|
Autor |
Wiadomość |
koziarz
|
Tytuł: Re: Z serii co wybrać.. Napisane: Pn lut 21, 2011 11:04 pm |
|
Dołączył(a): Cz mar 12, 2009 4:16 pm Posty: 1237 Lokalizacja: Małopolska
|
.....no to jak juz kupisz to musisz pocwiczyc opadanie :mrgreen:
|
|
Góra |
|
|
danek-dr
|
Tytuł: Re: Z serii co wybrać.. Napisane: Pn lut 21, 2011 11:21 pm |
|
Dołączył(a): N lut 25, 2007 7:07 pm Posty: 2158 Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
|
Cytuj: Kawał chłopa? no nie powiedziałbym, bo 77KG to nie kawał chłopa.. .. parę mam, bo chodzę na siłke i stale przygotowuje łapy pod sezon ale wolę chyba lżejsze moto..
A to przepraszam. To może ta para ze zdjęć tak emanuje :wink:
|
|
Góra |
|
|
domestos
|
Tytuł: Re: Z serii co wybrać.. Napisane: Pn lut 21, 2011 11:29 pm |
|
honorowy bajkopisarz forumowy |
Dołączył(a): N lis 25, 2007 7:50 pm Posty: 980 Lokalizacja: Warszawa
|
danek-dr napisał(a): Cytuj: Kawał chłopa? no nie powiedziałbym, bo 77KG to nie kawał chłopa.. .. parę mam, bo chodzę na siłke i stale przygotowuje łapy pod sezon ale wolę chyba lżejsze moto..
A to przepraszam. To może ta para ze zdjęć tak emanuje :wink: Heheh a to dobre :):):)
|
|
Góra |
|
|
apex
|
Tytuł: Re: Z serii co wybrać.. Napisane: Wt lut 22, 2011 8:14 am |
|
Dołączył(a): Pn paź 06, 2008 8:17 am Posty: 408 Lokalizacja: WROCŁAW
|
Ja ze swojego niewielkiego doświadczenia mogę polecić zdrową ćwiartkę z kitem na 280/290 cm. Niby to nieduża różnica w pojemności ale jeździ się zupełnie inaczej. Moto ma zdecydowanie większy dół i środek- bardzo odczuwalna różnica jest na piaszczystych podjazdach.
|
|
Góra |
|
|
Adagiio
|
Tytuł: Re: Z serii co wybrać.. Napisane: Wt lut 22, 2011 8:18 am |
|
honorowy bajkopisarz forumowy |
Dołączył(a): Śr gru 05, 2007 8:09 am Posty: 910 Lokalizacja: Biecz
|
Optymalnym rozwiązaniem oby zaspokoić wszystkie oczekiwania i rozwiać dylematy powinieneś kupić co najmniej dwa motocykle , a trzema w 100 % spełnisz swe wstępne założenia . Huska i Beta zrobiły naprawdę dobre motocykle już w zeszłym roku , modele 2011 są jeszcze bardziej dopracowane , fakt nie są one znane w naszym kraju , wiec nie będę Cię w żaden sposób namawiał do ich kupna . Dość ważna sprawa aby w grupie z którą jeździsz były moto tej samej marki , szczególnie jeśli jedziesz w p i z d u . Wszystkie 250-tki w czteropaku wymagają większych nakładów finansowych przy serwisowaniu niż większe poj. , ponieważ jeździ sie nimi na czerwonym polu , w przeciwnym razie nie mają jaj . Dwupaki to inna historia , jeśli masz motywacje aby uczyć sie jeździć od początku , to watro spróbować , jednak ich przeznaczenie konstruktorskie to w większości zawody , które mają mało wspólnego z amatorskim endurzeniem po krzokach . Znany mi jest w miarę uniwersalny motocykl koloru pomarańczowego , choć takich nie ma , który dawał mi duzo frajdy , jak trzeba to i pazur pokazywał , co nie znaczy że dla Ciebie , będzie tak samo , jest to ostatni model EXC 450 na gaźniku 08 . Po wielu latach w siodle przeróżnych pomarańczy w zeszłym roku zmieniłem na SXV 450 i jestem pod wielkim wrażeniem tego moto . Żeby coś dokładnie powiedzieć o takim czy innym moto , trzeba nim pojeździć 8) . Powodzenia .
