Autor |
Wiadomość |
johnmichael
|
Tytuł: Re: x-challenge Napisane: Śr mar 24, 2010 8:55 pm |
|
Dołączył(a): So lut 14, 2009 5:10 pm Posty: 1998 Lokalizacja: Plymouth/Opole
|
MTBiker do fotek użyłeś GoPro?
|
|
Góra |
|
|
MTBiker78
|
Tytuł: Re: x-challenge Napisane: Śr mar 24, 2010 10:09 pm |
|
Dołączył(a): Cz sty 31, 2008 10:13 pm Posty: 455 Lokalizacja: Warszawa
|
tak - ostatnio woze tylko GoPro - lustra mi szkoda, kompakt nie przezyl obslugi w zabloconych rekawicach, a do wlasnych celow kronikarskich mi to wystarcza...
|
|
Góra |
|
|
johnmichael
|
Tytuł: Re: x-challenge Napisane: Śr mar 24, 2010 10:11 pm |
|
Dołączył(a): So lut 14, 2009 5:10 pm Posty: 1998 Lokalizacja: Plymouth/Opole
|
Ale fajne te fotki wychodzą. Osobiście lubię 'rybie oko' jak dla mnie fotki wtedy są bardziej upakowane krajobrazem.
|
|
Góra |
|
|
ex1
|
Tytuł: Re: x-challenge Napisane: Śr mar 24, 2010 10:34 pm |
|
Dołączył(a): N wrz 16, 2007 8:29 pm Posty: 7905 Lokalizacja: Szczecin
|
rzeczywiście, całkiem fajne te foty :) już zaczynam żałować że kupiłem niedawno głuptaka.. :(
|
|
Góra |
|
|
johnmichael
|
Tytuł: Re: x-challenge Napisane: Śr mar 24, 2010 10:40 pm |
|
Dołączył(a): So lut 14, 2009 5:10 pm Posty: 1998 Lokalizacja: Plymouth/Opole
|
Ex no chyba sobie jaja robisz. Głuptaka kupować? Masz ekstra maszynę która aż się prosi o fory i filmy, a Ty idiotkamere kupiłeś? Idź i oddaj. GoPro fajne jest.
|
|
Góra |
|
|
ex1
|
Tytuł: Re: x-challenge Napisane: Śr mar 24, 2010 10:46 pm |
|
Dołączył(a): N wrz 16, 2007 8:29 pm Posty: 7905 Lokalizacja: Szczecin
|
no właśnie.. już sobie pluję w brodę.... :)
|
|
Góra |
|
|
MTBiker78
|
Tytuł: Re: x-challenge Napisane: Cz mar 25, 2010 8:38 am |
|
Dołączył(a): Cz sty 31, 2008 10:13 pm Posty: 455 Lokalizacja: Warszawa
|
johnmichael napisał(a): Ex no chyba sobie jaja robisz. Głuptaka kupować? Masz ekstra maszynę która aż się prosi o fory i filmy, a Ty idiotkamere kupiłeś? Idź i oddaj. GoPro fajne jest. GoPro ma tylko jedna uciazliwosc - robiac fote ciezko oszacowac co dokladnie bedzie sie miescic w kadrze - o ile przy krajobrazach to specjalnie nie przeszkadza to jesli pojawia sie jakas architektura to juz by sie zdalo. Obiecywali akcesoryjne plecki z malym LCD ale wciaz ich nie ma (mialy byc dostepne od wiosny, teraz mowia ze maja byc od lata 2010) Tyle marudzenia od zadowolonego uzytkownika GoPro HD
|
|
Góra |
|
|
MTBiker78
|
Tytuł: Re: x-challenge Napisane: Pn lip 19, 2010 5:56 pm |
|
Dołączył(a): Cz sty 31, 2008 10:13 pm Posty: 455 Lokalizacja: Warszawa
|
Po 18.000km jazdy enduro - szlag trafil wiatrak. Zatarte lozysko i spalone szczotki Wentylator to SPAL - model VA69A-A101-87A. Silnik A101 podobno jest IP68 waterproof: [ img ][ img ]Cena czesci oryginalnej zabija ! wiec pozostal prywatny import z kraju producenta za polowe ceny dealera ;)
|
|
Góra |
|
|
Motorówka
|
Tytuł: Re: x-challenge Napisane: Pn paź 25, 2010 11:20 pm |
|
Dołączył(a): Wt paź 06, 2009 1:10 am Posty: 369 Lokalizacja: Wrocek
|
Szukam....złotego środka, tzn lekkiego wyprawowego (dojazd asfaltem potem teren) enduro do jazdy z bagażem. Lubię jeździć GS12, ale w terenie (a ja zawsze prędzej czy później ląduję w trudnym :twisted: ) to dla mnie katorga, :mrgreen: , wypróbowałam też wyprawowo lekkie enduro - G450 (zrobiłam na nim 3tys km po Islandii z tego 2 tys offu) no i super zabawa :lol: , ale te 8 l w baku - masakra, przeglądy w motogodzinach - masakra, no i ograniczona możliwosć zabrania bagażu (ale umiem już spakować się w 1 worek Louisa :D ), że o marnej setce na trasie nie wspomnę :roll: zastanawiam się nad X-challege, co o tym sądzicie, jakie wady miewa to moto?
|
|
Góra |
|
|
MTBiker78
|
Tytuł: Re: x-challenge Napisane: Wt paź 26, 2010 5:56 am |
|
Dołączył(a): Cz sty 31, 2008 10:13 pm Posty: 455 Lokalizacja: Warszawa
|
Zbiornik teoretycznie 9l praktycznie 8l starcza na 180-220km. 5l banka to dodatkowe 120km. Z rozwiazan nie wymagajacych zatrzymywania sie jest dosc drogi Xtank (dodatkowe 7l), oraz wiekszy Touratech (dodatkowe 16l). Jest wysoki i nie wystepuje SAG - powietrzyny damper continentala jak i w HP2 nieobciazony jest wyprostowany. Podczas hamowania ostrego przodem tylni amor ma tendencje do podnoszenia sie. Brak regulacji dokladniejszej amora - regulacja compresji cisnieniem w amorze i ustawieniem soft/hard. Szybsza jazda w wy,agajacym terenie pokazuje niedoskonalosci tego rozwiazania - brak precyzyjnej mozliwosci ustaiwenia kompresji i odbicia. Przedni amor tez do jazdy sportowej prosi sie o przerobke. Do jazd turystycznych zarowno przod jak i tyl spokojnie sie nadaja. Tylni subframe aluminiowy - przy ostrej jezdzie w terenie (gory) z duzym obciazeniem trzeba uwazac zeby za duzo nie bylo zaladowane maksymanie z tylu. Kanapa twarda typu enduro - z czasem troche sie rozbija ale niewiele. Jest troche do wszystkiego czyli nigdzie nie jest idealny - jest troche za ciezki na jazde sciezka po kamieniach w gorach (da sie ale to walka) i jest troche malo wygodny ze standardowa kanapa jak na przeloty po kilkaset km (daje rade 700km na ukraine - ale pod koniec przyjemnoscia bym tego nie nazwal). Do podrozy - brak owiewki trzeba sie ratowac akcesoryjnymi optymalna predkosc przelotowa dla mnie to 90-110km\h. Rozpedza sie do 170km\h ale pali wtedy ponad 7l/100 i w zwiazku z brakiem szyby ped powietrza jest nieznosny. Czesci eksploatacyjne - dostepnych jest sporo zamiennikow - filtry,klocki, lozyska etc.. W polskich realiach na czesci u dealera czeka sie zazwyczaj ok 3-7 dni. Po opiniach uzytkownikow widac ze silnik jest wieczny - przeglady co 10tys km - Walter z sibirskiexteame zrobil nim 85tys km po drogach wschodniej rosji i brak jakichkolwiek problemow. Wtrysk, komputer ok. W moim polecial sprag clutch - sprzeglo jednokierunkowe - opilki zablokowaly czujnik polozenia walu - 6 tygodni diagnostyki i naprawy w autoryzowanym serwisie i zmarnowany urlop. Watek issue log na advrider.com:http://advrider.com/forums/showthread.php?t=487473
|
|
Góra |
|
|
akcent
|
Tytuł: Re: x-challenge Napisane: Wt paź 26, 2010 10:05 am |
|
Dołączył(a): So mar 07, 2009 8:34 pm Posty: 1089
|
Możesz napisać coś o silniku, który pochodzi z F650, czy jest osiołkowaty?. Miałeś możliwość porównywać X-a z 690-tką?
