Teraz jest Pt gru 06, 2024 8:30 pm


Napisz wątekOdpowiedz Strona 1 z 2   [ Posty: 18 ]
Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: DRZ 400 - przeszczep pompy hamulca
PostNapisane: Cz gru 01, 2016 10:15 am 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): Wt sie 02, 2011 11:15 am
Posty: 1361
Czołem podróżniki,
Kupiłem DRZ E i pierwsze co mi się rzuciło na oczy to gumowy hamulec przedni.
Czy ktoś z Was ma jakieś doświadczenie z przeszczepianiem pompy hamulca do takiego moto?

Myślę nad pompą od 690 SM, RMZ...
A może od jakiegoś szosowca? FZ1, FZ6 czy inne CBery?

Dajcie znać czy ktoś to przerabiał?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: DRZ 400 - przeszczep pompy hamulca
PostNapisane: Cz gru 01, 2016 10:20 am 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): Wt mar 01, 2011 5:14 pm
Posty: 1016
Lokalizacja: strzelin/okolica
a u mnie stoi drz SM :mrgreen:
a nie wzstarczy zmienic przewodu na oplot?
w 650 SE mialem zmieniony wlasnie przewod i totalna odmiana hamulcow


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: DRZ 400 - przeszczep pompy hamulca
PostNapisane: Cz gru 01, 2016 10:49 am 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): Wt sie 02, 2011 11:15 am
Posty: 1361
Jest założony oplot.
Podejrzewam, że pompa już jest zużyta straszliwie...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: DRZ 400 - przeszczep pompy hamulca
PostNapisane: Cz gru 01, 2016 11:27 am 
bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): Pt lip 01, 2011 11:25 pm
Posty: 468
PawelS napisał(a):
Jest założony oplot.
Podejrzewam, że pompa już jest zużyta straszliwie...


Kumpel robił hamulec w DR650. Poszła większa tarcza i dystans. Wystarczyło w zupełności. Z tego co pamiętam pompa od LC4 blokowała koło od dotknięcia.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: DRZ 400 - przeszczep pompy hamulca
PostNapisane: Cz gru 01, 2016 1:15 pm 
honorowy bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): Pt sie 23, 2013 9:01 pm
Posty: 783
Lokalizacja: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
Pompa jak pompa... Nie ważne od czego, a ważne jaką ma średnicę tłoczka. U siebie wywaliłem jedną tarczę hamulcową i musiałem zmienić pompę na taką, z mniejszym tłoczkiem. Z tego co szukałem trudno znaleźć pompę z mniejszym tłoczkiem jak 1/2". Oryginał miał 15mm. Problem niestety jest taki, że mało kto na portalach zakupowych opisuje pompy po średnicy tłoczka, zazwyczaj opisują po modelu. Sprawdź co masz u siebie i zobaczysz, czy jest sens wymieniać pompę. No chyba, że jeszcze zestaw naprawczy.

Oryginał
[ img ]

Nowa od Tereski
[ img ]

Oczywiście nie neguję sensu przewodów w oplocie, mocniejszych zacisków, czy większej tarczy.

Ps: Masz jeszcze tabelę z przekładniami średnica tłoczka w pompie vs wielkość tłoczków w zacisku.

[ img ]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: DRZ 400 - przeszczep pompy hamulca
PostNapisane: Cz gru 01, 2016 3:33 pm 
Początkujący

Dołączył(a): So cze 27, 2015 8:51 am
Posty: 23
Nie prawda, że pompa to pompa... jak by to nie brzmiało. Są hamulce brembo i pozostałe :mrgreen:
Też mam DRZ e i też gumowe hamulce. Na razie wymieniłem przewód na oplot, klocki i wyczyściłem tłoczki w zacisku, trochę lepiej ale w ciągle nie jest to brembo. Trochę z polatałem i w offie i nie potrzebuje mocniejszych hebli spokojnie dwoma palcami dam rade skutecznie hamować, za to wyczuwalność jest OK.
Mam w garażu pompe od 690 enduro, którą montuje do KTM jak robie moda na jedą tarcze, miałem ją zakładać, ale chyba wolałbym od exc.
Na pewno nie zakładaj od szosowych sprzętów pompy. Pompy offowe mają inną progresywność działania żeby był bardziej dozowalny.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: DRZ 400 - przeszczep pompy hamulca
PostNapisane: Cz gru 01, 2016 5:29 pm 
honorowy bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): Pt sie 23, 2013 9:01 pm
Posty: 783
Lokalizacja: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
http://allegro.pl/pompa-hamulcowa-przod-suzuki-drz-dr-z-400-02r-i6612688562.html

https://5.allegroimg.com/original/018727/6ceda26b45f18dfd8a97d19de4e5

Wygląda więc jakby DRZa miała już 1/2". Trudno będzie znaleźć coś lepszego. Prędzej chyba zestaw naprawczy, lub mody po stronie zacisku czy tarczy.

Jak pisze Mada. Sprzęty szosowe wszelkiej maści mają po dwa zaciski i ze 4 tłoczki każdy. Żeby to obsłużyć pompy mają odpowiednio duże tłoczki. W DRZcie to kompletnie nie pogoni.

Dla przykładu dodam, że fabryczny 800GS ma dwa zaciski. W zacisku są dwa tłoczki, jeden 30mm, drugi 32mm. Pompa 15mm. Przekładnia jest ok 17,1. Na asfalcie super, w terenie trochę słaba dozowalność. Po wywaleniu jednej tarczy i włożeniu w zamian pompy 12,7mm przekładnia wychodzi w okolicy 12 i w terenie jest super dozowalność, a na asfalcie jest trochę gorzej, ale ciągle dobrze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: DRZ 400 - przeszczep pompy hamulca
PostNapisane: Cz gru 01, 2016 6:18 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): Wt sie 02, 2011 11:15 am
Posty: 1361
Właśnie chcę coś kupić co nie ma 14 lat a może 3 max 6 :)
Tak myślę, że pompa po prostu już nie trzyma parametrów ...
Reperaturka założona kilka chwil temu i niewiele to zmieniło.
Te szosowe rzeczywiście odpuszczę ale od 690 to będzie pewnie strzał w dziesiątkę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: DRZ 400 - przeszczep pompy hamulca
PostNapisane: Pt gru 02, 2016 9:31 am 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): Śr gru 17, 2008 10:02 pm
Posty: 2933
PawelS napisał(a):
Kupiłem DRZ
brawo Ty - opijamy po prezentacji?? :twisted:
KLR idzie pod młotek?
Na co wsiada Marecki??

Ja mam pompę od EXC, no i mam w końcu hebel... ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: DRZ 400 - przeszczep pompy hamulca
PostNapisane: Pt gru 02, 2016 4:38 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): Wt sie 02, 2011 11:15 am
Posty: 1361
Pewnie tak to się skończy :)
Pompa od EXC - to dawaj!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: DRZ 400 - przeszczep pompy hamulca
PostNapisane: Pt gru 02, 2016 6:43 pm 
honorowy bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): Pt sie 23, 2013 9:01 pm
Posty: 783
Lokalizacja: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
EXC wygląda, że ma 11mm :)
http://allegro.pl/ktm-exc-sx-pompa-hamulcowa-brembo-i6598085399.html#thumb/3

Tylko wszystko z podpisem KTm się ceni :( .
Znalazłem w sieci spis maszyn z pompami 11mm, może coś ci podpasuje :) .
http://www.caferacer.net/forum/technical/23424-needed-small-bore-master-cylinder-11mm-2.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: DRZ 400 - przeszczep pompy hamulca
PostNapisane: Pt gru 02, 2016 7:17 pm 
prozaik forumowy

Dołączył(a): So lis 27, 2010 5:56 pm
Posty: 396
Lokalizacja: Złotów
miotacztruskawek napisał(a):
EXC wygląda, że ma 11mm :)


czyli pompa z tłoczkiem 11mm działa sprawniej od 15mm?

W moim DR hamulce to też straszny kondon muszę coś wymyślić. Myślałem o wymianie całego zestawu czyli pompa, oplot i zacisk ale z tego co tu czytam może wystarczy zmiana samej pompy?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: DRZ 400 - przeszczep pompy hamulca
PostNapisane: Pt gru 02, 2016 8:52 pm 
honorowy bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): Pt sie 23, 2013 9:01 pm
Posty: 783
Lokalizacja: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
dżony. Hamulce to nic innego jak dźwignia hydrauliczna. Po jednej stronie masz pompę, po drugiej zacisk. Im mniejszy masz tłoczek w pompie tym wieksze będziesz miał ciśnienie płynu (w myśl, że ciśnienie to siła wywierana na jednostkę powierzchni), ale i większy będziesz musiał wykonać ruch klamką, żeby napompować odpowiednią ilość płynu potrzebną do wykonaniu analogicznego ruchu tloczków w zacisku. To samo uzyskasz dając zacisk hamulca z większa powierzchnią (sumaryczną) tłoczków. Popatrz sobie na swoją klamkę jaki masz tam tłoczek. Jest gdzieś nabite.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: DRZ 400 - przeszczep pompy hamulca
PostNapisane: Pt gru 02, 2016 9:10 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): Śr sty 24, 2007 9:11 am
Posty: 1497
Lokalizacja: z krzaczorów
Wieczór

mada napisał(a):
... Są hamulce brembo i pozostałe :mrgreen: ....

I tak i nie :mrgreen: .
Nissin w DRZ to lipa (miałem), Nissin w Becie to potęga (teraz mam). O ile pamiętam w Wr450 i RMZ250 Nissiny też działały jak należy.
Ongiś miałem i kata z debeściarskim Brembo. Nie powiem dobry był, ale wzorową dozowalność i progersję miał tylko z jednym rodzajem klocków (już nie pamiętam jakich).
Niemniej fakt, nawet nowa DRZ z przewodem w stalowym oplocie nie hamowała dobrze przodem (tyłem zresztą też).
Może rozważyć wymianę całego układu z jakiejś crossówki?

Pozdr
rr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: DRZ 400 - przeszczep pompy hamulca
PostNapisane: So gru 03, 2016 10:58 pm 
honorowy bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): Pt sie 23, 2013 9:01 pm
Posty: 783
Lokalizacja: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
Ja to się czasem zastanawiam jak ci projektanci wyliczają te hamulce. W V-Stromie seria to była porażka. Zaciski dwutłoczkowe zamieniłem na czterotłoczkowe (musiałem zrobić specjalny adapter) i była od razu inna bajka. W rowerze kiedyś miałem jakieś Szitmano. Zmieniłem tarczę z 160mm na 180 i raptem mimo iż nie ruszałem nic w zestawie pompy i zacisku zacząłem stawać dęba na przednim kole. Jedyne fajne hamulce z serii ma BeeMka. Jak by inni nie mogli też tego odpowiednio dobrać w fazie projektowania, czy potem testów...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Napisz wątekOdpowiedz Strona 1 z 2   [ Posty: 18 ]
Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
twilightBB Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net
wdrożenie przez iCenter - Strony internetowe Wrocław
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL