Autor |
Wiadomość |
PawelS
|
Tytuł: DRZ 400 - przeszczep pompy hamulca Napisane: Cz gru 01, 2016 10:15 am |
|
Dołączył(a): Wt sie 02, 2011 11:15 am Posty: 1361
|
Czołem podróżniki, Kupiłem DRZ E i pierwsze co mi się rzuciło na oczy to gumowy hamulec przedni. Czy ktoś z Was ma jakieś doświadczenie z przeszczepianiem pompy hamulca do takiego moto?
Myślę nad pompą od 690 SM, RMZ... A może od jakiegoś szosowca? FZ1, FZ6 czy inne CBery?
Dajcie znać czy ktoś to przerabiał?
|
|
Góra |
|
|
kulka
|
Tytuł: Re: DRZ 400 - przeszczep pompy hamulca Napisane: Cz gru 01, 2016 10:20 am |
|
Dołączył(a): Wt mar 01, 2011 5:14 pm Posty: 1016 Lokalizacja: strzelin/okolica
|
a u mnie stoi drz SM :mrgreen: a nie wzstarczy zmienic przewodu na oplot? w 650 SE mialem zmieniony wlasnie przewod i totalna odmiana hamulcow
|
|
Góra |
|
|
PawelS
|
Tytuł: Re: DRZ 400 - przeszczep pompy hamulca Napisane: Cz gru 01, 2016 10:49 am |
|
Dołączył(a): Wt sie 02, 2011 11:15 am Posty: 1361
|
Jest założony oplot. Podejrzewam, że pompa już jest zużyta straszliwie...
|
|
Góra |
|
|
Arkan
|
Tytuł: Re: DRZ 400 - przeszczep pompy hamulca Napisane: Cz gru 01, 2016 11:27 am |
|
Dołączył(a): Pt lip 01, 2011 11:25 pm Posty: 468
|
PawelS napisał(a): Jest założony oplot. Podejrzewam, że pompa już jest zużyta straszliwie... Kumpel robił hamulec w DR650. Poszła większa tarcza i dystans. Wystarczyło w zupełności. Z tego co pamiętam pompa od LC4 blokowała koło od dotknięcia.
|
|
Góra |
|
|
miotacztruskawek
|
Tytuł: Re: DRZ 400 - przeszczep pompy hamulca Napisane: Cz gru 01, 2016 1:15 pm |
|
honorowy bajkopisarz forumowy |
Dołączył(a): Pt sie 23, 2013 9:01 pm Posty: 783 Lokalizacja: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Pompa jak pompa... Nie ważne od czego, a ważne jaką ma średnicę tłoczka. U siebie wywaliłem jedną tarczę hamulcową i musiałem zmienić pompę na taką, z mniejszym tłoczkiem. Z tego co szukałem trudno znaleźć pompę z mniejszym tłoczkiem jak 1/2". Oryginał miał 15mm. Problem niestety jest taki, że mało kto na portalach zakupowych opisuje pompy po średnicy tłoczka, zazwyczaj opisują po modelu. Sprawdź co masz u siebie i zobaczysz, czy jest sens wymieniać pompę. No chyba, że jeszcze zestaw naprawczy. Oryginał [ img ]Nowa od Tereski [ img ]Oczywiście nie neguję sensu przewodów w oplocie, mocniejszych zacisków, czy większej tarczy. Ps: Masz jeszcze tabelę z przekładniami średnica tłoczka w pompie vs wielkość tłoczków w zacisku. [ img ]
|
|
Góra |
|
|
mada
|
Tytuł: Re: DRZ 400 - przeszczep pompy hamulca Napisane: Cz gru 01, 2016 3:33 pm |
|
Dołączył(a): So cze 27, 2015 8:51 am Posty: 23
|
Nie prawda, że pompa to pompa... jak by to nie brzmiało. Są hamulce brembo i pozostałe :mrgreen: Też mam DRZ e i też gumowe hamulce. Na razie wymieniłem przewód na oplot, klocki i wyczyściłem tłoczki w zacisku, trochę lepiej ale w ciągle nie jest to brembo. Trochę z polatałem i w offie i nie potrzebuje mocniejszych hebli spokojnie dwoma palcami dam rade skutecznie hamować, za to wyczuwalność jest OK. Mam w garażu pompe od 690 enduro, którą montuje do KTM jak robie moda na jedą tarcze, miałem ją zakładać, ale chyba wolałbym od exc. Na pewno nie zakładaj od szosowych sprzętów pompy. Pompy offowe mają inną progresywność działania żeby był bardziej dozowalny.
|
|
Góra |
|
|
miotacztruskawek
|
Tytuł: Re: DRZ 400 - przeszczep pompy hamulca Napisane: Cz gru 01, 2016 5:29 pm |
|
honorowy bajkopisarz forumowy |
Dołączył(a): Pt sie 23, 2013 9:01 pm Posty: 783 Lokalizacja: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
http://allegro.pl/pompa-hamulcowa-przod-suzuki-drz-dr-z-400-02r-i6612688562.htmlhttps://5.allegroimg.com/original/018727/6ceda26b45f18dfd8a97d19de4e5Wygląda więc jakby DRZa miała już 1/2". Trudno będzie znaleźć coś lepszego. Prędzej chyba zestaw naprawczy, lub mody po stronie zacisku czy tarczy. Jak pisze Mada. Sprzęty szosowe wszelkiej maści mają po dwa zaciski i ze 4 tłoczki każdy. Żeby to obsłużyć pompy mają odpowiednio duże tłoczki. W DRZcie to kompletnie nie pogoni. Dla przykładu dodam, że fabryczny 800GS ma dwa zaciski. W zacisku są dwa tłoczki, jeden 30mm, drugi 32mm. Pompa 15mm. Przekładnia jest ok 17,1. Na asfalcie super, w terenie trochę słaba dozowalność. Po wywaleniu jednej tarczy i włożeniu w zamian pompy 12,7mm przekładnia wychodzi w okolicy 12 i w terenie jest super dozowalność, a na asfalcie jest trochę gorzej, ale ciągle dobrze.
|
|
Góra |
|
|
PawelS
|
Tytuł: Re: DRZ 400 - przeszczep pompy hamulca Napisane: Cz gru 01, 2016 6:18 pm |
|
Dołączył(a): Wt sie 02, 2011 11:15 am Posty: 1361
|
Właśnie chcę coś kupić co nie ma 14 lat a może 3 max 6 :) Tak myślę, że pompa po prostu już nie trzyma parametrów ... Reperaturka założona kilka chwil temu i niewiele to zmieniło. Te szosowe rzeczywiście odpuszczę ale od 690 to będzie pewnie strzał w dziesiątkę.
|
|
Góra |
|
|
Jaqb z Kaszub
|
Tytuł: Re: DRZ 400 - przeszczep pompy hamulca Napisane: Pt gru 02, 2016 9:31 am |
|
Dołączył(a): Śr gru 17, 2008 10:02 pm Posty: 2933
|
PawelS napisał(a): Kupiłem DRZ brawo Ty - opijamy po prezentacji?? :twisted: KLR idzie pod młotek? Na co wsiada Marecki?? Ja mam pompę od EXC, no i mam w końcu hebel... ;)
|
|
Góra |
|
|
PawelS
|
Tytuł: Re: DRZ 400 - przeszczep pompy hamulca Napisane: Pt gru 02, 2016 4:38 pm |
|
Dołączył(a): Wt sie 02, 2011 11:15 am Posty: 1361
|
Pewnie tak to się skończy :) Pompa od EXC - to dawaj!
|
|
Góra |
|
|
miotacztruskawek
|
Tytuł: Re: DRZ 400 - przeszczep pompy hamulca Napisane: Pt gru 02, 2016 6:43 pm |
|
honorowy bajkopisarz forumowy |
Dołączył(a): Pt sie 23, 2013 9:01 pm Posty: 783 Lokalizacja: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
|
Góra |
|
|
dżony
|
Tytuł: Re: DRZ 400 - przeszczep pompy hamulca Napisane: Pt gru 02, 2016 7:17 pm |
|
Dołączył(a): So lis 27, 2010 5:56 pm Posty: 396 Lokalizacja: Złotów
|
miotacztruskawek napisał(a): EXC wygląda, że ma 11mm :) czyli pompa z tłoczkiem 11mm działa sprawniej od 15mm? W moim DR hamulce to też straszny kondon muszę coś wymyślić. Myślałem o wymianie całego zestawu czyli pompa, oplot i zacisk ale z tego co tu czytam może wystarczy zmiana samej pompy?
|
|
Góra |
|
|
miotacztruskawek
|
Tytuł: Re: DRZ 400 - przeszczep pompy hamulca Napisane: Pt gru 02, 2016 8:52 pm |
|
honorowy bajkopisarz forumowy |
Dołączył(a): Pt sie 23, 2013 9:01 pm Posty: 783 Lokalizacja: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
dżony. Hamulce to nic innego jak dźwignia hydrauliczna. Po jednej stronie masz pompę, po drugiej zacisk. Im mniejszy masz tłoczek w pompie tym wieksze będziesz miał ciśnienie płynu (w myśl, że ciśnienie to siła wywierana na jednostkę powierzchni), ale i większy będziesz musiał wykonać ruch klamką, żeby napompować odpowiednią ilość płynu potrzebną do wykonaniu analogicznego ruchu tloczków w zacisku. To samo uzyskasz dając zacisk hamulca z większa powierzchnią (sumaryczną) tłoczków. Popatrz sobie na swoją klamkę jaki masz tam tłoczek. Jest gdzieś nabite.
|
|
Góra |
|
|
rrolek
|
Tytuł: Re: DRZ 400 - przeszczep pompy hamulca Napisane: Pt gru 02, 2016 9:10 pm |
|
Dołączył(a): Śr sty 24, 2007 9:11 am Posty: 1497 Lokalizacja: z krzaczorów
|
Wieczór mada napisał(a): ... Są hamulce brembo i pozostałe :mrgreen: .... I tak i nie :mrgreen: . Nissin w DRZ to lipa (miałem), Nissin w Becie to potęga (teraz mam). O ile pamiętam w Wr450 i RMZ250 Nissiny też działały jak należy. Ongiś miałem i kata z debeściarskim Brembo. Nie powiem dobry był, ale wzorową dozowalność i progersję miał tylko z jednym rodzajem klocków (już nie pamiętam jakich). Niemniej fakt, nawet nowa DRZ z przewodem w stalowym oplocie nie hamowała dobrze przodem (tyłem zresztą też). Może rozważyć wymianę całego układu z jakiejś crossówki? Pozdr rr
|
|
Góra |
|
|
miotacztruskawek
|
Tytuł: Re: DRZ 400 - przeszczep pompy hamulca Napisane: So gru 03, 2016 10:58 pm |
|
honorowy bajkopisarz forumowy |
Dołączył(a): Pt sie 23, 2013 9:01 pm Posty: 783 Lokalizacja: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Ja to się czasem zastanawiam jak ci projektanci wyliczają te hamulce. W V-Stromie seria to była porażka. Zaciski dwutłoczkowe zamieniłem na czterotłoczkowe (musiałem zrobić specjalny adapter) i była od razu inna bajka. W rowerze kiedyś miałem jakieś Szitmano. Zmieniłem tarczę z 160mm na 180 i raptem mimo iż nie ruszałem nic w zestawie pompy i zacisku zacząłem stawać dęba na przednim kole. Jedyne fajne hamulce z serii ma BeeMka. Jak by inni nie mogli też tego odpowiednio dobrać w fazie projektowania, czy potem testów...
|
|
Góra |
|
|