|
|
Góra |
|
|
MTBiker78
|
Tytuł: Re: x-challenge Napisane: Wt paź 26, 2010 10:14 am |
|
Dołączył(a): Cz sty 31, 2008 10:13 pm Posty: 455 Lokalizacja: Warszawa
|
Jezdze razem z Jurkiem przez prawie 2 lata jak ma 690. Wiec porownanie mamy podczas kilku tysiecy km przejechanych wspolnie. Xs jest spokojniejszy co nieznaczy ze 'osiolkowaty' - of fki rozni go slabszy alternator i pare szczegolow - dajace mniejsza wage. 690 na sportowej mapie wyraznie ostrzej reaguje na operowanie manetka - chetniej podnosi kolo i ma lepsze niz standardowe w Xsie zawieszenie. Swoje subiektywne opinie kiedys wpisalem w watek w dziale pomaranczowym: viewtopic.php?f=5&t=5025
|
|
Góra |
|
|
Motorówka
|
Tytuł: Re: x-challenge Napisane: Wt paź 26, 2010 7:21 pm |
|
Dołączył(a): Wt paź 06, 2009 1:10 am Posty: 369 Lokalizacja: Wrocek
|
Wielkie dzięki za info (polecony wątek też przejrzałam), istnienie SAGu w moim moto odkryłam niedawno :mrgreen: i nie zdążyłam wypróbować różnych ustawień, ani co gorsza nie ustawiłam go jeszcze pod siebie :oops: :oops: :oops: dlatego nie wiem czy brak SAGu w X-challenge jest dużą wadą? Interesuje mnie jeszcze możliwość obniżenia, (nie chcę kolejnej żyrafy w garażu :lol: ) czy da się to zrobić, bez większego uszczerbku dla właściwości zawiechy? Twardą kanapę przeżyję, brak owiewki też, bak się powiększy....hmmm :?:
|
|
Góra |
|
|
MTBiker78
|
Tytuł: Re: x-challenge Napisane: Wt paź 26, 2010 8:11 pm |
|
Dołączył(a): Cz sty 31, 2008 10:13 pm Posty: 455 Lokalizacja: Warszawa
|
Motorówka napisał(a): czy da się to zrobić, bez większego uszczerbku dla właściwości zawiechy? Twardą kanapę przeżyję, brak owiewki też, bak się powiększy....hmmm :?: Obnizenie wg mnie: 1. nizsza kanapa (opcja bmw lub przerobka na wlasna reke) 2. wstawienie akcesoryjnego hyperpro/wilbersa - z tego co pamietam przy zamawianiu mozna zaznaczyc czy chce sie obnizyc i o ile 3. mozna probowac wstawic sachsa od brata blizniaka x-country (2007 wyzszy 2009 nizszy -krotszy amor) 4. rowniczesnie z tym opuscic o te 2-3mm lagi na mostku Jak to wplynie na wlasciwosci jezdzne nie mam pojecia ... niech sie moze madrzejsi wypowiedza... na pewno moze sie zmniejszyc przeswit ...
|
|
Góra |
|
|
rrolek
|
Tytuł: Re: x-challenge Napisane: Wt paź 26, 2010 8:45 pm |
|
Dołączył(a): Śr sty 24, 2007 9:11 am Posty: 1497 Lokalizacja: z krzaczorów
|
Witam
Wstawienie krótszego amora spowoduje że układ pro-link (czy jak to w bemie zwą) będzie pracował już na starcie z większym przełożeniem kinematycznym (w strone większej twardości). Z jednej strony spowoduje to twardy "odbiór" małych, krótkich nierówności z drugiej możliwość wyczerpania skoku wachacza przed końcem skoku amortyzatora, więc możliwość "twardego" dobicia przy większych nierównościach. Teoretycznie trzeba by użyć akcesoryjnych elementów układu pro-link (czy jak to w bemie zwą). Na bank dla takiego sprzęta ktoś musi mieć to w ofercie.
Pozdr rr
|
|
Góra |
|
|