Teraz jest Cz maja 09, 2024 8:42 am


Napisz wątekOdpowiedz Strona 4 z 4   [ Posty: 60 ]
Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: Cz cze 04, 2009 10:41 am 
Zadomowiony

Dołączył(a): Wt sty 13, 2009 11:28 am
Posty: 58
Lokalizacja: Otwock
Jak zwykle zalezy do czego..... SR42 (800 w starej budzie, takiej jak 750) ma większy zbiornik, nizej siodło, bak nie pokryty plastikem dzięki czemu torby na magnez się lepią i w terenie podobno bardziej poręczny, a i waga chyba trochę mniejsza, natomiast SR43 (800s) bardziej skrojony w traski, szersza kanapa, moto wyższe, bak mniejszy. Po za tym moto chodzi fajnie, zbiera się z dołu ładnie wkręca.......tylko trzeba się nauczyć obsługi silnika bo poniżej 3000 to dramat na początku, bije łancuchem.....tak to super kumpel ostatnio kupił BIG-a, za 70 zł 300km zrobił, miałem okazję małą runde zrobić, fajnie wyprofilowany zbiornik (wneki na nogi) bardzo poręczny, jak czytam wszystkie te historie jakie to to wielkie nie jest i ciężkie to mi się śmiać chce, a mam 170 cm wzrostu.......jak ktoś myśli że BIG jest wielki to niech się przymierzy do xtz 750st albo nawet 640 lc4, pozdro.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz cze 04, 2009 11:07 am 
prozaik forumowy

Dołączył(a): Śr lut 11, 2009 9:28 am
Posty: 374
Lokalizacja: Polska centralna
Al-Batar napisał(a):
Jak zwykle zalezy do czego..... SR42 (800 w starej budzie, takiej jak 750) ma większy zbiornik, nizej siodło, bak nie pokryty plastikem dzięki czemu torby na magnez się lepią i w terenie podobno bardziej poręczny, a i waga chyba trochę mniejsza, natomiast SR43 (800s) bardziej skrojony w traski, szersza kanapa, moto wyższe, bak mniejszy. Po za tym moto chodzi fajnie, zbiera się z dołu ładnie wkręca.......tylko trzeba się nauczyć obsługi silnika bo poniżej 3000 to dramat na początku, bije łancuchem.....tak to super kumpel ostatnio kupił BIG-a, za 70 zł 300km zrobił, miałem okazję małą runde zrobić, fajnie wyprofilowany zbiornik (wneki na nogi) bardzo poręczny, jak czytam wszystkie te historie jakie to to wielkie nie jest i ciężkie to mi się śmiać chce, a mam 170 cm wzrostu.......jak ktoś myśli że BIG jest wielki to niech się przymierzy do xtz 750st albo nawet 640 lc4, pozdro.


Dzięki za cenne wskazówki. O ile się nie mylę SR43 był produkowany od 1993 roku? Czyli, że pierwsze 800-tki to nic innego jak stara 750-ka z silnikiem 800-ki. Czytałem, że pojemność zwiększono poprzez zwiększenie "skoku tłoka" przy takiej samej jego wielkości. Czy w takim razie można samemu dokonać takiej modyfikacji poprzez zmianę cylindra, no i pewnie korbowód na wale jest dłuższy? Czy głowice są takie same? Dużo tych pytań, ale lepiej to wiedzieć przed zakupem. W 1993 roku zmieniło się jeszcze chyba łożysko w główce ramy (na stożkowe) - czy to znacznie zwiększa jego żywotność? Będę wdzięczny za opinie :) I pytanie klucz - czy można tak dopieścić starego BIG-a, żeby był niezawodny w dłuuugiej podróży?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz cze 04, 2009 12:28 pm 
Zadomowiony

