Teraz jest Pt mar 29, 2024 12:08 am


Napisz wątekOdpowiedz Strona 3 z 4   [ Posty: 60 ]
Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Honda XR 650 L
PostNapisane: Wt sty 03, 2012 11:17 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): N lut 25, 2007 7:07 pm
Posty: 2158
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Bardzo mi się spodobała ta L-ka. Prawdziwy dual. Bije mojego faworyta dr650se chociażby 18" kołem. A i zawias dużo lepszy. Wygodna kanapa. Dobry sprzęt na jakąś daleką przygodę. Zupełnie inny niż moja sportowa R-ka.
Jakie macie zębatki? Ta koleżki ma seryjne 15-45 i to nie nadaje się w krzaki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Honda XR 650 L
PostNapisane: Śr sty 04, 2012 10:29 am 
Aktywny

Dołączył(a): Pt cze 19, 2009 2:22 pm
Posty: 195
Chyba optimum po doświadczeniach to będzie zestaw zębatek 14/48 w miarę w terenie i jeszcze daje radę utrzymać 100km/h na asfalcie bez za dużych w miarę obrotów.
zestaw 15/45 jest za szybki na 1dynce po lesie piachu

Przednia żębatka łatwo się ściąga chcesz przekładać teren/szosa to bierzesz zestaw 13/48 i 15/48 na długie przeloty wyprawy przekładasz na 15stkę bawisz się ostro koło domu wjeżdżasz w góry to 13 stkę,
10min roboty - ale ja nie lubię się męczyć i jeżdżę na 1 zestawie co daje jedynie minus jak jest ekspresówka i tam kumple postanowią lecieć lewym a ja wolę prawym 90 za tirami bo silnik przy 110 juz ma zbyt wysokie obroty.

Obecnie mam zestaw 13/45 i to jest takie samo przełożenie co 14/48 tylko łańcuch bardziej łamie,
przy zakładaniu nowego DIDa 520 na taki zestaw musiałem przyciąć go o 3 ogniwa.

Łańcuch mam na zawleczkę
Czyli najprostsza opcja to dukup 13stkę przednią do tej tylnej zębatki nr 45 i przedniej co jest teraz 15.
Wydasz 45zł i masz opcję teren 13 i fabryczne 15

http://www.larsson.pl/index.php?c=odk&n ... bid=104393

Klamkę jakbyś złamał to pasuje osprzęt od transalpa czy xl 600 lm ale klamki są trochę szersze na szerokie łapy, oryginalnych nie znalazłem tylko allegro, lusterka brałem te po 17zł z larssona ale lipa drgają kombinuje co teraz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Honda XR 650 L
PostNapisane: Śr sty 04, 2012 11:36 am 
Świeżak

Dołączył(a): Cz gru 03, 2009 3:03 pm
Posty: 6
Dla mnie najlepszy zestaw to jednak 13/48. Na majówce taki miałem i było więcej funu w terenie. Na Rumunii miałem 14/48 i jednak nieco brakowało do zabawy.

Na tył daje 48, a na przód będę brał:
- 13 - jazda w terenie i asfalt wioskami/serpentynami
- 15 - jazda dojazdówkami

Dopalacz spalin wywaliłem, bo zgarniał sporo błota a nic nie dawał. Co do pracy układu to pompuje ono powietrze. Ktoś pytał jak? Ano normalnie jest to pompka podciśnieniowa, analogiczna jak paliwowa opcjonalna do AT/Varadero.

Kilka fotek mojej XR:
http://bikepics.com/members/morowiec/06xr650/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Honda XR 650 L
PostNapisane: Śr sty 04, 2012 4:57 pm 
Zadomowiony

Dołączył(a): So lut 12, 2011 1:29 am
Posty: 80
Lokalizacja: Zduńska Wola łódzkie
tezla -breather separator to tzw ,,odma'' ??

Cytuj:
A gażnik podciśnieniowy ma ... zaletę nie kichnie ci w trakcie ambulowania gazem a że rolgaz i reakcja jest taka ciastowata to można sie przyzwyczaić . Wcześniej jak miałem XR 650R z mikuni z pompka to tgo funu bylo tak dużo że trudno bylo to znieść :lol: Mam znajomego dawnwgo zawodnika z rajdu P-D który specjalnie stosował gażnik podciśnieniowy żeby nie miec klopotów z kichnięciami ,jechac i robić wynik a nie mieć FUNU . :mrgreen:


co kto lubi....ja tam nie lubie podciśnieniowego i koniec :D przesiadając się z xt600 na xr600 mam wrażenie że wsiadam na 2x mocniejszy motocykl :D lekki ruch manetką, leci bokiem jest ogień pod dupą a nie kręcisz tą manetką jak w skuterze automacie od zera do maxa i niewiele się dzieje .....xtek ma niby ponad 40KM i ma gaźnik mechaniczno-podciśnieniowy i moc oddaje strasznie mulasto niby nie jest słaba ale moc oddaje jak wolnossący diesel....

