es_kol_ta napisał(a):
Spoko pomiedzy korpusami nic nie mam oprocz tawotu . Co do odpowiedniej grubosci to jedynie pokrywa skrzyni biegow i pokrywa rozrzadu musi byc odpowiednia zdysansowana uszczelka , reszta nie ma znaczenia .
Co do uszczelek prezentowanych na foto to z pierwszego kompletu podeszla mi tylko jedna czy dwie a drugiego kompletu nie znam. Powodem sa zmiany konstrukcyjne jakie byly wprowadzane na przestrzeni lat . Najbardziej typowym przykladem jest odma ktora mozna spotkac w trzech zupelnie roznych odmianach , a skladanie silnika z roznych czesci moze przyprawic o bol glowy.
Takze wycinanki nie sa takie zle. W CZ tez wszystko wycinalem sam. Jedynie pytanie to o material ? wiem ze z natury jest troche kruchy i trzeba uwazac przy montazu, a jak sie spisuje pozniej to nie wiem .
Akurat tak sie sklada ze w pracy troche tego jest i wadze sie czy nie wziasc na przyszlosc.
PZDR
Dom
Przedstawiłem Ci tylko przykłady, do Junaka znajdziesz uszczelki do różnych odmian silnika (choć za wiele się one nie różnią poza wspomniana odmą).
Największe znaczenie na szczelność Junaka ma jednak odpowiednia uszczelka pomiędzy korpusami (no i warunek by korpusy były o tych samych numerach).
Grubość uszczelki do pokrywy skrzyni biegów ma już mniejsze znaczenie bo skrzynie i tak dystansujesz za pomocą podkładek dystansowych.
Generalnie ja jestem zwolennikiem w Junaku wszędzie gdzie przewidziała fabryka zastosować uszczelki.
Jeśli materiał o którym piszesz jest kruchy, to nie wiem czy uda Ci się wyciąć precyzyjnie niektóre elementy np w uszczelce lewej pokrywy (pokrywa rozrządu) otworu do magistrali olejowej prowadzącej olej do klawiatury.