Dołączył(a): Wt sty 13, 2009 11:28 am
Posty: 58
Lokalizacja: Otwock
Jeśli chodzi o niezawodność to napewno można! Ludzie generalnie na ten sprzęt nie narzekają, moze nie jest to BMW F 650 GS ale daje radę! Co do zmiany pojemności to Ci nie odpowiem, podejrzewam że zmiana góry załatwia sprawe, ale myślę że sie nie ma co bawić dobrego bigosa można dostać za niewielkie pieniądze (kumpel dał niecałe 6000), jeśli kogoś nie przeraża jednocylindrowiec z taką pojemnością to tylko brać, sam zastanawiałem się nad BIG-em, chciałem kupić jakieś tanie SR42 i na HESLERZE go podrzezbić......ale jednak staneło na xtz 750 i też jestem zadowolony!! , ale za każdym razem jak widze BIG-a to mi pomysł na nowo do głowy wraca, SR43 z rajdu Paris-Dakar......mmmmmm....miód/malina, najwarzniejsze to wyszukać zadbaną sztukę, Pozdro.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz cze 04, 2009 3:04 pm 
prozaik forumowy

Dołączył(a): Śr lut 11, 2009 9:28 am
Posty: 374
Lokalizacja: Polska centralna
najważniejsze to wyszukać zadbaną sztukę, Pozdro.[/quote]

Wiesz może na co zwrócić szczególną uwagę przy oględzinach?
Podobno jak ma problemy z paleniem to silnik się już kończy. Słyszałem, że te silniki generalnie lubią brać olej nawet jak są ok. Pozdro.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz cze 04, 2009 4:13 pm 
Zadomowiony

Dołączył(a): Wt sty 13, 2009 11:28 am
Posty: 58
Lokalizacja: Otwock
Generalnie to nie słyszałem o jakiś specjalnych dolegliwościach tego modelu, raczej podejść do sprzeta standardowo, byłem przy oględzinach dwóch i ten lepszy od razu na takiego wyglądał! Jeśli silnik zapala bez problemów z zimnego, nie dymi, nie widać nigdzie silikonu, silnik czysty śruby nie wyjechane.......to warto jeszcze sprawdzić luz na główce ramy (to akurat chyba przypadłość DR BIG), ramę czy jakaś nie podrdzewiałą i wydechy (SR43), podczas jazdy standardowo w przypadku jednocylindrowca sprawdzić pracę silnika na ostatnim biegu i cała pracę skrzyni............podczas wypytywania właścicela ustalić czy razem z olejem wymieniał filtry i regulował napięcie łancuszków i zawory......tyle przychodzi mi do głowy......najlepiej zadaj pytanie na suzukidr forum albo poszukaj w postach gdzieś na pewno jest, pzdr.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz cze 04, 2009 7:22 pm 
prozaik forumowy

Dołączył(a): Śr lut 11, 2009 9:28 am
Posty: 374
Lokalizacja: Polska centralna
to warto jeszcze sprawdzić luz na główce ramy (to akurat chyba przypadłość DR BIG

Jak sprawdzić luz? Blokując przednie koło? Pozdro.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt cze 05, 2009 1:28 pm 
Zadomowiony

Dołączył(a): Wt sty 13, 2009 11:28 am
Posty: 58
Lokalizacja: Otwock
Można i tak ,a jak zrobisz runde to samo wyjdzie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt cze 05, 2009 7:07 pm 
prozaik forumowy

Dołączył(a): Śr lut 11, 2009 9:28 am
Posty: 374
Lokalizacja: Polska centralna
Al-Batar napisał(a):
Można i tak ,a jak zrobisz runde to samo wyjdzie.


Mam już coś naoku :D
http://www.allegro.pl/item649157547_suz ... cyjny.html
Pozdr.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So cze 06, 2009 10:10 am 
Zadomowiony

Dołączył(a): Wt sty 13, 2009 11:28 am
Posty: 58
Lokalizacja: Otwock
No na fotah wygląda całakiem całkiem obiecująco, i stelarz już ma pod kufry.......to spoko opcja bo do BIG-a ciężko dostać, Pozdr.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So cze 06, 2009 10:51 am 
prozaik forumowy

Dołączył(a): Śr lut 11, 2009 9:28 am
Posty: 374
Lokalizacja: Polska centralna
Al-Batar napisał(a):
No na fotah wygląda całakiem całkiem obiecująco, i stelarz już ma pod kufry.......to spoko opcja bo do BIG-a ciężko dostać, Pozdr.


