Autor |
Wiadomość |
MiKo
|
Tytuł: jak tanio mieć enduro i supermoto w jednym? Napisane: Śr maja 05, 2010 11:49 am |
|
honorowy bajkopisarz forumowy |
Dołączył(a): N lis 30, 2008 5:31 pm Posty: 612 Lokalizacja: Wro
|
tak sobie luźno teoretyzuje i ma wątła wiedza prosi o Waszą pomoc :roll: :
do jakiej maszynki >15lat <5000zł najszybciej, najtaniej i najkorzystniej dokupić drugi zestaw kół, tak by wyszło (coś jakby) supermoto? chciałbym żeby to było raczej enduro 500-750 z tych lżejszych, bo na lekko cięższy teren + zestaw kół na miasto. Absolutnie nie chodzi o dalsze podróże. - dr650 - dominator a może lepiej np DRZ450?
co ma jakikolwiek sens a co zupełnie go nie ma? nie krzyczcie jeśli w ogóle brnę w jakąś bzdurę :oops: :D
|
|
Góra |
|
|
ex1
|
Tytuł: Re: jak tanio mieć enduro i supermoto w jednym? Napisane: Śr maja 05, 2010 1:03 pm |
|
Dołączył(a): N wrz 16, 2007 8:29 pm Posty: 7905 Lokalizacja: Szczecin
|
drz jest chyba tylko w opcji 400.
bez zagłebiania się w koszty, ja bym wybrał właśnei ten model jako najbliższy enduro jak i supermoto. przy starych sprzętach koszta dodatkowych kółek - porównywalne.
|
|
Góra |
|
|
MiKo
|
Tytuł: Re: jak tanio mieć enduro i supermoto w jednym? Napisane: Śr maja 05, 2010 1:14 pm |
|
honorowy bajkopisarz forumowy |
Dołączył(a): N lis 30, 2008 5:31 pm Posty: 612 Lokalizacja: Wro
|
ex1 napisał(a): drz jest chyba tylko w opcji 400. sorry, masz racje, nawet dobrze nie sprawdziłem :oops: drz jednak odpada - ceny sie zaczynaja od 5tyś plus superkoła i inne drobiazgi to wyjdzie raczej 10 niż 5 - w takim razie jakiś 15-20letni odpowiednik DRZ ? :mrgreen: ex1 napisał(a): przy starych sprzętach koszta dodatkowych kółek - porównywalne. ktoś może przerabiał temat? ma jakieś osobiste doświadczenia?
|
|
Góra |
|
|
jareks
|
Tytuł: Re: jak tanio mieć enduro i supermoto w jednym? Napisane: Śr maja 05, 2010 2:24 pm |
|
Dołączył(a): Cz maja 01, 2008 10:48 am Posty: 41 Lokalizacja: 3miasto
|
Przerabiałem ten temat w XR 650R, z enduro na SM. Zmieniłem tylko koła na 17`(2200 PLN), do tego gumy (900 PLN), dętki (50 PLN), tarcza hamulcowa 320 mm (780 PLN) plus adapter na zacisk (280 PLN), wymiana twardych klocków enduro na miekkie szosowe (130 PLN)-czyli absolutne minimum. Przy tym motocyklu żeby wszystko grało musiałbym zmienić jeszcze kilka innych rzeczy, ale w porę wyhamowałem, przestałem inwestowac fortune w te zmiany, sprzedalem i kupiłem gotowe, fabryczne SM-wychodzi znacznie taniej i lepiej. Jest inne zawieszenie z przodu i z tyłu-spręzyny, skok, inne półki szersze i z mniejszym wyprzedzeniem dla lepszego skręcania, jest zupełnie inny zacisk, inna pompa hamulcowa i szerszy tylny wachacz w który mogę spokojnie włozyć np. Pirelliego MT60 Corsa 160 mm (najwęższa opona w tej specyfikacji), do wahacza XR`y wchodzila na styk opona 150 mm. Składając do kupy cąłość-na gotowym od A do Z SM jest całkiem inna jazda niż na częściowej przeróbce w podstawowej wersji. I to TOTALNIE inna jazda. Naprawdę lepiej szukac motocykla który już ktoś wstępnie lub całkowicie przygotował pod SM, i to nie za Twoje pieniadze :mrgreen: , bardziej się opłaca a okazji nie brak, czesto ludzie łapią nerwa że to aż tyle kosztuje gdy motocykl jest juz prawie gotowy, i w odruchu nerwa sprzedają na gwałt.