a taki drz400s który ma 100% podcisnieniowy gaźnik jednostopniowy to w ogóle lipa

elastyczny to ma być samochód na dojazdy do pracy żeby mało palił i rzadko biegi zmieniać motocykl ma byź jadowity :twisted:

niby xr650l jest dual sportem ale mogli ten mechaniczny gaźnik zostawić-przy odpowiednim użytkowaniu też da się uzyskać niskie zużycie paliwa a trochę agresji nie zaszkodzi :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Honda XR 650 L
PostNapisane: Śr sty 04, 2012 5:19 pm 
Aktywny

Dołączył(a): N lut 08, 2009 7:58 pm
Posty: 141
Lokalizacja: OLEŚNICA
Niektórzy kupuja dual po to żeby miec więcej spokoju ,niektórzy po to żeby się nie przestraszyc motocykla .Dobrze że producenci nie postawili na WRC /warcy rycy cescy/we wszystkich motocyklach i jednak można sobie wybrać spokojny ,trwały i dający radośc użytkowania motocykl . Niekoniecznie jak jest hałas ,uślizg koła itp -jest wynik .Prawda?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Honda XR 650 L
PostNapisane: Śr sty 04, 2012 5:31 pm 
Aktywny

Dołączył(a): Pt cze 19, 2009 2:22 pm
Posty: 195
Dokładnie, to sprzęt którym jebniesz 4tys. po górach - szutrami - trawą i kamieniami z tobołami i wrócisz cały.
A im mniej skomplikowanych automatów i elektroniki to lepiej szczególnie gdy jedziesz sam i nie bardzo na wszystkim tak skomplikowanym jak nowoczesny gaźnik się znasz.
A co to za problem ręką dozować tak by nie zdławić silnika.
Z drugiej strony sporo opcji wtryski, mapy zapłonu, wybijają z rytmu a jak się jedzie 12 godzin non stop to się nie bardzo myśli i nie kombinuje jaką mapę gdzie zastosować.
Jak ktoś chce zabawę doskonałe zawiasy lekkość zwinność frajdę z silnika to se kupi nowsze rozwiązanie jak KTM.
XR L to Osioł który ma zawieść swojego Sanczo Pancze gdzie zechce:)
Nie ma się co spierać mój jest mojszy bo to temat o XR650L i tutaj w tym temacie mojszy jest XR650L :)
Toż Amerykanie się nie mylą i wiedzą co trwale i dobre do długich przelotów po dużych lądach.:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Honda XR 650 L
PostNapisane: Śr sty 04, 2012 9:30 pm 
honorowy bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): Cz lip 24, 2008 3:38 pm
Posty: 513
Lokalizacja: Kraków
mm1234 napisał(a):
tezla -breather separator to tzw ,,odma'' ??
To jest taki separator który oddziela kropelki oleju z powietrza dmuchającego odpowietrzaniem silnika tak żeby nie leciały do airboxu tylko zbierały się w wężu. W starszych silnikach olej sam wracał do silnika przez obudowę przekładni rozrusznika.

Godnym uwagi szczegółem w przypadku XR650L jest to że silnik tego motocykla debiutował w 1988 roku a był kontynuacją niemal identycznie wyglądającego silnika z 1983 roku (który musiał zostać uproszczony w celu obniżenia kosztów produkcji) a motocykl jest dostępny w roczniku 2012 co daje 24 lata tłuczenia takiego samego (poza zabraniem kopki, dołożeniem dopalacza) silnika z 29 letnią historią, takie coś u czołowego japońskiego producenta już o czymś świadczy (nie sprzedali projektu innej firmie).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Honda XR 650 L
PostNapisane: Cz sty 05, 2012 11:35 am 
Aktywny

