Autor |
Wiadomość |
radeksa
|
Tytuł: XTZ 660 vs DR 650 RS RSE Napisane: Śr gru 08, 2010 12:14 pm |
|
Dołączył(a): Cz wrz 23, 2010 7:58 am Posty: 18 Lokalizacja: podkarpacie
|
Cześć, jestem na etapie sprzedaży mojej Hondy CB500 i próbuję wybrać na następne moto coś bardziej uniwersalnego. Coś bliżej ADV. Budżet do 7000pln. Najbardziej podchodzą mi sprzęty jak w tytule. Rozmyślałem jeszcze o NX 650 Dominator, KLE 500, F650... ale XTZ i DR najbardziej mi leżą. Przeznaczenie to raczej krótkie wycieczki po szutrach i gorszych asfaltach + łąki, leśne ścieżki itp.. Mam prośbę o opinię - co jest w waszej opinii lepsze, mniej awaryjne, dzielniejsze w terenie - co brać?! [ img ]VS [ img ]
|
|
Góra |
|
|
maciekDR
|
Tytuł: Re: XTZ 660 vs DR 650 RS RSE Napisane: Śr gru 08, 2010 12:24 pm |
|
Dołączył(a): N paź 12, 2008 4:19 pm Posty: 53 Lokalizacja: Kalisz
|
|
Góra |
|
|
Bartas
|
Tytuł: Re: XTZ 660 vs DR 650 RS RSE Napisane: Śr gru 08, 2010 1:20 pm |
|
Dołączył(a): Cz paź 25, 2007 7:02 pm Posty: 329 Lokalizacja: Łabiszyn/ Bydgoszcz/ Wielka Nieszawka
|
DR 650 bardziej 55% asflat 45% teren, XTZ 660 65% asfalt, 35% teren, to takie moje oceny. Ja osobiście brałbym XTZ ze względu na lepszą konstrukcję silnika, mniejsze wibracje i lepsze prowadzenie na asfalcie. A i xtz 660 dwulampowa wychodziła od 94r.
|
|
Góra |
|
|
BigBoyKR
|
Tytuł: Re: XTZ 660 vs DR 650 RS RSE Napisane: Śr gru 08, 2010 1:28 pm |
|
Dołączył(a): So paź 02, 2010 6:41 pm Posty: 185 Lokalizacja: Kraków
|
Ja bym się nie nastawiał na konkretny model. To nie nówki. Trzeba uparcie szukać dobrze utrzymanego egzemplarza, najlepiej z pewną przeszłością.
|
|
Góra |
|
|
marcinjunak
|
Tytuł: Re: XTZ 660 vs DR 650 RS RSE Napisane: Śr gru 08, 2010 1:42 pm |
|
honorowy bajkopisarz forumowy |
Dołączył(a): Pt lip 09, 2010 7:18 am Posty: 917 Lokalizacja: Wawa- Dęblin
|
Jak byś chciał uzyskac więcej informacji na temat xtz to zapraszam na stronkę forum xtzclub.pl tam na pewno ktos pomoże w wyborze bo ja uważam że jedyny słuszny to xtz ze względu na chłodzony silnik cieczą, waga prawie taka sama a dla ciebie jako początkującego w enduro nie będzie to miało znaczenia przy jeździe po polnych drogach. Kolega bartas ma racje, po 94 już miały dwie lampy czyli inne plastiki.
|
|
Góra |
|
|
klos242
|
Tytuł: Re: XTZ 660 vs DR 650 RS RSE Napisane: Śr gru 08, 2010 8:27 pm |
|
honorowy bajkopisarz forumowy |
Dołączył(a): Wt lut 24, 2009 2:04 pm Posty: 744 Lokalizacja: Tarnow
|
Za 7 tyś. może się uda uszukać DR 650 SE jest lepszy od obu wyżej wymienionych motocykli (jeździłem wszystkimi więc mam porównanie) Oba wymienione motocykle są prawie bezawaryjne, DR jest prostszy w obsłudze, lepiej mi się jeździło DR zwłaszcza w terenie. Zobacz wersję DR SE w stosunku do RSE jest spora różnica.
|
|
Góra |
|
|
maciekDR
|
Tytuł: Re: XTZ 660 vs DR 650 RS RSE Napisane: Śr gru 08, 2010 11:53 pm |
|
Dołączył(a): N paź 12, 2008 4:19 pm Posty: 53 Lokalizacja: Kalisz
|
XTZ lepszy bo ma chłodzenie wodą? Czyż nie jest to kolejna rzecz która może paść i czy boxery BMW są do d.... bo nie mają chłodzenia wodą? Podtrzymuję swoje słowa: szukaj dobrego egzemplarza i bierz ten moto, który Ci się bardziej podoba.
|
|
Góra |
|
|
radeksa
|
Tytuł: Re: XTZ 660 vs DR 650 RS RSE Napisane: Cz gru 09, 2010 1:11 pm |
|
Dołączył(a): Cz wrz 23, 2010 7:58 am Posty: 18 Lokalizacja: podkarpacie
|
Dzięki za wasze opinie! BigBoyKR napisał(a): Ja bym się nie nastawiał na konkretny model. To nie nówki. Trzeba uparcie szukać dobrze utrzymanego egzemplarza, najlepiej z pewną przeszłością. maciekDR napisał(a): : Bierz tego który Ci się bardziej podoba :D . Oczywście musisz znaleźć dobry egzemplarz a to nie jest łatwe. Macie rację, nie będę się nastawiał na konkretny model... Tylko podpowiedzcie mi czy jest możliwe znaleźć motor w takich rocznikach z pewną/udokumentowaną przeszłością? To znaczy, jak ta przeszłość miałaby być udokumentowana od dajmy na to 95r do 2010r? klos242 napisał(a): Za 7 tyś. może się uda uszukać DR 650 SE jest lepszy od obu wyżej wymienionych motocykli (jeździłem wszystkimi więc mam porównanie) Oba wymienione motocykle są prawie bezawaryjne, DR jest prostszy w obsłudze, lepiej mi się jeździło DR zwłaszcza w terenie. Zobacz wersję DR SE w stosunku do RSE jest spora różnica. Hmm... jest na aledrogo DR 650 SE całkiem blisko mnie, tylko troszkę poza budżetem. http://moto.allegro.pl/suzuki-dr-650-se-i1350035568.htmlA tak konkretnie to co jest lepsze w SE niż w RS, RSE (z poziomu widzenia użytkownika)?
|
|
Góra |
|
|
klos242
|
Tytuł: Re: XTZ 660 vs DR 650 RS RSE Napisane: Cz gru 09, 2010 1:45 pm |
|
honorowy bajkopisarz forumowy |
Dołączył(a): Wt lut 24, 2009 2:04 pm Posty: 744 Lokalizacja: Tarnow
|
SE jest lzejszy, ma lepsze zawieszenie i silnik chodzi znacznie przyjemniej, lepiej hamuje i jest ladniejszy od RSE
|
|
Góra |
|
|
marcinjunak
|
Tytuł: Re: XTZ 660 vs DR 650 RS RSE Napisane: Cz gru 09, 2010 2:31 pm |
|
honorowy bajkopisarz forumowy |
Dołączył(a): Pt lip 09, 2010 7:18 am Posty: 917 Lokalizacja: Wawa- Dęblin
|
no ladna sztuka, doloz toche i targuj na 8 i pojdzie po cenie zimowej za 7800
|
|
Góra |
|
|
BigBoyKR
|
Tytuł: Re: XTZ 660 vs DR 650 RS RSE Napisane: Cz gru 09, 2010 3:15 pm |
|
Dołączył(a): So paź 02, 2010 6:41 pm Posty: 185 Lokalizacja: Kraków
|
radeksa napisał(a): Tylko podpowiedzcie mi czy jest możliwe znaleźć motor w takich rocznikach z pewną/udokumentowaną przeszłością? To znaczy, jak ta przeszłość miałaby być udokumentowana od dajmy na to 95r do 2010r? Możliwe jest. Fakt, nie jest to proste. Co do udokumentownaia przeszłości. W tym wieku raczej nie ma siły, żeby jednocylindrówka nie przeszła remontu silnika. Na to muszą być papiery, najlepiej reszta części itp. U mnie są to zamówienia serwisowe, faktury, potwierdzenia odbioru, zestawienia wykonanych prac warsztatowych. Wszystko oryginalne. Resztę sprawdzisz. Jak moto ma historię, dobrze pracuje i przyzwoicie wygląda to warto sie zainteresować. Przecież trupa ale z historią nie kupisz ;) Swojego trochę szukałem ale udało się kupić "prawie za darmo" w zarąbistym stanie i z dokumentacją kompletną od ostatniego właściciela (udokumentowany kompletny remont). Za Xt600Z 86r w stanie lepszym niż większość o 10-15 lat nowszych maszyn, z dokumentacją remontu na ponad 5 tys zł (przejechane od remontu około 3 tys km) zapłaciłem... 3750, bo facet miał za duzo motocykli i nie miał gdzie już wstawić następnego :) zmieniłem tylko tłumik na oryginalny (niewybebeszony) i zakupiłem opony kostkowe (bo założone sa asfaltowo-szosowe). Także da się, tylko trzeba szukać, szukać i szukać. Acha, i raczej na komis nie licz. Szukaj po forach internetowych, allegro - ogłoszenia osób prywatnych.
|
|
Góra |
|
|
lasooch
|
Tytuł: Re: XTZ 660 vs DR 650 RS RSE Napisane: Cz gru 09, 2010 4:53 pm |
|
honorowy bajkopisarz forumowy |
Dołączył(a): Pt wrz 10, 2010 6:09 pm Posty: 690 Lokalizacja: Pruszków
|
Co do różnych wariantów DR650... RS to wersja palona z kopniaka. RSE to ten sam motocykl, ale palony z rozrusznika, więc pewnie kilka kg cięższy. SE wydaje mi się, że ma już rozrząd nie na łańcuszku, a na kołach zębatych. Ale głowy za to nie dam, nie pamiętam w którym roku wprowadzili tą modyfikację. Poza tym zawieszenie inne niż w powyższych modelach. To raczej konkurent dla XT600 niż tenery...
|
|
Góra |
|
|
maciekDR
|
Tytuł: Re: XTZ 660 vs DR 650 RS RSE Napisane: Cz gru 09, 2010 11:40 pm |
|
Dołączył(a): N paź 12, 2008 4:19 pm Posty: 53 Lokalizacja: Kalisz
|
lasooch napisał(a): że ma już rozrząd nie na łańcuszku, a na kołach zębatych. Rozrząd tradycyjnie na łańcuchu, balans na kołach, poza tym cylinder nicasil i sprzęgło z Biga. Maszyna super tylko mały gabaryt :lol: , oczywiście w teren idealna.
|
|
Góra |
|
|