|
|
Góra |
|
|
MiKo
|
Tytuł: Re: jak tanio mieć enduro i supermoto w jednym? Napisane: Śr maja 05, 2010 2:47 pm |
|
honorowy bajkopisarz forumowy |
Dołączył(a): N lis 30, 2008 5:31 pm Posty: 612 Lokalizacja: Wro
|
Jarek dzięki za wyczerpujący opis ;) odpowiedziałeś mi zaprofesjonalnie :D
napisałem z premedytacją: "(coś jakby) supermoto" bo domyślałem się że specyfikacja będzie bardzo wymagająca (te szerokości opon itp), nie myślałem by było to profesjonalne enduro ani profesjonalne supermoto - w końcu chodzi mi o zabawkę za marne grosze
sprostowanie: chodzi mi o moto z dwoma zestawami kół: na błoto i na miasto - o to czy np. są szanse na różne rozmiary kół i opon w zestawach, bez większych przeróbek (typu adaptery zacisków i zawiecha) właśnie się, w kwestii nadmienionych modeli motków, pytam ;) bo może, w każdym przypadku pozostają mi tylko dwa identyczne zestawy kół z różnymi oponami?
|
|
Góra |
|
|
jareks
|
Tytuł: Re: jak tanio mieć enduro i supermoto w jednym? Napisane: Śr maja 05, 2010 3:16 pm |
|
Dołączył(a): Cz maja 01, 2008 10:48 am Posty: 41 Lokalizacja: 3miasto
|
Bez zmiany hamulców nie ma szans na SM. Uwierz mi, na małej tarczy, małej i cieniutkiej wcale nie trzeba mocno uwiesić sie na manecie żeby tarcza zrobiła się fioletowa a klocki były good bye i to ekspresowo. Moim zdaniem zmiana kół bez zmiany hebla przedniego nie ma sensu. Zresztą spróbuj, przekonasz się-naprawdę tarcza enduro w SM to jakbym porównywał próbe totalnego i szybkiego nawalenia się wódką pijąc z naparsteczka :mrgreen: . Hebel to absolutne minimum, moim zdaniem jest to nawet ważniejsze niż koła 17 cali. Bez hebla wołabym zostać na 17/18 i 21 ale z jakimś softowym, rozsądnym bieźnikiem. Przednie koło 17 cali róznicuje z kołem 21 tym że po prostu motocykl dużo bardziej chetnie skręca, i to jest zasadnicza róznica, oprócz optyki. No ale na optyce nie pojeździsz ani tym bardziej nie zahamujesz :mrgreen:
|
|
Góra |
|
|
jankes
|
Tytuł: Re: jak tanio mieć enduro i supermoto w jednym? Napisane: Cz maja 06, 2010 9:30 am |
|
honorowy bajkopisarz forumowy |
Dołączył(a): Pt wrz 28, 2007 12:22 pm Posty: 683 Lokalizacja: Gniezno
|
znajdz na forum.motocyklistow dziewczyne co sie zwie lisena...on przerobila dominatora na supermoto...chyba nawet gdzies tam to opisywala
|
|
Góra |
|
|
lukasz_vip
|
Tytuł: Re: jak tanio mieć enduro i supermoto w jednym? Napisane: Cz maja 06, 2010 9:44 am |
|
Dołączył(a): N lis 22, 2009 11:26 pm Posty: 362
|
Ja miałem SUZUKI DR600R ENDURO i SUPERMOTO. Jeszcze rok temu jak chciałem sprzedać razem z wszystkim co miałem za 5,5tys to nie było chętnych. Sprzedałem same koła za 1200zł a motor za 4,8tys także jeszcze lepiej na tym wyszedłem. W twoim przypadku szukałbym wszystkich moto pokroju DR600-650, LC4 620, XT600, KLX650, XR600. Czasami koła SM uda się wyrwać w okolicach 1000zł. Kumpel sprzedaje teraz to: http://www.allegro.pl/item1017142908_su ... dbana.html
|
|
Góra |
|
|
MiKo
|
Tytuł: Re: jak tanio mieć enduro i supermoto w jednym? Napisane: Cz maja 06, 2010 9:57 am |
|
honorowy bajkopisarz forumowy |
Dołączył(a): N lis 30, 2008 5:31 pm Posty: 612 Lokalizacja: Wro
|
Łukasz dokładnie o takie amatorskie pseudo super moto mi chodziło :D dzięki chłopaki za info, namiary, Łukasz za linka ;)
|
|
Góra |
|
|
rafal87
|
Tytuł: Re: jak tanio mieć enduro i supermoto w jednym? Napisane: Cz maja 20, 2010 10:48 pm |
|
Dołączył(a): Pt sie 28, 2009 5:35 pm Posty: 24 Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
|
miko choć nie moge powiedziec ze jestem w temacie oblatany bo w sumie dopiero zaczynam przygode z moto ale mialem podobny dylemat. Chciałem kupic coś pomiedzy enduro a SM w niskiej cenie. kupiłem Yamahe tt 600 za 5 tyś włożyłem jakies 300 zl na wymiane paru drobnych rzeczy. Opone mam typowa kostke ale juz troche zjezdzona i myslalem jak tu to rozegrac, co kupic. wedlug mnie najlepszym wyjsciem (i tak zrobie niebawem) jest zakup opon continental tkc 80 albo jakis podobnych ktore w niehardcorowym terenie podobno daja rade a i na asfalcie uzytkownicy nie narzekaja. jest to wiec stosunkowo tani sposob na uniwersalne moto. pozdrawiam!