|
|
Góra |
|
|
domestos
|
Tytuł: Re: Z serii co wybrać.. Napisane: Wt lut 22, 2011 9:15 am |
|
honorowy bajkopisarz forumowy |
Dołączył(a): N lis 25, 2007 7:50 pm Posty: 980 Lokalizacja: Warszawa
|
Adagiio napisał(a): Optymalnym rozwiązaniem oby zaspokoić wszystkie oczekiwania i rozwiać dylematy powinieneś kupić co najmniej dwa motocykle , a trzema w 100 % spełnisz swe wstępne założenia . Huska i Beta zrobiły naprawdę dobre motocykle już w zeszłym roku , modele 2011 są jeszcze bardziej dopracowane , fakt nie są one znane w naszym kraju , wiec nie będę Cię w żaden sposób namawiał do ich kupna . Dość ważna sprawa aby w grupie z którą jeździsz były moto tej samej marki , szczególnie jeśli jedziesz w p i z d u . Wszystkie 250-tki w czteropaku wymagają większych nakładów finansowych przy serwisowaniu niż większe poj. , ponieważ jeździ sie nimi na czerwonym polu , w przeciwnym razie nie mają jaj . Dwupaki to inna historia , jeśli masz motywacje aby uczyć sie jeździć od początku , to watro spróbować , jednak ich przeznaczenie konstruktorskie to w większości zawody , które mają mało wspólnego z amatorskim endurzeniem po krzokach . Znany mi jest w miarę uniwersalny motocykl koloru pomarańczowego , choć takich nie ma , który dawał mi duzo frajdy , jak trzeba to i pazur pokazywał , co nie znaczy że dla Ciebie , będzie tak samo , jest to ostatni model EXC 450 na gaźniku 08 . Po wielu latach w siodle przeróżnych pomarańczy w zeszłym roku zmieniłem na SXV 450 i jestem pod wielkim wrażeniem tego moto . Żeby coś dokładnie powiedzieć o takim czy innym moto , trzeba nim pojeździć 8) . Powodzenia . Wcale mi nie pomagacie :lol: W ekipie mamy Yamahę WR450, 2X KTM EXC400, KTM EXC450, Husqvarna TE510.. dlatego najbardziej teoretycznie pasowałby KTM.. tym bardziej, że już Kata jednego mam i dobry serwis znam :) - dlatego tak mi po głowie chodzi EXC350 które wyjdzie w maju. Myślałem też o Husce TE310, która na sucho waży 106 kg.. to 4pak o nowoczesnej konstrukcji - jednak dotychczas mało wiadomo o tym motocyklu.. Fakt faktem, że mniejsze pojemności trzeba kręcić do upadłego.. Kolega APEX napisał o rozwiercie 250 do 280 to też może być opcja.. Nic to, po powrocie z Chile czekają mnie jazdy próbne... one dadzą mi odpowiedzi na pytania które mnie dręczą. Szkoda tylko, że w jadnym miejscu nie można wypróbować wszystkiego. O tyle o ile Husqvarnę wiem gdzie robić, bo mam znajomego który się tym zajmuje, to Aprilia i Beta są mi nieznane i w Polsce (szczególnie w okolicach mazowasza) ciężko znaleźć dobry serwis tych motocykli... z Tobą Adagio jest inaczej... w końcu pomieszkujesz u Makaronów :)
|
|
Góra |
|
|
domestos
|
Tytuł: Re: Z serii co wybrać.. Napisane: Wt lut 22, 2011 10:27 am |
|
honorowy bajkopisarz forumowy |
Dołączył(a): N lis 25, 2007 7:50 pm Posty: 980 Lokalizacja: Warszawa
|
Wygląda że prowadzą się leciutko :) wiem że to tylko tak wygląda pod profi riderem..
|
|
Góra |
|
|
deltamotor1
|
Tytuł: Re: Z serii co wybrać.. Napisane: Wt lut 22, 2011 1:09 pm |
|
Dołączył(a): N lut 08, 2009 7:58 pm Posty: 141 Lokalizacja: OLEŚNICA
|
Wybaczcie Panowie ale coś mi tu zalatuje sądzeniem gówna na śmierć.Z całym szacunkiem i nie obrażajcie się na mnie ale aż takie drążenie tematu to chyba przesada ,choć ja też mogę o motocyklach rozmawiać bez przerwy.1/sztywnośc ramy wyczuwalna w trakcie jazdy ? przesadzacie ! -domestos piszesz że exc 300 pracowało na ramie i to czułeś a jak wsiadłeś na exc 4 t to rama była dużo sztywniejsza :D a czy nastawy zawieszenia były takie same? nawet jak były to inne jest zawieszenie od 2 t niż 4 t nie mówiąc już o ciśnieniu w oponach ,luzach łożysk itp. Mogę to powiedziec o sobie i także w 90% o innych że nie ustawiacie zawieszeń profesjonalnie tylko jak bozia dała ,już nie wspominam o spuszczeniu powietrza z lag.Co do dyskusji o ilości suwów to też trzeba wiedzieć czego chcieć -domestos -tu Ci śmierdzi tam za mało mocy i tak w nieskończonośc. Rozwierty 250 na 290 :cry: O co tu chodzi ? Czy nie wiesz jaka jest różnica pomiędzy 2 t enduro a 2 t motocross? Wiecie co to regulacja klapki wydechu ,dobranie parametrów gażnika ,membrany ,wydechu -większość motocykli enduro 2 t ma wielkie możliwości regulacji i dopasowania się do oczekiwań jeżcca tak że np 250 można tak wyregulować żeby chodziło jak 300 i także odwrotnie /no może trochę przesadziłem / więc różnica pomiędzy 250 a 280 raczej żadna.O 4 suwach nie ma co się rozwodzić wszyscy to wiedzą że 4 t od 250 do 400 beczą i jadą jak cię mogę ,itp a od 450 już je cięzej prowaczić bo oddawanie mocy jest trudniejsze. Więc domestos nowe motocykle niewiele się różnią od siebie ,spróbuj na każdym -może utrafisz coś na przynajmniej 90 % Twoich oczekiwań ale o ideale to możesz pomarzyć.Bez urazy ,nie pogniewajcie się na mnie bo może nie mam racji i się nie znam.
|
|
Góra |
|
|
apex
|
Tytuł: Re: Z serii co wybrać.. Napisane: Wt lut 22, 2011 1:30 pm |
|
Dołączył(a): Pn paź 06, 2008 8:17 am Posty: 408 Lokalizacja: WROCŁAW
|
po pierwsze nie "rozwiercać" tylko zamontować akcesoryjny kit zwiększający pojemność (cylinder,tłok, itp) po drugie zabieg taki przynosi zdecydowaną i bardzo odczuwalną różnicę (zapewne testowałeś takie rozwiązanie z stąd wiesz ze jest bezsensu) po trzecie deltamotor1 napisał(a): wszyscy to wiedzą że 4 t od 250 do 400 beczą i jadą jak cię mogę . rozumiem, że według Ciebie najlepiej kupić Husa 570 lub kata 530 no a ostatecznie jakąś 450tkę... to powiedz dla kogo producencki produkują 250? według ciebie chyba dla miętczaków i ostatnich loser'ow pozdrawia "miętczak" któremu ćwiartka w zupełności wystarcza....
|
|
Góra |
|
|
michur
|
Tytuł: Re: Z serii co wybrać.. Napisane: Wt lut 22, 2011 3:47 pm |
|
honorowy bajkopisarz forumowy |
Dołączył(a): So kwi 19, 2008 10:05 pm Posty: 509 Lokalizacja: Wrocław/Dobczyce/Brzączowice
|
Nie znosze 2t w gorach. Slychac to ... z 60 km. Brzmia jak ZARZYNANE SWINIE...Potem jest smrod przepalonej mieszanki. Zazwyczaj kazdy zawodnik lokalny na 2t ma przelot,adidasy po bracie i mysli ze jest travisem pastrana w boze cialo...
Przepraszam wszystkich 2sowowcow ale takie mam odczucia spotykajac bandy 2t w Gorcach czy Beskidziie.
2t to sprzet na tor do krecenia. W gorach robi za duzy syf.
A to ze loakalesi z ochotnicy katuja na 2t nie swiadczy o niczym. Bo np. likalesi z Rabki juz katuja na 4t.
hehe.
|
|
Góra |
|
|
deltamotor1
|
Tytuł: Re: Z serii co wybrać.. Napisane: Wt lut 22, 2011 4:09 pm |
|
Dołączył(a): N lut 08, 2009 7:58 pm Posty: 141 Lokalizacja: OLEŚNICA
|
apex napisał(a): po pierwsze nie "rozwiercać" tylko zamontować akcesoryjny kit zwiększający pojemność (cylinder,tłok, itp) po drugie zabieg taki przynosi zdecydowaną i bardzo odczuwalną różnicę (zapewne testowałeś takie rozwiązanie z stąd wiesz ze jest bezsensu) po trzecie deltamotor1 napisał(a): wszyscy to wiedzą że 4 t od 250 do 400 beczą i jadą jak cię mogę . rozumiem, że według Ciebie najlepiej kupić Husa 570 lub kata 530 no a ostatecznie jakąś 450tkę... to powiedz dla kogo producencki produkują 250? według ciebie chyba dla miętczaków i ostatnich loser'ow pozdrawia "miętczak" któremu ćwiartka w zupełności wystarcza.... Tematem ,ktory omawiamy jest wybor motocykla lekkiego do jazdy w trudnym terenie. Więc jeśli ma być to seryjny to po co robić jakieś ''kity'' powiększające pojemność jak są do wyboru 200, 250, 300 .To więc jaką różnicę zrobi zakup motocykla nowego o pojemności 250 i założenie zestawu powiększającego na 280 ? od zakupu motocykla 300 ? A co do motocykli 4 t małej pojemności to nie powiedziałem że one się do niczego nie nadają ,używają je zawodnicy żeby zmieścić się w wybranej klasie /E1,E2 itp/ lub tacy którym niedostatek mocy ,i trwałości i kręcenie manetą odpowiada .Apex -jeśli się skupisz na tym co czytasz to dojdziesz do wniosku że tzw''rozwiert'' to jest skrót myślowy i znaczy tyle samo co ''kit powiększający pojemnośc i to ma sens tylko w pewnych przypadkach i Twój pouczający naskakujący ton nie ma żadnych podstaw.A nikt nie nazywa Cię mięczakiem sam się tak nazwałeś kolego.
Ostatnio edytowano Wt lut 22, 2011 4:30 pm przez deltamotor1, łącznie edytowano 1 raz
|
|
Góra |
|
|
apex
|
Tytuł: Re: Z serii co wybrać.. Napisane: Wt lut 22, 2011 4:18 pm |
|
Dołączył(a): Pn paź 06, 2008 8:17 am Posty: 408 Lokalizacja: WROCŁAW
|
moje wypowiedzi dotyczyły właśnie 4T, nie mam doświadczenia z dwusuwami.
|
|
Góra |
|
|
danek-dr
|
Tytuł: Re: Z serii co wybrać.. Napisane: Wt lut 22, 2011 5:24 pm |
|
Dołączył(a): N lut 25, 2007 7:07 pm Posty: 2158 Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
|
Domestos, nie skreślaj jeszcze 400,450 w 4T. te kilka kilo to jeszcze nie wszystko. Zobacz co robi np na bmw 450x Gerhard i Lettenbichler, wiem że to jeźdzcy fabryczni i ich sprzęty są podrasowane ale to wciąż 450 w 4t. I tak jak pisze deltamotor, dziśaj enduraki można stroić we wszyskie strony.
|
|
Góra |
|
|
maciej_mi
|
Tytuł: Re: Z serii co wybrać.. Napisane: Wt lut 22, 2011 5:30 pm |
|
Dołączył(a): Wt gru 21, 2010 8:24 pm Posty: 280 Lokalizacja: Międzychód
|
Myślę, że w przypadku kolegi zakup kolejnego 4T, kilkanaście kilogramów lżejszego i słabszego nie ma sensu, najlepiej spróbować czegoś nowego 250 lub 300 ccm 2T, lekkość, prostota budowy, niższa cena, mniej wymagający serwis, no i mam sentyment do 2T. Do cross country motocykl jak ulał. Osobiście gdybym miał opcję zakupu nowego hard enduro to spróbowałbym husaberga 300 TE, mimo, że 2T to nie jest specjalność zakładu, to serce KTM'a w ciele husaberga, najlepsze komponenty, to jest to co kotki lubią najbardziej, taka moja subiektywna opinia. Za 300 ccm przemawia niższe wysilenie niż w przypadku 250'tki.
|
|
Góra |
|
|
michur
|
Tytuł: Re: Z serii co wybrać.. Napisane: Wt lut 22, 2011 5:32 pm |
|
honorowy bajkopisarz forumowy |
Dołączył(a): So kwi 19, 2008 10:05 pm Posty: 509 Lokalizacja: Wrocław/Dobczyce/Brzączowice
|
maciej_mi napisał(a): Myślę, że w przypadku kolegi zakup kolejnego 4T, kilkanaście kilogramów lżejszego i słabszego nie ma sensu, najlepiej spróbować czegoś nowego 250 lub 300 ccm 2T, lekkość, prostota budowy, niższa cena, mniej wymagający serwis, no i mam sentyment do 2T. Do cross country motocykl jak ulał. Osobiście gdybym miał opcję zakupu nowego hard enduro to spróbowałbym husaberga 300 TE, mimo, że 2T to nie jest specjalność zakładu, to serce KTM'a w ciele husaberga, najlepsze komponenty, to jest to co kotki lubią najbardziej, taka moja subiektywna opinia. Za 300 ccm przemawia niższe wysilenie niż w przypadku 250'tki. Ciskasz sporo w gory na 2t?
|
|
Góra |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|