Teraz jest Wt kwi 30, 2024 2:05 pm


Napisz wątekOdpowiedz Strona 1 z 1   [ Posty: 7 ]
Autor Wiadomość
 Tytuł: Uszczelnienia Klinger
PostNapisane: So paź 23, 2010 8:55 am 
Aktywny

Dołączył(a): Pt maja 01, 2009 8:49 pm
Posty: 106
Lokalizacja: Krakow
Hej

Czy ktos uszczelnial silniki uszczelkami firmy Klinger lub jej polskim odpowiednikiem Gambit.

http://www.klinger.co.uk/

np. taki c-4400

http://www.klinger.co.uk/assets/files/k ... c-4400.pdf

Zaznacze ze chodzi mi glownie o starsze typy silnikow 4T lub 2T

pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Uszczelnienia Klinger
PostNapisane: So paź 23, 2010 10:42 am 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): So lut 14, 2009 5:10 pm
Posty: 1998
Lokalizacja: Plymouth/Opole
Ja czegoś takiego ie robiłem. a jaki silnik chcesz uszczelnić?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Uszczelnienia Klinger
PostNapisane: So paź 23, 2010 11:41 am 
Aktywny

Dołączył(a): Pt maja 01, 2009 8:49 pm
Posty: 106
Lokalizacja: Krakow
Oczywiscie elektryczny , do wedki na ryby , ze jak wleci do jeziora to zeby iskry nie poszly .

A tak na serio to zastanawialem sie czy np. kape sprzegla w Janku czy innym cfajtakcie nie mozna by uszczelnic taka uszczelka zamiast silikonu. Po prostu wyciac , posmarowac tawotem i zalozyc . Glownym plusem takiego zastosowania moglbybyc wielokrotny uzytek w przeciwienstwie do silikonu .

wiem ze taki klinger jest stosowany w rurach na platformie w ktorych plynie olej o jakiejs tam temperaturze , wiec czemu by nie sprobowac ?

Pozdr
Dom


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Uszczelnienia Klinger
PostNapisane: So paź 23, 2010 12:01 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): So sie 02, 2008 9:12 pm
Posty: 1572
Lokalizacja: Polska
Junak konstruowany był z założeniem, ze pomiędzy dwoma korpusami, oraz pomiędzy korpusem a pokrywami zarówno lewej jak i prawej pokrywy znajdują się uszczelki o odpowiedniej grubości. Dlatego stosowanie samego silikonu zwłaszcza przy połączeniu obydwu korpusów jest całkowicie nie wskazane.
Materiał który przedstawiłeś jest jak najbardziej ok, pod warunkiem zachowania odpowiednich grubości.
Lecz nie wiem czy jest sens kupować materiał i ręcznie go wycinać w momencie gdy w handlu są bez problemu gotowe do kupna już odpowiednio przygotowane i to za przystępne kwoty (20 - 75 PLN):

[ img ]

[ img ]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Uszczelnienia Klinger
PostNapisane: So paź 23, 2010 12:48 pm 
Aktywny

Dołączył(a): Pt maja 01, 2009 8:49 pm
Posty: 106
Lokalizacja: Krakow
spozo napisał(a):
Junak konstruowany był z założeniem, ze pomiędzy dwoma korpusami, oraz pomiędzy korpusem a pokrywami zarówno lewej jak i prawej pokrywy znajdują się uszczelki o odpowiedniej grubości. Dlatego stosowanie samego silikonu zwłaszcza przy połączeniu obydwu korpusów jest całkowicie nie wskazane.
Materiał który przedstawiłeś jest jak najbardziej ok, pod warunkiem zachowania odpowiednich grubości.
Lecz nie wiem czy jest sens kupować materiał i ręcznie go wycinać w momencie gdy w handlu są bez problemu gotowe do kupna już odpowiednio przygotowane i to za przystępne kwoty (20 - 75 PLN):



Spoko pomiedzy korpusami nic nie mam oprocz tawotu . Co do odpowiedniej grubosci to jedynie pokrywa skrzyni biegow i pokrywa rozrzadu musi byc odpowiednia zdysansowana uszczelka , reszta nie ma znaczenia .

Co do uszczelek prezentowanych na foto to z pierwszego kompletu podeszla mi tylko jedna czy dwie a drugiego kompletu nie znam. Powodem sa zmiany konstrukcyjne jakie byly wprowadzane na przestrzeni lat . Najbardziej typowym przykladem jest odma ktora mozna spotkac w trzech zupelnie roznych odmianach , a skladanie silnika z roznych czesci moze przyprawic o bol glowy.

Takze wycinanki nie sa takie zle. W CZ tez wszystko wycinalem sam. Jedynie pytanie to o material ? wiem ze z natury jest troche kruchy i trzeba uwazac przy montazu, a jak sie spisuje pozniej to nie wiem .

Akurat tak sie sklada ze w pracy troche tego jest i wadze sie czy nie wziasc na przyszlosc.

PZDR
Dom


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Uszczelnienia Klinger
PostNapisane: N paź 24, 2010 10:18 am 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): So sie 02, 2008 9:12 pm
Posty: 1572
Lokalizacja: Polska
es_kol_ta napisał(a):

Spoko pomiedzy korpusami nic nie mam oprocz tawotu . Co do odpowiedniej grubosci to jedynie pokrywa skrzyni biegow i pokrywa rozrzadu musi byc odpowiednia zdysansowana uszczelka , reszta nie ma znaczenia .

Co do uszczelek prezentowanych na foto to z pierwszego kompletu podeszla mi tylko jedna czy dwie a drugiego kompletu nie znam. Powodem sa zmiany konstrukcyjne jakie byly wprowadzane na przestrzeni lat . Najbardziej typowym przykladem jest odma ktora mozna spotkac w trzech zupelnie roznych odmianach , a skladanie silnika z roznych czesci moze przyprawic o bol glowy.

Takze wycinanki nie sa takie zle. W CZ tez wszystko wycinalem sam. Jedynie pytanie to o material ? wiem ze z natury jest troche kruchy i trzeba uwazac przy montazu, a jak sie spisuje pozniej to nie wiem .

Akurat tak sie sklada ze w pracy troche tego jest i wadze sie czy nie wziasc na przyszlosc.

PZDR
Dom



Przedstawiłem Ci tylko przykłady, do Junaka znajdziesz uszczelki do różnych odmian silnika (choć za wiele się one nie różnią poza wspomniana odmą).
Największe znaczenie na szczelność Junaka ma jednak odpowiednia uszczelka pomiędzy korpusami (no i warunek by korpusy były o tych samych numerach).
Grubość uszczelki do pokrywy skrzyni biegów ma już mniejsze znaczenie bo skrzynie i tak dystansujesz za pomocą podkładek dystansowych.
Generalnie ja jestem zwolennikiem w Junaku wszędzie gdzie przewidziała fabryka zastosować uszczelki.
Jeśli materiał o którym piszesz jest kruchy, to nie wiem czy uda Ci się wyciąć precyzyjnie niektóre elementy np w uszczelce lewej pokrywy (pokrywa rozrządu) otworu do magistrali olejowej prowadzącej olej do klawiatury.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Uszczelnienia Klinger
PostNapisane: N paź 24, 2010 11:40 am 
Aktywny

Dołączył(a): Pt maja 01, 2009 8:49 pm
Posty: 106
Lokalizacja: Krakow
spozo napisał(a):

Największe znaczenie na szczelność Junaka ma jednak odpowiednia uszczelka pomiędzy korpusami (no i warunek by korpusy były o tych samych numerach).
Grubość uszczelki do pokrywy skrzyni biegów ma już mniejsze znaczenie bo skrzynie i tak dystansujesz za pomocą podkładek dystansowych.
Generalnie ja jestem zwolennikiem w Junaku wszędzie gdzie przewidziała fabryka zastosować uszczelki.
Jeśli materiał o którym piszesz jest kruchy, to nie wiem czy uda Ci się wyciąć precyzyjnie niektóre elementy np w uszczelce lewej pokrywy (pokrywa rozrządu) otworu do magistrali olejowej prowadzącej olej do klawiatury.



Ano jest kruchy ale chyba da sie to pokonac. Poza tym z tym dojsciem do magstrali zawsze byl problem czy to ludzie uszczelniali silikonem czy papierem . Mysle ze to juz pozostaje w kwesti techniki wycinania. Mysle ze warto sie pomeczyc .

A powiedz jaka dales uszczelke miedzy korpus i pokrywe skrzyni ? chodzi mi o material i grubosc , szczegolnie miedzy korpusy . smarowales to silikonem , tawotem czy bez niczego ?

Pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Napisz wątekOdpowiedz Strona 1 z 1   [ Posty: 7 ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
twilightBB Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net
wdrożenie przez iCenter - Strony internetowe Wrocław
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL