Autor |
Wiadomość |
Vilkas
|
Tytuł: Re: Wybór kostki dla cięzkiego enduro do OFFu Napisane: Pt kwi 21, 2017 8:25 pm |
|
honorowy bajkopisarz forumowy |
Dołączył(a): Pt lut 27, 2015 5:41 pm Posty: 520 Lokalizacja: Bydgoszcz
|
rrolek napisał(a): Wieczór
S12 jest dobra na miękkich i średnio twardych podłożach. Jeśli idzie o hasanie po kamulach i korzeniach to są lepsze. Te jednak ze względu na miękkie mieszanki i takowy karaks do ciężkich się mało nadają. Ale ilu, tak napraddę, pcha się cięzkimi tam, gdzie lekkim słabej oponie ciężko..
Pozdr rr Nie żebym się znał, ale czy pisząc ''karaks'' miałeś na myśli KARKAS :?:
|
|
Góra |
|
|
rrolek
|
Tytuł: Re: Wybór kostki dla cięzkiego enduro do OFFu Napisane: So kwi 22, 2017 7:42 pm |
|
Dołączył(a): Śr sty 24, 2007 9:11 am Posty: 1497 Lokalizacja: z krzaczorów
|
Witam
Też się nie znam, zresztą Matejko czy Matwiejko, byle tylko pięknie malował ;)
pozdr rr
|
|
Góra |
|
|
miotacztruskawek
|
Tytuł: Re: Wybór kostki dla cięzkiego enduro do OFFu Napisane: Wt kwi 25, 2017 9:18 am |
|
honorowy bajkopisarz forumowy |
Dołączył(a): Pt sie 23, 2013 9:01 pm Posty: 783 Lokalizacja: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Przeturlałem się na tym Karoo MCE przez zlot wraz z dojazdami... Na asfalcie się toczy, ale na mokrym nie czułem się pewnie... Na wprost jeszcze leciałem, ale po zakrętach jakoś bez przekonania. Zwłaszcza na łączeniach asfaltu miałem wrażenie, ze zaraz się coś stanie, choć do niczego nie doszło. W terenie ciąg był :twisted: , odpychało się to to konkretnie, ale z kolei na boki nie trzymało się wcale... Za tę cenę nie żałuję :) .
|
|
Góra |
|
|
maro71
|
Tytuł: Re: Wybór kostki dla cięzkiego enduro do OFFu Napisane: Wt kwi 25, 2017 10:48 am |
|
Dołączył(a): Wt mar 15, 2011 9:28 pm Posty: 1445 Lokalizacja: Krosno Odrzańskie
|
no ja w terenie walczyłem o przetrwanie...w połowie zużyta 908 rr zaklejona błotem i glina nie robiła nic ....ani boki ..ani ciąg na przód...ruszanie pod górkę prawie niewykonalne poszykuje dalej
może goldentayery teraz ...
heheh zdrowia Adagio :D :D :D
|
|
Góra |
|
|
Borowa
|
Tytuł: Re: Wybór kostki dla cięzkiego enduro do OFFu Napisane: Wt kwi 25, 2017 1:08 pm |
|
Dołączył(a): Cz maja 29, 2014 11:15 am Posty: 449 Lokalizacja: Kraków
|
Z Karoo MCE miałem tyle do czynienia co na nie popatrzyłem gdy motor był na lawecie w Maladze i z niej zjeżdzał przed dwu tygodniową zabawą pewnie we wszelkich możliwych miejscach.
Były założone na F800 i na 1200GS Z tego co wiem były to nówki, przejazd miał ok 3000-3300km Duży GS wrócił zupełnie łysy, średniak miał może 2mm kostki pozostałej. Czyli zesżło na oko ok 10-12mm bo chyba tyle ma nowa.
W tym czasie z tej samej lawety zjechał mój F800 na Mitas e09Dakar z koską mniej niż połowa ok 5-6mm. Przejechał 3200km w tym ostro po hamadzie, piachu, szutrze - cały czas dostawał grubo w palnik. Obecnie są dziury w uzeębieniu na kostce, ale pozostało jej ok 2mm na środku.
Mi to daje sporo do myślenia, bo widać a) zużycie między różymi motorami tej samej gumy b) zużycie między KarooMCE vs Mitek9 na tym samym modelu
Ostatnio kupiłem 3 czy 4tego Mitka na tył.. i do póki nie będę miał 18" na zadzie, dotąd ta opona będzie jeździć ze mną.
Cena 290zł za gumę uważam za bardzo przyzwoitą Ale wiem za ile można 18" kupić.... qrfa
|
|
Góra |
|
|
miotacztruskawek
|
Tytuł: Re: Wybór kostki dla cięzkiego enduro do OFFu Napisane: Śr cze 21, 2017 2:22 pm |
|
honorowy bajkopisarz forumowy |
Dołączył(a): Pt sie 23, 2013 9:01 pm Posty: 783 Lokalizacja: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Ja se dziś zapodałem nowe kartoflaki... Maxxis MAXXCROSS EN. Opony na jeden strzał, zobaczymy jak się spiszę :) ... Cena za komplet 450pln [ img ][ img ]
|
|
Góra |
|
|
bender42
|
Tytuł: Re: Wybór kostki dla cięzkiego enduro do OFFu Napisane: Pn lip 24, 2017 8:00 am |
|
Dołączył(a): Wt lis 22, 2016 5:46 pm Posty: 16
|
W weekend w końcu miałem okazję przetestować MOTOZ TRACTIONATOR ADVENTURE i jeśli zdadzą test wytrzymałości to będą to najlepsze opony do ciężkiego sprzętu. Jak na kostkę są ciche ( przynajmniej w porównaniu z K60 ), w zakręty na czarnym można się kłaść bez wcześniejszego rachunku sumienia, na czarnym mokrym wiadomo rewelacji nie ma ale się trzymają. Za to w terenie to jest dopiero zabawa! Przy włączonej kontroli trakcji można lecieć po szutrach ponad sto a trzyma się jak na czarnym, po wyłączeniu kontroli ahhhh lata bokami aż miło bez utraty kontroli nad sprzętem.
|
|
Góra |
|
|
rorg
|
Tytuł: Re: Wybór kostki dla cięzkiego enduro do OFFu Napisane: Cz sie 31, 2017 3:55 am |
|
Dołączył(a): N lip 02, 2017 8:09 pm Posty: 63 Lokalizacja: Gdynia
|
WD40 napisał(a): glina napisał(a): WD40 napisał(a): Po za tym MT21 na przodzie mi się mocno wyząbkowało. A ile bara miałeś nabity ten przód ? No właśnie coś ok. 1,3, pewnie dlatego tak wyząbkował. To taki mój kompromis: 1,2 z tyłu 1,3 z przodu żeby nie trzeba było co chwila spuszczać i pompować 50/50 asfalt teren. Na asfalcie spoko i krawężniki czy korzenie spoko przelatuje. Felgi jeszcze nie pogiełem. Na teren dla S12+comp4 to mam sprawdzone 0,8 tył 1,1 przód. Ta S12 poniżej 0,8 trzyma jak przyklejona. Powyżej 0,8 zaczyna się ślizgać ale też trzyma. Wentyla jeszcze nie urwałem :) GOLDEN TYRE GT 723 Rally pewnie podobna do E09 Dakar Mitas. Wiele osób chwali sobie E09 ale one są dobre do na prawdę ciężkich sprzętów jak dużo asfaltem się lata i po suchym jak Sylwester zauważył. Żeby w terenie poszaleć trzeba coś bardziej agresywnego. Sawa rockrider natomiast podobnie wygląda do MT21 To już przerabiałem :D Dobre, tylko nie w terenie :D Takie coś mi chodzi po głowie: W terenie powinno spoko dawać radę i ma homologację na rozmiar 140/80 18 Dunlop d908 574zł Metzeler 6days extreme 319zł Michelin comp3 319zł MaxisM7314 maxxcross 306zł i chyba najbardziej popularna Dunlop Geomax 276zł Z tego zestawu Dunlop d908 wygląda najbardziej agresywnie. Ludziska w teren chwalą comp3 ale to raczej na flaku. Sam sprawdziłem, lekkim sprzętem na musach jedzie jak tramwaj po szynach. Natomiast cięższym i jak się napompuję 1,2 i 50/50 to może ten d908 być lepszy?? WD40 - jak tam poszukiwania ? Znalazłeś jakiś zamiennik S12? Szukam dokładnie czegoś takiego do 690 (piaszczyste podjazdy, wszędobylskie błotniste koleiny, szybki szuter i asfaltowe dojazdy). Mocno zastanawiam się nad kompletem Motoz Tractionator Enduro I/T tył i S/T przód (bo akurat tak z rozmiarówki wychodzi) Zaraz wysmaruję jakiegoś maila korzystając z linka do Hiszpanii i zorientuję sie jak to wygląda cenowo.
|
|
Góra |
|
|
WD40
|
Tytuł: Re: Wybór kostki dla cięzkiego enduro do OFFu Napisane: Cz sie 31, 2017 9:25 am |
|
Dołączył(a): Pt sie 21, 2015 10:56 am Posty: 184 Lokalizacja: Augustów
|
S12 nie ma zamiennika :D
U mnie po 6tyś 50/50 dalej lepiej trzymała w terenie niż nowa MT21.
Na przód śmiało zakładaj Michała competition4 W 690 6tyś przejedzie i jeszcze sporo kostki zostanie. 0 problemów w terenie i 0 problemów na asfalcie.
Na tyle miałem Motoz Tractionator Enduro I/T - średnia opona. Chciałem ją dotrzeć i ostrzej odwijałem na szutrach. Po 80km kostki się zaokrągliły i przestała trzymać - i tak jej zostało. :) W mokrym lesie bardzo słabo, na asfalcie głośno huczy. 2000km i do pieca.
Teraz mam Metzeler 6days extreme - bardzo dobra opona tylko szybko zchodzi Lepiej trzyma niż Motoz Tractionator Enduro I/T a schodzi podobnie Na stromych podjazdach lepiej napędza niż S12 W piachu pływa, to trzeba mieć mocno odwinięte żeby jechać prosto Po 2000km połowa bieżnika na środku znikła ale dalej jest stabilna i daje poczucie bezpieczeństwa. Po odwinięciu latwo wprowadzić ja w poślizg ale wydaje się że jest to pod kontrolą. Na asfalcie stabilna i w miarę cicha jak na kostkę. W terenie powoduje od razu banana na gębie.
|
|
Góra |
|
|
redrobo
|
Tytuł: Re: Wybór kostki dla cięzkiego enduro do OFFu Napisane: Cz sie 31, 2017 9:37 am |
|
Dołączył(a): So lut 16, 2013 7:26 pm Posty: 408
|
WD40 napisał(a): S12 nie ma zamiennika :D
A wiec tez tak myslalem, ale Mitas C02 jednak jest lepszy i bardziej wytrzymaly. S12 jak sie zjedzie do polowy to juz tylko na smietnik a tu dalej mozna i dziala. Chwala je wszyscy koledzy i w lekkich i w srednich sprzetach. A i cena dobra.
|
|
Góra |
|
|
WD40
|
Tytuł: Re: Wybór kostki dla cięzkiego enduro do OFFu Napisane: Cz sie 31, 2017 9:46 am |
|
Dołączył(a): Pt sie 21, 2015 10:56 am Posty: 184 Lokalizacja: Augustów
|
Cytuj: Mitas C02 jednak jest lepszy :lol: :lol: :lol: to rozpędź się na tym do połowy zjechanym Mitasie C02 do 100/h na leśnej drodze a potem zrób to samo na do połowy zjechanej S12. Ja to zrobiłem. Na S12 miałem banana na gębie a na Mitasie obudziłem się 10m od motora, bo nagle Mitas stracił trzymanie. Mitas C02 to jest opona dobra na felgę 17 - (bo brak innych) a nie dobra opona. :D
|
|
Góra |
|
|
Emek
|
Tytuł: Re: Wybór kostki dla cięzkiego enduro do OFFu Napisane: Cz sie 31, 2017 1:52 pm |
|
Dołączył(a): Cz wrz 24, 2015 4:43 am Posty: 297
|
Ja założyłem Goldentyre 216X i urywa doopę. Niestety nie jest tania.
|
|
Góra |
|
|
redrobo
|
Tytuł: Re: Wybór kostki dla cięzkiego enduro do OFFu Napisane: Cz sie 31, 2017 2:55 pm |
|
Dołączył(a): So lut 16, 2013 7:26 pm Posty: 408
|
WD40 napisał(a): Cytuj: Mitas C02 jednak jest lepszy :lol: :lol: :lol: to rozpędź się na tym do połowy zjechanym Mitasie C02 do 100/h na leśnej drodze a potem zrób to samo na do połowy zjechanej S12. Ja to zrobiłem. Na S12 miałem banana na gębie a na Mitasie obudziłem się 10m od motora, bo nagle Mitas stracił trzymanie. Mitas C02 to jest opona dobra na felgę 17 - (bo brak innych) a nie dobra opona. :D Nie mitas stracil trzymanie, tylko Ty straciles:) Mam kata z 18 na tyle. Zjechalem po kolei 3 sztuki S12 i teraz mecze 2 sztuke C02 i ogolnie w moim subiektywnym odczuciu to lepsza guma. A uwierz mi - kochalem S12XC...
|
|
Góra |
|
|
rorg
|
Tytuł: Re: Wybór kostki dla cięzkiego enduro do OFFu Napisane: Pt wrz 01, 2017 10:42 am |
|
Dołączył(a): N lip 02, 2017 8:09 pm Posty: 63 Lokalizacja: Gdynia
|
Wielkie dzięki za błyskawiczne odpowiedzi, się nie spodziewałem. WD40 - przemawia do mnie jak opisujesz właściwości opon :mrgreen: WD40 napisał(a): Na przód śmiało zakładaj Michała competition4... Motoz Tractionator Enduro I/T - średnia opona. ... Metzeler 6days extreme - bardzo dobra opona tylko szybko zchodzi ... W terenie powoduje od razu banana na gębie. trochę ostudziłeś mój zapał do Motozów choć Metzelerowi do ideału jednak brakuje indeksu prędkości i trwałości (kojarzę że wygrał w jakimś niemieckim teście - ale niby co mogło w niemieckim teście wygrać :mrgreen: ) Jeśli zaś chodzi o C02 WD40 napisał(a): ... a na Mitasie obudziłem się 10m od motora, bo nagle Mitas stracił trzymanie. redrobo napisał(a): ...Mam kata z 18 na tyle. Zjechalem po kolei 3 sztuki S12 i teraz mecze 2 sztuke C02 ... wybaczcie panowie ale ja nie mogę za Chiny znaleźć 18 tym bardziej 140 :o Dochodzi szeroko na forach chwalony acz faktycznie drogi GT216X jest indeks jest homologacja reklamowana uniwersalność (bo niby do miękkiego a chwalona na twardym - chociaż nie do końca rozumiem jej przeznaczenie :( ) Więc może kompromis cenowy czyli faworyt kulki - wszędobylski Mefo Stone Master ?? i tutaj pojawia sie Bridgestone ED668 jest homologacja, indeks, rozmiar, przeznaczenie wg specyfikacji jak znalazł a do tego przyzwoicie cenowo i ... żadnych opinii, nic... coś tam znalazłem na googlach ale nie za wiele, nawet znam człowieka który na niej jeździ i jest zadowolony ale myślałem, że jednak znajdę przynajmniej ..naście opinii - może jednak ktoś coś wie. (na łajbie necik poblokowany więc żadnych review na jutubku sobie nie pooglądam :( )
|
|
Góra |
|
|
WD40
|
Tytuł: Re: Wybór kostki dla cięzkiego enduro do OFFu Napisane: Pt wrz 01, 2017 11:22 am |
|
Dołączył(a): Pt sie 21, 2015 10:56 am Posty: 184 Lokalizacja: Augustów
|
Bridgestone ED668 - to nie te forum :D
a tak na poważnie to bardzo podobna opona do 6daysa i Michała competition 3.
6days ma homologację do 130, jak chcesz więcej to ja bym brał Michała competition 3
C02 w 18 jest tylko na 120 ale w żeczywistości ma 130. Motoz tractionator enduro IT 140/18 w żeczywistości ma też 130 6days 140/18 w żeczywistości ma 120 :D - bo ma mało gumy na bokach
Co do super trzymania C02 - jest to twarda opona z twardej gumy i do tego ma wielkie kostki, dlatego wolno schodzi.
Zasada jest prosta - jak opona wolno schodzi to gów..o trzyma. Na mokrym asfalcie czy mokrej leśnej drodze totalna porażka. Po zaokrągleniu kostek nie czuć momentu kiedy puści. Miałem je w DR650 i w 690e i nigdy już ich nie założę, bo jeszcze mi życie miłe amen. Takie jest moje subiektywne zdanie :D
|
|
Góra |
|
|