Dołączył(a): N lut 08, 2009 7:58 pm
Posty: 141
Lokalizacja: OLEŚNICA
Po wielu latach latania na hardcorowych sprzętach ,z racji wieku i ,,zmęczenia '' dziś mam 650L i jestem zachwycony trafnością wyboru i spełnienia oczekiwań . kiedy motocykl staje się ,,środkiem'' do realizacji wyjazdów ,znajdowania przyjemności bycia z naturą itp . a mniej juz ,,celem'' do pycenia przed siebie aby się zciarać to jestem zadowolony jak po zatrzymaniu sie pod spóldzielnią na wiosce ,po wypiciu czerwonej oranżady :D podchodze do sprzęta i przy pól obrotu rozrusznika motorek zapala i chodzi tak spokojnie że wręcz jest muzyką dla ucha /żadne kichnięcia ,strzały w wydech itp nie maja miejsca / Jest gotowy do jazdy w każdym momencie tak do jazdy po asfalcie 100-200 km z prędkościami ok 130 km/h bez żadnego problemu ,i jest gotowy do wjazdu w teren w którym też sobie da radę. A że kąt główki ramy troche cywilny ,amory mogłyby być lepsze ,trudno taka jest cena za uniwersalnośc -dualizm tego motorka który jest przyjacielem niektórych ludzi .Takie motorki napewno nie są dla tych co maja rozbiegane oczy i prawa ręka kreci nerwowo manetką nawet w tych momentach jak to nie ma sensu .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Honda XR 650 L
PostNapisane: Pt sty 27, 2012 12:02 am 
prozaik forumowy

Dołączył(a): Wt lut 08, 2011 4:47 pm
Posty: 303
Lokalizacja: Gryfino
a to xr650l nie ma ramy od XR 600 ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Honda XR 650 L
PostNapisane: Pt sty 27, 2012 10:10 am 
prozaik forumowy

Dołączył(a): Śr sty 07, 2009 6:26 pm
Posty: 351
Lokalizacja: Poznań
deltamotor1 napisał(a):
Po wielu latach latania na hardcorowych sprzętach ,z racji wieku i ,,zmęczenia '' dziś mam 650L i jestem zachwycony trafnością wyboru i spełnienia oczekiwań . (...)

A ja jeżdżę Twoim poprzednim "dzieckiem" i również jestem zachwycony... wspaniała, dająca nieprzebrane pokłady radości maszyna, której potencjału jeszcze długo nie wykorzystam.

Pozdrawiam


Wolo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Honda XR 650 L
PostNapisane: Śr lut 15, 2012 12:49 pm 
Zadomowiony

Dołączył(a): Pt lip 09, 2010 7:34 am
Posty: 88
Panowie, poszukuję ośki koła przedniego do zawieszenia od XR650L, rocznik 1993. Ośka 17mm...

Będę wdzięczny za namiar na miejsce gdzie coś takiego mógłbym dostać, a może komuś z Was zalega w garażu jedna niepotrzebna :-)

Zapewne ośka jest identyczna jak w XR600R z analogicznego rocznika.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Honda XR 650 L
PostNapisane: Pt mar 16, 2012 8:33 pm 
Aktywny

Dołączył(a): Pt cze 19, 2009 2:22 pm
Posty: 195
ebay albo dotoczyć, filtr powietrza ze stanów przesyłka kosztowała mnie 30zł to oska no trochę cięższa ale za 40 to już prawie lytra to tokarz dotoczy, trochę cięższa z pare deko jak oryginał ale z kwasówki będzie git.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Honda XR 650 L
PostNapisane: Pt mar 16, 2012 9:03 pm 
prozaik forumowy

Dołączył(a): N wrz 05, 2010 12:02 pm
Posty: 386
Lokalizacja: Gdynia
W serwisie około 250 pln, najłatwiej dorwać półośkę od jakiejś starej gwiazdy i dać dotoczyć. Ewentualnie szukać na allegro od transalpa, dominatora. Któraś powinna pasować, a grosze będzie kosztować.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Honda XR 650 L
PostNapisane: Śr maja 09, 2012 6:50 pm 
Zadomowiony

Dołączył(a): Wt kwi 06, 2010 3:30 pm
Posty: 88
Lokalizacja: mazowieckie
Może macie pomysł na jakiś fajny wydech.Mój oryginalny się mocno posypał.Jakiś akcesoryjny by się przydał fajny,byleby na przeglądzie przechodził:) Może od jakiegoś innego by coś fajnego włożył,jakieś pomysły?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Honda XR 650 L
PostNapisane: Cz maja 10, 2012 9:08 am 
Aktywny

Dołączył(a): Pt cze 19, 2009 2:22 pm
Posty: 195
A co sie z nim stało ? nie da sie pospawać ?

http://allegro.pl/tlumik-wydech-xl-xr-x ... 93164.html

http://allegro.pl/listing.php/search?ch ... text&buy=0


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Napisz wątekOdpowiedz Strona 3 z 4   [ Posty: 60 ]
Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
twilightBB Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net
wdrożenie przez iCenter - Strony internetowe Wrocław
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL