Autor |
Wiadomość |
piwek
|
Tytuł: Honda XR 650 L Napisane: Wt lis 01, 2011 8:55 pm |
|
Dołączył(a): Wt kwi 06, 2010 3:30 pm Posty: 88 Lokalizacja: mazowieckie
|
Właśnie zakupiłem XR 650L i poszukuje pełnych info na temat tego moto.Bieda.XR 650R-tak,ale L-nie.Potrzebuję info o silniku,modyfikacjace,akces,a jakieś forum-byłoby już extra.
|
|
Góra |
|
|
Tezla
|
Tytuł: Re: Honda XR 650 L Napisane: Wt lis 01, 2011 9:38 pm |
|
honorowy bajkopisarz forumowy |
Dołączył(a): Cz lip 24, 2008 3:38 pm Posty: 513 Lokalizacja: Kraków
|
|
Góra |
|
|
dzikm
|
Tytuł: Re: Honda XR 650 L Napisane: Cz lis 03, 2011 3:32 pm |
|
Dołączył(a): Pt cze 19, 2009 2:22 pm Posty: 195
|
Ja to mam jest git, lekkie spartańskie i idzie po wszystkim, do turystyki bomba.
Modyfikować tam nie ma co, jedyny minus to że zmiana oleju co 3000km i grzeje po jajach w mieście, ale po co jeździć tym po mieście.
|
|
Góra |
|
|
maciej_mi
|
Tytuł: Re: Honda XR 650 L Napisane: Cz lis 03, 2011 5:31 pm |
|
Dołączył(a): Wt gru 21, 2010 8:24 pm Posty: 280 Lokalizacja: Międzychód
|
Możesz dołożyć chłodniczke oleju, lżejszy wydech, lekki zbiornik z tworzywa o powiększonej pojemności.
|
|
Góra |
|
|
dzikm
|
Tytuł: Re: Honda XR 650 L Napisane: Cz lis 03, 2011 7:03 pm |
|
Dołączył(a): Pt cze 19, 2009 2:22 pm Posty: 195
|
Coś więcej jakiś opis o chłodnicy oleju. Czy to wydłuży cykle zmian oleju do 6000km ? Gdzie ją zamontować, od czego wziąć, i jakimi rurkami oprawić, jakieś doświadczenia ?
|
|
Góra |
|
|
Tezla
|
Tytuł: Re: Honda XR 650 L Napisane: Pt lis 04, 2011 12:18 am |
|
honorowy bajkopisarz forumowy |
Dołączył(a): Cz lip 24, 2008 3:38 pm Posty: 513 Lokalizacja: Kraków
|
Układ termiczny jest wyliczony oryginalnie pod ten silnik jak się przyjrzeć to bardziej doświadczeni dodają jeszcze termostat albo żaluzje bo pewnie nie dogrzewa oleju na krótkich dystansach.
Ja eksperymentuje w tym sezonie zalanie Motulem 300V i podmiany co 3tys samej zawartości silnika (0,65l) po 10tys olej dalej jest jako tako klarowny, najwięcej osiągnąłem 125 stopni na oleju czyli dużo mniej niż ten olej potrafi znieść. Oleje tej klasy można zmieniać wedle uznania nie starzeją się.
|
|
Góra |
|
|
dzikm
|
Tytuł: Re: Honda XR 650 L Napisane: Pt lis 04, 2011 9:19 am |
|
Dołączył(a): Pt cze 19, 2009 2:22 pm Posty: 195
|
Interesujący temat jak dla mnie. Rozumiem że spuszczasz odkręcając tylko dolną śrubę z dołu silnika a reszta w ramie zostaje, czyli często wywalasz nagar a reszta dobrego oleju pracuje dalej. Udostępnisz jakoś zdjęcia z tej przeróbki ? Twoja przeróbka robi z tego olejaka długodystansowego, lekkiego, trwałego turystyka.
Mam wrażenie że producent nie zrobił tu chłodniczki by upancernić konstrukcję na rajdy gdzie zmiana oleju co 3kkm już jest bardzo dobrym wynikiem, i nie przejął się zbytnio niszczeniem właściwości oleju przez chwilowe przegrzewanie temperaturą 140-150stopni.
Interesuje mnie gdzie zamontowałeś bezpiecznie tą chłodniczkę, wydaje się sensownie nad przednim błotnikiem ale wtedy węże od oleju z ramy będą giąć się niebezpiecznie wraz z ruchami kierownicy. Można by rozwinąć temat.