Przyszły tydzień pokaże. Wiesiek TDM zaoferował pomoc w oględzinach. Dam znać jak kupię. Pozdr.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So cze 06, 2009 3:20 pm 
Zadomowiony

Dołączył(a): Wt sty 13, 2009 11:28 am
Posty: 58
Lokalizacja: Otwock
No spoko Ja dziś z ziomkiem na BIG-u zrobilismy małą rundkę do Warki i z powrotem i naprawde BIGos daje radę szczegulnie na winklach, wymiata!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N cze 14, 2009 9:48 pm 
prozaik forumowy

Dołączył(a): Śr lut 11, 2009 9:28 am
Posty: 374
Lokalizacja: Polska centralna
Dzięki Wieśkowi z Lublina przynajmniej nie zjechałem się na próżno. Dla właściciela stan był perfekcyjny. Okazało się że motor miejscami malowany pędzlem, ze śladami wychodzącej rdzy. Generalnie trzeba szukać dalej. Na szczęście mnie się nie śpieszy mam na czym jeździć. pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N cze 14, 2009 11:06 pm 
bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): Wt gru 09, 2008 4:19 pm
Posty: 424
Lokalizacja: Łódź
Od jakiegoś czasu jest taki BIG na allegro : http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M1242862

gość oczywiście przesadził z ceną , ale na fotach wygląda nieźle :D zresztą cenę można i należy targować.

Ja proponuję Biga po 97r . Miał wtedy odporniejsze na korozje tłumiki , inny zacisk hamulcowy - przedni , czujnik położenia przepustnicy i wzmocniony zbiornik paliwa ...
Ten niedoceniony w Polsce motocykl , potrafi być nie do zdarcia ...tyle że nie każdemu odpowiada jego szorstki charakterek :twisted:
Dawaj znac , jak idą poszukiwania ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn cze 15, 2009 8:37 pm 
prozaik forumowy

Dołączył(a): Śr lut 11, 2009 9:28 am
Posty: 374
Lokalizacja: Polska centralna
Świerzy ... napisał(a):
Od jakiegoś czasu jest taki BIG na allegro : http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M1242862

gość oczywiście przesadził z ceną , ale na fotach wygląda nieźle :D zresztą cenę można i należy targować.

Ja proponuję Biga po 97r . Miał wtedy odporniejsze na korozje tłumiki , inny zacisk hamulcowy - przedni , czujnik położenia przepustnicy i wzmocniony zbiornik paliwa ...
Ten niedoceniony w Polsce motocykl , potrafi być nie do zdarcia ...tyle że nie każdemu odpowiada jego szorstki charakterek :twisted:
Dawaj znac , jak idą poszukiwania ?


Dzięki kolego za info
Obserwuje tego BIG-a od jakiegoś czasu tylko cena "razi po oczach" :D W tym przedziale (może z lekką dokładką) można już poszukać GS 650 (2001-2002), i tu pojawia się dylemat :D Ponieważ to ma być drugi motocykl, dla którego i tak trasy na ten rok w kalendarz zaplanowanych podróży już nie wcisnę to spokojnie obserwuję i się nie śpieszę. Napisz mi coś o charakterku :twisted: bo DR-kę znam tylko z postów i opowiadań. Podobno jeden garnek (i to jaki) nieźle czuć.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So cze 20, 2009 11:45 am 
bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): Wt gru 09, 2008 4:19 pm
Posty: 424
Lokalizacja: Łódź
Wojtas , właśnie kupiłem Świat Motocykli , masz tam opis DR BIG-a ...

Oczywiście cały czas powtarzana jest tam głupota o topiących sie osłonach tarczy hamulcowej , której to stopionej jeszcze na oczy widziałem ... :D i o wyższej dynamice transalpa :lol: :lol:
Ja sprawdzałem to wielokrotnie i ...jest akurat odwrotnie .

Ale reszta opisu może być .


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Napisz wątekOdpowiedz Strona 4 z 4   [ Posty: 60 ]
Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 44 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
twilightBB Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net
wdrożenie przez iCenter - Strony internetowe Wrocław
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL