe terenowo-szosowe opony, nowy filtr powietrza (+ drugi, też nowy), po wszelkich regulacjach, zimuje zawsze w pokrowcu, który też dorzucę.

Chciałabym zdążyć jeszcze w tym roku założyć nowy akumulator, dodatkowe halogeny HELLA FF50 ( już zamówione), nowy olej+filtr oczywiście po zimie.

Tak wyposażonego cenię na 11.500.- + 1000 zł nawigacja, która jest obecnie do niego zamontowana (MIO P550 + TOMTOM +aktualne 2msc. mapy - cała Europa wsch+zach. Cena oczywiście do negocjacji.

Motorek ma dla mnie wartość sentymentalną (mój pierwszy ;)), łaziłam za takim pół roku, zanim się odnaleźliśmy. Był najdroższą Yamaha z ogłoszenia na "tamte czasy", ale ja włożyłam w niego jeszcze więcej kasy żeby móc na nim polegać w każdej sytuacji.

Na te wszystkie "super, wspaniałe S P Ż E N T Y", które wcześniej oglądałam, a było tego koło 30 sztuk, mój egzemplarz (ocena mechanika), wygląda na naprawdę dobry stan i techniczny i wizualny, bo bardzo dobre to z salonu wyjeżdżają. A na moje oko - wygląd jak na ten rocznik i przeznaczenie motocykla - jest świetny, bardzo zadbany.
W ogóle to ciężko mi się z nim rozstawać, ogłoszenie jeszcze nigdzie nie dałam. Jeśli będziesz zainteresowany to zapraszam :( Ja na zimę przesiadam się na quada.

Pozdrawiam - Aga.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz paź 09, 2008 2:10 pm 
Świeżak

Dołączył(a): Wt paź 07, 2008 12:55 am
Posty: 2
Wielkie dzieki za info :)

Co do ceny to narazie patrzylem w niemczech i mozna dostac takiego jak Twoj za polowe ceny Twojej. Powiedz mi od kiedy jestes jego wlascicielem i czy znasz jego przeszlosc?

Pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz paź 09, 2008 3:13 pm 
Aktywny

Dołączył(a): Cz maja 15, 2008 10:21 am
Posty: 155
Lokalizacja: Żywiec
Wiem, że cena zaporowa, bo aż tak bardzo to jej nie chce sprzedawać. Po prostu szkoda.
Jeśli w Niemczech znalazłeś, tak doposażonego jak mój, i chce Ci się jechać taki kawał, to może i warto! Ale ja dwa razy znalazłam na necie przepiękny okaz, a po przejechaniu 1000km na miejscu okazało się że sprzedany, mimo zapewnień sprzedawcy! 2 razy = pech?

Motocykl jest z Austrii, tam miał 2 właścicieli. Książki serwisowej nie ma (poprzedni twierdził, że zgubił), ale dał mi austriackie faktury z serwisów, z pieczątkami i przebiegami. Ostatnia koczy się na 2003 roku, wystawiona przy przeb. 37tys. Więc sądząc po papierach i stanie motorka, przebieg wygląda na oryginalny. Do motory jest oryginalna instrukcja obsługi + manual na CD, + oryginalna niska szybka.

Pierwszym właścicielem w PL był ksiądz, użytkował go jak mówił 4lata, (dokładnie ile jest w karcie pojazdu, bo co do dat mogę trochę się mylić), zrobił około 8000 km. Ja jak dobrze pamiętam od początku tego roku, dobiłam 5-6 tyskm. Teraz ma +/- 51.000.

Jeśli masz jeszcze jakieś pytania, chętnie odpowiem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz paź 09, 2008 7:06 pm 
prozaik forumowy

Dołączył(a): Cz paź 25, 2007 7:02 pm
Posty: 329
Lokalizacja: Łabiszyn/ Bydgoszcz/ Wielka Nieszawka
Moze i jak zabiore glos.
Mam XTZ 660 Tenere, rocznik 92, wiec model z prostokatna lampa. W chwili zakupu w grudniu zeszlego roku mial 51500km przebiegu. Od zarejestrowania w styczniu do dzisiaj zrobilem nim cos ok 11500km., teraz ma niecale 63 tys km przebiegu. Do motocykla dorobilem sobie stelaze, wyposazylem w gniazdko zapalniczki do GPSa i innych dobrodziejstw (narazie jeszcze nie kupione). Na tym moto bylem min w Czechach (Praga) oraz bardzo duzo po PL. Spalanie motorka 4,6 przy 90- 100 na trasie z bagazami. Modele z podwojna lampa sa poprostu nowsze, wychodzily bodaj od 94 roku i roznia sie nieco bocznymi plastikami. Ogolnie moge Ci go bardzo polecic, bo 660 to fajne moto, bardziej niz 750ST nadaje sie w teren.

Tu masz moje moto, 92 rocznik: http://picasaweb.google.pl/bartekszam/X ... 7682422530

Przed wyjazdem do Czech, z wysoka szyba:
http://picasaweb.google.pl/bartekszam/P ... 1361754434

Jakbys mial wiecej pytan odnosnie Tenere, wal na gg 7558412


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn paź 13, 2008 7:50 pm 
honorowy bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): Cz paź 02, 2008 1:50 am
Posty: 776
Lokalizacja: z Lasu
witam.
mam okazje dręczyć tenerę xtz660 z 99 r. ma dwie lampy. przesiadłem się z dnia na dzień z xtz660 z 1 lampą 92.
różnice?
nowszy rocznik ma niżej położony środek ciężkości. jest to odczuwalne podczas jazdy zwłaszcza na asfaltach. nie wiem czy dzięki temu ale wydaje się lżejszy przy manewrowaniu. nowy lubi się kłaść na bok przy pełnym sklęcie kierownicy (zawracanie). powinno być chyba odwrotnie ale to tylko moje odczucie. nowszy model sprawia wrażenie delikatniejszego i jakby nie dla niego byłyby błotka i piaskownice. jazda solo z ekwipunkiem (2 boczne aluminiaki + toboły na górze) nie sprawia trakcyjnie kłopotu. odczuwalny jest za to brak pewnego marginesu mocy który pozwala bez zastanowienia efektywnie przyspieszyć. Inne zegary jak 750. jeżeli chodzi o światła dużej różnicy nie ma. w nowszym modelu regulacja wysokości jest w nieco utrudniona. ach i co ważne regulator się aż tak nie grzeje jak w poprzednich, starszych modelach.

można tak długo. jak masz jakieś konkretne pytania to czekam

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Napisz wątekOdpowiedz Strona 1 z 1   [ Posty: 6 ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
twilightBB Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net
wdrożenie przez iCenter - Strony internetowe Wrocław
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL