Autor |
Wiadomość |
magda_z_tanowa
|
Tytuł: Honda XL 600 LM-F 1986 "OCZY WAŻKI" Napisane: N mar 21, 2010 11:32 pm |
|
Dołączył(a): Pn mar 15, 2010 8:51 pm Posty: 129
|
Witam jestem szczęśliwym posiadaczem takiej Hondy: http://bikepics.com/pictures/1929048/Mam problem bo jest jakaś taka niska, pomijam siedzenie ktore ktos przedmną wyciął - juz jest takie jak trzeba Orientujecie się czy nie ma jakichś wymiennych części tylnej zawiechy zeby ją troche podnieść. Wydaje mi się że powinna być jakaś regulacja takim dynksem co wyglada jak kopnięta i rozciągnięta cyfra 8 ale nie wiem jak to się fachowo nazywa. Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
|
Misza
|
Tytuł: Re: Honda XL 600 LM-F 1986 "OCZY WAŻKI" Napisane: N mar 21, 2010 11:43 pm |
|
honorowy bajkopisarz forumowy |
Dołączył(a): Śr cze 25, 2008 3:48 pm Posty: 518 Lokalizacja: Kąty Wrocławskie
|
Jeśli chodzi Ci tylko o podniesienie bez zwiększania skoku i zmian w regulacjach to jest prosty patent. Wejdz na ta strone i obczaj amortyzator, pomiędzy elementem nr 3 a prętem amortyzatora wkręcasz tak jakby "przedłużkę". Do dorobienia przez byle tokarza, niestety musiałbyś się pobawić najpierw w pomiary... u mnie w Afryce taka przedłużka o długości 20mm podniosła motocykl o 6cm. Tu masz to rozwiązanie w trampku... http://www.transalpclub.pl/forum/viewto ... f=14&t=241Te patenty nie zmieniają za bardzo charakterystyki zawieszenia, podnoszą tylko motocykl do góry co daje większy prześwit ( i jak dla mnie większy komfort użytkowania - standardowa afri była dla mnie lekko za niska). Wkręcenie takiej przedłuzki dało mi również możliwość zmniejszenia wstępnego napięcia sprężyny (by zawiecha była bardziej miękka i nie wybijała tak mocno na szybkich krótkich hopach do góry) tak by nie opadła jeszcze niżej.... pozdro
|
|
Góra |
|
|
lukasz_vip
|
Tytuł: Re: Honda XL 600 LM-F 1986 "OCZY WAŻKI" Napisane: N mar 21, 2010 11:59 pm |
|
Dołączył(a): N lis 22, 2009 11:26 pm Posty: 362
|
Skoro mówisz, że masz dogbons czyli te wydłużone 8 to wystarczy założyć krótsze i moto pójdzie do góry ;]
|
|
Góra |
|
|
Misza
|
Tytuł: Re: Honda XL 600 LM-F 1986 "OCZY WAŻKI" Napisane: Pn mar 22, 2010 3:44 pm |
|
honorowy bajkopisarz forumowy |
Dołączył(a): Śr cze 25, 2008 3:48 pm Posty: 518 Lokalizacja: Kąty Wrocławskie
|
Jeśli się nie mylę to w XLce wymiana dogbonsów na krótsze wiąże się z wymianą łożysk w tychże... co tanie nie jest. Zresztą samo wykonanie krótszych/dłuższych dogbołnsów jest dalece bardziej skomplikowane (czytaj droższe) od tego dystansiku przedstawionego przeze mnie
|
|
Góra |
|
|
magda_z_tanowa
|
Tytuł: Re: Honda XL 600 LM-F 1986 "OCZY WAŻKI" Napisane: Wt mar 23, 2010 10:17 pm |
|
Dołączył(a): Pn mar 15, 2010 8:51 pm Posty: 129
|
Nie chodzi mi tu o jakies "rzeźbienie" tylko o oryginalne czesci - czy te dogbones moga pasować od jakiegoś innego modelu np XR 600.
Gdzie można to dostać?
|
|
Góra |
|
|
klos242
|
Tytuł: Re: Honda XL 600 LM-F 1986 "OCZY WAŻKI" Napisane: Wt mar 23, 2010 11:59 pm |
|
honorowy bajkopisarz forumowy |
Dołączył(a): Wt lut 24, 2009 2:04 pm Posty: 744 Lokalizacja: Tarnow
|
Zobacz czy masz ciśnienie w przednich lagach LM ma zaworki na końcach rur zawieszenia. Trzeba napompować około 0,8 bar i moto sę podniesie. Niestety trzeba to często robić, częstotliwość pompowania zależna jest od stanu zawieszenia.
|
|
Góra |
|
|
magda_z_tanowa
|
Tytuł: Re: Honda XL 600 LM-F 1986 "OCZY WAŻKI" Napisane: Śr mar 24, 2010 12:42 pm |
|
Dołączył(a): Pn mar 15, 2010 8:51 pm Posty: 129
|
Z przodu jest w porzadku. Interesuje mnie tył głównie dlatego że jak jadę szybko po małych głębokich dziurach to mi dobija ( ma za kroótki skok ). Można go jakoś zwiększyć?
|
|
Góra |
|
|
kuba_astr
|
Tytuł: Re: Honda XL 600 LM-F 1986 "OCZY WAŻKI" Napisane: Śr mar 24, 2010 12:52 pm |
|
Dołączył(a): Pt wrz 05, 2008 9:50 pm Posty: 1854
|
magda_z_tanowa napisał(a): Z przodu jest w porzadku. Interesuje mnie tył głównie dlatego że jak jadę szybko po małych głębokich dziurach to mi dobija ( ma za kroótki skok ). Można go jakoś zwiększyć? Wsadź WP od lc4 i po sprawie...
|
|
Góra |
|
|
Misza
|
Tytuł: Re: Honda XL 600 LM-F 1986 "OCZY WAŻKI" Napisane: Śr mar 24, 2010 4:43 pm |
|
honorowy bajkopisarz forumowy |
Dołączył(a): Śr cze 25, 2008 3:48 pm Posty: 518 Lokalizacja: Kąty Wrocławskie
|
magda_z_tanowa napisał(a): Z przodu jest w porzadku. Interesuje mnie tył głównie dlatego że jak jadę szybko po małych głębokich dziurach to mi dobija ( ma za kroótki skok ). Można go jakoś zwiększyć? Skoku nie zwiększysz, sprawdź jakie masz ustawione napięcie wstępne sprężyny. Popatrz na górną część amortyzatora, będziesz mieć tam dwie duże koronkowe nakrętki. One slużą do regulacji ws nap spr. Najlepiej jakbyś pomierzył tzw SAG ale równie dobrze możesz to zrobić w ten sposób: 1. Luzujesz załkowicie te nakrętki, tak by sprężyna była ledwo ledwo ścisnięta 2. Zapamiętujesz miejce w których są nakrętki a następnie... 3. Dokręcasz je - napinasz sprężynę do około połowy tego jak najmocniej mógłbyś ją skręcić gdybyś kręcił do końca... Połowa tej regulacji powinna dać oczekiwane efekt czyli: brak dobijania ale i brak "wybijania" tyłu do góry na szybkich nierównościach. Jeśli nadal dobija, kręć sprężyną dalej i testuj, przestań jak będziesza zadowolony z braku dobijania. Zbyt mocne nakręcenie sprężyny tzn zbyt twarde zawieszenie spowoduje właśnie efekt wybijania tyłu do góry na krótkich hopach lub średnio długich dołach. Jest też taka możliwość, że twoja sprężyna jest już sklapciała (pomierz jej długość i porównaj z limitem serwisowym w serwisówce) lub amortyzator stracił gaz/olej/swoje własności. Amortyzator sprawdzasz naciskając go i porównując wynik z tym w serwisówce (tam pownieneć znaleźć wszystkie odpowiedzi.. Padnięty amortyzator i wymiana sprężyny to pewnie wydatek około 300zł, tu bym się zakręcił wokół używanych (ale nie zużytych ;)) amorkach od LC4 tak jak pisał poprzednik. One mają pełną regulację i powinny po bardzo niewielkich przeróbkach pasować do Hondowskiego Pro-linka
|
|
Góra |
|
|
johnmichael
|
Tytuł: Re: Honda XL 600 LM-F 1986 "OCZY WAŻKI" Napisane: Śr mar 24, 2010 10:48 pm |
|
Dołączył(a): So lut 14, 2009 5:10 pm Posty: 1998 Lokalizacja: Plymouth/Opole
|
Misza pisałeś do kobiety... :lol: Magda wyraźnie dała do zrozumienia, że nie chce rzźbić tylko kupić coś preformance parts. Magdo, ale Misza ma rację (chyba, że już próbowałaś regulować) powinnaś najpierw pobawić się regulacją i sprawdzić stan sprężyny i amora.