|
|
Góra |
|
|
maciej_mi
|
Tytuł: Re: Honda XR 650 L Napisane: Pt lis 04, 2011 10:40 am |
|
Dołączył(a): Wt gru 21, 2010 8:24 pm Posty: 280 Lokalizacja: Międzychód
|
dzikm napisał(a): Coś więcej jakiś opis o chłodnicy oleju. Czy to wydłuży cykle zmian oleju do 6000km ? Gdzie ją zamontować, od czego wziąć, i jakimi rurkami oprawić, jakieś doświadczenia ? Widziałem sporo zmodyfikowanych tak xr'ek na advriderze. Widziałem też projekt z chłodniczką od XR 400R zamontowaną na główce ramy. http://www.4strokes.com/forums/topic.asp?TOPIC_ID=22902
|
|
Góra |
|
|
dzikm
|
Tytuł: Re: Honda XR 650 L Napisane: Pt lis 04, 2011 2:06 pm |
|
Dołączył(a): Pt cze 19, 2009 2:22 pm Posty: 195
|
|
Góra |
|
|
Tezla
|
Tytuł: Re: Honda XR 650 L Napisane: Pt lis 04, 2011 11:56 pm |
|
honorowy bajkopisarz forumowy |
Dołączył(a): Cz lip 24, 2008 3:38 pm Posty: 513 Lokalizacja: Kraków
|
dzikm napisał(a): Rozumiem że spuszczasz odkręcając tylko dolną śrubę z dołu silnika a reszta w ramie zostaje, czyli często wywalasz nagar a reszta dobrego oleju pracuje dalej. Tak + śruba spustu oleju z magnesem, zmiany filtra normalnie co 6tys dzikm napisał(a): Udostępnisz jakoś zdjęcia z tej przeróbki ? Ja nie montowałem chłodnicy bo wykorzystuje motocykl również do jazdy po mieście i na krótkich dystansach nie zagrzał bym oleju, tutaj są zdjęcia przeróbek http://www.xl600.de/cms/faq/39/1/-lkuehler/#40Ja mam dokładniej 600cm3 44KM (w oryginale poza irydową świecą) nie 650 i bardzo ciężko jest przekroczyć 120 stopni jedyny sposób to jazda na trasie co najmniej 120km/h bo jak się zwolni do 100 to już temperatura spada. W terenie nie mogę przekroczyć 110 bo szybciej ja się przegrzeje niż ona :lol: , chyba że po szutrowych serpentynach. Możliwe że ten olej pomógł bo jak jechaliśmy wzdłuż plaży to w praktycznie takim samym motocyklu było o 15 stopni więcej. Niestety olej ma też wadę pojawiło się jego branie do 0,5/1000 ale może te 25 letnie pierścienie w końcu straciły sprężystość :wink: dzikm napisał(a): Mam wrażenie że producent nie zrobił tu chłodniczki by upancernić konstrukcję na rajdy gdzie zmiana oleju co 3kkm już jest bardzo dobrym wynikiem, i nie przejął się zbytnio niszczeniem właściwości oleju przez chwilowe przegrzewanie temperaturą 140-150stopni. Tak samo jest w uniwersalnym Dominatorze czy szosowych SLR, XBR500 i Vigor a w XR600 serwisówka podaje co 3000 szosy lub 1500 terenu
|
|
Góra |
|
|
piwek
|
Tytuł: Re: Honda XR 650 L Napisane: N lis 06, 2011 9:21 pm |
|
Dołączył(a): Wt kwi 06, 2010 3:30 pm Posty: 88 Lokalizacja: mazowieckie
|
Chłopaki,może jakiś manual.Dajcie jakieś namiary na siebie.Chętnie bym pogadał z użytkownikiem xr650L/p.s.ile atm pompujecie do opon(18,21)-opona kostka
|
|
Góra |
|
|
oscarFire
|
Tytuł: Re: Honda XR 650 L Napisane: N lis 06, 2011 9:25 pm |
|
Dołączył(a): Pn sie 23, 2010 1:18 pm Posty: 107 Lokalizacja: Biała Podlaska
|
|
Góra |
|
|
Rysiek24
|
Tytuł: Re: Honda XR 650 L Napisane: N lis 06, 2011 10:13 pm |
|
Dołączył(a): Wt lut 08, 2011 4:47 pm Posty: 303 Lokalizacja: Gryfino
|
piwek napisał(a): Chłopaki,może jakiś manual.Dajcie jakieś namiary na siebie.Chętnie bym pogadał z użytkownikiem xr650L/p.s.ile atm pompujecie do opon(18,21)-opona kostka Kostki pompujesz max do 1.2 ( ze wzgledu na ochrone felgi) , jak ci nie szkoda felg to daj 1 atm i mniej , wymagany jest szpaner do opon , bo ci wentle pourywa na dlizsza mete .
|
|
Góra |
|
|
piwek
|
Tytuł: Re: Honda XR 650 L Napisane: Pn lis 07, 2011 9:36 pm |
|
Dołączył(a): Wt kwi 06, 2010 3:30 pm Posty: 88 Lokalizacja: mazowieckie
|
Ok,dzięki ale 1.2 max na którą(przód/tył),konkretnie możesz ie na którą.Pozdro
|
|
Góra |
|
|
piwek
|
Tytuł: Re: Honda XR 650 L Napisane: Pn lis 07, 2011 9:39 pm |
|
Dołączył(a): Wt kwi 06, 2010 3:30 pm Posty: 88 Lokalizacja: mazowieckie
|
oscarfire ale tam jest manual do xr 650r,a ja potrzbuję do xr650L Ale dzięki za czas poświęcony
|
|
Góra |
|
|