|
|
Góra |
|
|
moto
|
Tytuł: Re: jak tanio mieć enduro i supermoto w jednym? Napisane: Cz maja 20, 2010 10:59 pm |
|
Dołączył(a): Pn kwi 26, 2010 8:15 pm Posty: 24
|
Mam kilku kumpli z XR600 przerobionymi na SM i naprawdę ciężko ich dogonić. Bardzo fajne maszyny, nie słyszałem żeby jakoś narzekali na awaryjność mimo wiekowych sprzętów.
|
|
Góra |
|
|
MiKo
|
Tytuł: Re: jak tanio mieć enduro i supermoto w jednym? Napisane: Pt maja 21, 2010 3:31 pm |
|
honorowy bajkopisarz forumowy |
Dołączył(a): N lis 30, 2008 5:31 pm Posty: 612 Lokalizacja: Wro
|
Rafał obecnie jeżdze na TKC przód i Mitas09 tył, a myśle że jak się zjadą to może i bardziej terenowe spróbuje, i też będe miastem latał - ale wiadomo z kostkami zawsze jakoś tak "są opory" na mieście ;)
Widzę z Waszych opisów że taka starutka dr-ka xr-ka czy tt-tka z dwoma zestawami kół z oponami o "nieuniwersalnych zastosowaniach" ma sens w przypadku tych modeli.
|
|
Góra |
|
|
akcent
|
Tytuł: Re: jak tanio mieć enduro i supermoto w jednym? Napisane: Pt maja 21, 2010 4:21 pm |
|
Dołączył(a): So mar 07, 2009 8:34 pm Posty: 1089
|
Swego czasu gdy miałem LC4, głowę pełną pochwał dla SM to nabyłem dodatkowy komplet kół, z tarczą SM, adapterem do zacisku, zębatkami, itd, itd. Zamieniłem koła, pierwsze wrażenie- jaki fajny motocykl, poręczny, staje w miejscu, wreszcie z kanapy sięgam całymi stopami do ziemi. Pojechałem na wycieczkę, po drodze do miasta bezwstydnie kusiły lasy, polne ścieżki, piachy. Kręcąc się po okolicy wytrwałem 50km. Następnego dnia założyłem koła enduro, tak dla próby. Kobyła zrobiła się wielka, nieprzyjemna, pozostało mi tylko napisać ogłoszenie o sprzedaży kół do ... SM .
|
|
Góra |
|
|
fari2
|
Tytuł: Re: jak tanio mieć enduro i supermoto w jednym? Napisane: Wt wrz 28, 2010 7:32 pm |
|
Dołączył(a): Wt gru 01, 2009 10:10 pm Posty: 1
|
jareks napisał(a): plus adapter na zacisk (280 PLN). Witam. Skąd wziałeś adapter?
|
|
Góra |
|
|
Mario
|
Tytuł: Re: jak tanio mieć enduro i supermoto w jednym? Napisane: N paź 03, 2010 9:50 pm |
|
honorowy bajkopisarz forumowy |
Dołączył(a): Cz mar 06, 2008 11:05 am Posty: 897 Lokalizacja: Wrocław
|
Cytuj: Bez zmiany hamulców nie ma szans na SM. Uwierz mi, na małej tarczy, małej i cieniutkiej wcale nie trzeba mocno uwiesić sie na manecie żeby tarcza zrobiła się fioletowa a klocki były good bye i to ekspresowo. w moim przypadku jak było w DRZ 400, tarcza org endurowa daje w 100% radę na SM, może to też kwestia wagi sprzętów i innej potrzeby modyfikacji maszyn typu 650 itp.
|
|
Góra |
|
|