Pozdrawiam, JM
|
|
Góra |
|
|
Tezla
|
Tytuł: Re: Honda XL 600 LM-F 1986 "OCZY WAŻKI" Napisane: Śr mar 24, 2010 11:08 pm |
|
honorowy bajkopisarz forumowy |
Dołączył(a): Cz lip 24, 2008 3:38 pm Posty: 513 Lokalizacja: Kraków
|
magda_z_tanowa napisał(a): Witam jestem szczęśliwym posiadaczem takiej Hondy: Mam problem bo jest jakaś taka niska, XL ma być niska :) jak na swoją wagę ma wystarczający prześwit a niższy środek ciężkości ułatwia prowadzenie. klos242 napisał(a): Zobacz czy masz ciśnienie w przednich lagach LM ma zaworki na końcach rur zawieszenia. Trzeba napompować około 0,8 bar i moto sę podniesie. Niestety trzeba to często robić, częstotliwość pompowania zależna jest od stanu zawieszenia. Serwisówka zaleca 0-0,4 Bara i takiego ciśnienia nie ubywa, za duże ciśnienie prowokuje zawieszenie do wycieków oleju. Jeśli chodzi o przód to do XL dostępne są akcesoryjne progresywne sprężyny za 380zł. Jeśli chodzi o regulacje wstępnego napięcia sprężyny to serwisówka każe ją ścisnąć 5mm od położenia swobodnego przy czym jeden obrót nakrętki to 1,5mm ściśnięcia sprężyny i zabrania skręcania tego bardziej tak to wygląda od strony niekombinowania. Żeby to regulować najlepiej byłoby dorobić specjalny klucz pazurkowy bo zwykły płaski może nie wyrobić. XL-owski amortyzator ma czterostopniową regulację tłumienia (pokrętło na jego dole) po ustawieniu wstępnego napięcia sprężyny polecam pobawić się tym różnica jest znaczna. johnmichael napisał(a): Misza pisałeś do kobiety... :lol: Magda wyraźnie dała do zrozumienia, że nie chce rzźbić tylko kupić coś preformance parts. A dlaczego ta Magda pisze Cytuj: Witam jestem szczęśliwym posiadaczem takiej Hondy:
Ostatnio edytowano So kwi 24, 2010 9:51 pm przez Tezla, łącznie edytowano 1 raz
|
|
Góra |
|
|
johnmichael
|
Tytuł: Re: Honda XL 600 LM-F 1986 "OCZY WAŻKI" Napisane: Śr mar 24, 2010 11:19 pm |
|
Dołączył(a): So lut 14, 2009 5:10 pm Posty: 1998 Lokalizacja: Plymouth/Opole
|
Dobra. Poddaję się.
Ostatnio edytowano Śr mar 24, 2010 11:27 pm przez johnmichael, łącznie edytowano 2 razy
|
|
Góra |
|
|
Misza
|
Tytuł: Re: Honda XL 600 LM-F 1986 "OCZY WAŻKI" Napisane: Śr mar 24, 2010 11:22 pm |
|
honorowy bajkopisarz forumowy |
Dołączył(a): Śr cze 25, 2008 3:48 pm Posty: 518 Lokalizacja: Kąty Wrocławskie
|
Kolega magda gdzieś już tam wyjaśnił, że jednak jest facetem.
Nie wiem dokładnie jak tam wygląda ten amor z XeLki ale regulacja siły tłumienia dobicia też może wiele dać ;) o ile jest to sprawne...
|
|
Góra |
|
|
magda_z_tanowa
|
Tytuł: Re: Honda XL 600 LM-F 1986 "OCZY WAŻKI" Napisane: Cz mar 25, 2010 12:05 am |
|
Dołączył(a): Pn mar 15, 2010 8:51 pm Posty: 129
|
Tak to prawda jestem facetem :)
Dzieki za te wszystkie info poprobuje z regulacja sily tlumienia dobicia.
A żadna żeźba nie wchodzi w grę gdyż mamy do czynienia z oryginalna LM w pieknym stanie. Dziś zgubiłem sprężynę stopki bocznej i też nie zamieżam instalować innej oryginales, tylko z 85r juz do mnie jedzie :D
|
|
Góra |
|
|
Ruda_
|
Tytuł: Re: Honda XL 600 LM-F 1986 "OCZY WAŻKI" Napisane: Cz kwi 22, 2010 4:38 pm |
|
Dołączył(a): Śr kwi 21, 2010 12:36 pm Posty: 40 Lokalizacja: Szczecin
|
Dziubasku... dobijanie to nie wina motocykla, tylko po prostu masz za dużą dupę i zamiast przerabiania tylnej zawiechy proponuję dietę :lol:
wybacz, ale nie mogłam się powstrzymać :twisted: tak na poważnie to trzymam kciuki za pomyślne ulepszanie Twojej Hondy XL 600 LM... OCZY WAŻKI! :)
|
|
Góra |
|
|