Teraz jest Cz mar 28, 2024 10:47 pm


Napisz wątekOdpowiedz Strona 104 z 107   [ Posty: 1600 ]
Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Honda XR 650 R
PostNapisane: Cz paź 08, 2015 8:52 pm 
Początkujący

Dołączył(a): N mar 23, 2014 4:14 pm
Posty: 18
Lokalizacja: Kobyłka/Wwa
mlodziak napisał(a):
Hej,


Sprawdzono raz jeszcze (rozebrano górę silnika):
pasowanie tłoka z cylindrem (szczelina na pierścieniach prawidłowa, cylinder w tolerancji), pierscienie całe
głowicę w pkt. renowacji głowic; głowica zabielona, szczelność ok
złożono na nowych uszczelkach


Z góry dzięki
K


Czy pamiętasz może jakiej firmy zostały założone uszczelniacze zaworowe?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Honda XR 650 R
PostNapisane: Cz paź 08, 2015 8:58 pm 
Początkujący

Dołączył(a): N mar 23, 2014 4:14 pm
Posty: 18
Lokalizacja: Kobyłka/Wwa
Symka napisał(a):
Używa ktoś filtra powietrza od kn? Z tego co wyczytałem przepuszcza więcej pyłu przynajmniej tak twierdzą niektórzy, jakie jest wasze zdanie? Mam taki filtr w swojej xr i nie wiem czy go zostawić czy zmienić na gabkowy. Chodzi o latanie po lasach itp. Piach, cięższy teren.


K&N puszcza niestety drobiny piachu. W terenie w którym występuje duże zapylenie nie warto go używać, bo odbije się to na trwałości tłoka. Opinia ta jest wypadkową doświadczeń moich i mojego mechanika z motocykli szosowych, ale w motocyklu enduro będzie jeszcze gorzej. Dlatego też KN zaleca stosowanie prechargera. Jeżeli nie masz innego wyjścia może on rozwiąże twój problem:http://www.knfilters.com/search/wrap.aspx.
Pozdrawiam Iwo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Honda XR 650 R
PostNapisane: Pt paź 09, 2015 9:50 am 
Zadomowiony

Dołączył(a): Pt sty 14, 2011 8:07 am
Posty: 68
Lokalizacja: Wrocław
Iwo napisał(a):
mlodziak napisał(a):
Hej,


Sprawdzono raz jeszcze (rozebrano górę silnika):
pasowanie tłoka z cylindrem (szczelina na pierścieniach prawidłowa, cylinder w tolerancji), pierscienie całe
głowicę w pkt. renowacji głowic; głowica zabielona, szczelność ok
złożono na nowych uszczelkach


Z góry dzięki
K


Czy pamiętasz może jakiej firmy zostały założone uszczelniacze zaworowe?



Przy wymianie tłoka i zaworów uszczelniacze kupiłem z hondy. Po ponownym rozebraniu założyłem nowy top end z Athena.
Dodam że ostatnio sprawdziłem kompresję i wyszło 7,75. Fabrycznie powinno być 11 Bar.
Ale zużycie oleju jest b. duże. i nie myślę aby uszczelniacze aż tak puszczały. Moto pali do 0,5l oleju na 300-500km

Co mi jeszcze chodzi po głowie to ta głowica. Może mieć gdzieś mikro pęknięcie które się powiększa gdy się rozgrzeje.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Honda XR 650 R
PostNapisane: Pt paź 09, 2015 2:15 pm 
bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): Cz lut 03, 2011 7:02 pm
Posty: 440
Lokalizacja: Karpacz/Gniezno
mlodziak napisał(a):
Iwo napisał(a):
mlodziak napisał(a):
Hej,


Sprawdzono raz jeszcze (rozebrano górę silnika):
pasowanie tłoka z cylindrem (szczelina na pierścieniach prawidłowa, cylinder w tolerancji), pierscienie całe
głowicę w pkt. renowacji głowic; głowica zabielona, szczelność ok
złożono na nowych uszczelkach


Z góry dzięki
K


Czy pamiętasz może jakiej firmy zostały założone uszczelniacze zaworowe?



Przy wymianie tłoka i zaworów uszczelniacze kupiłem z hondy. Po ponownym rozebraniu założyłem nowy top end z Athena.
Dodam że ostatnio sprawdziłem kompresję i wyszło 7,75. Fabrycznie powinno być 11 Bar.
Ale zużycie oleju jest b. duże. i nie myślę aby uszczelniacze aż tak puszczały. Moto pali do 0,5l oleju na 300-500km

Co mi jeszcze chodzi po głowie to ta głowica. Może mieć gdzieś mikro pęknięcie które się powiększa gdy się rozgrzeje.


Jeżeli na tłoku i cylindrze nie ma śladów przytarcia to mi to wygląda na błąd przy docieraniu. Pewnie składając obficie oblałeś tłok i pierścienie olejem, a potem docierając trzymałeś długo na wolnych i jeździłeś bez obciążenia. Tam jest chyba nicasil - więc warto byłoby go przehonować i dać nowe pierścienie. Miałem kiedyś podobną sytuację też w hondzie:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Honda XR 650 R
PostNapisane: N paź 18, 2015 9:42 am 
Aktywny

Dołączył(a): Pt paź 22, 2010 7:36 pm
Posty: 106
Lokalizacja: WKZ/LRY
żółf napisał(a):
Jeżeli na tłoku i cylindrze nie ma śladów przytarcia to mi to wygląda na błąd przy docieraniu. Pewnie składając obficie oblałeś tłok i pierścienie olejem, a potem docierając trzymałeś długo na wolnych i jeździłeś bez obciążenia. Tam jest chyba nicasil - więc warto byłoby go przehonować i dać nowe pierścienie. Miałem kiedyś podobną sytuację też w hondzie:)

Mówisz o CB500 ? Rozwiń tą dziwną kwestię, że dużo oleju na cylindrze i ostrożne docieranie źle działa na wyremontowany silnik. :?: :idea:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Honda XR 650 R
PostNapisane: N paź 18, 2015 10:39 am 
Zadomowiony

Dołączył(a): N lut 27, 2011 9:19 pm
Posty: 61
Lokalizacja: Warszawa
Tu masz wszystko wyjaśnione:
http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm
Lepiej docierać na ostro. Zastosowałem tą metodę przy docieraniu DRZ mojej dziewczyny i się sprawdziła. Pełna moc, zero zużycia oleju.

Zacytuje AdamaM. z forum FM
"W kazdym razie to co pisze napewno ma sens - pierscienie w pracujacym silniku dociskane sa do scianek cylindra przez gazy sprezane w tym silniku i w okresie docierania wykorzystuja wzor linni zostawiony na sciankach cylindra po honowaniu jak pilnik dopilowujacy je dokladnie do ksztaltu cylindra. Po starciu wierzcholkow tych linii, co dzieje sie szybko niezaleznie od metody docierania dalsza jego czesc toczy sie juz o wiele wolniej i moze nigdy nie doprowadzic do calkowitego dopasowania pierscieni do "gladzi" cylindra ( glazing ).
Nalezy wiec od samego poczatku docierac silnik na duzych szybkosciach obrotowych, aby niejako "zmusic" pierscienie do mocniejszego przylegania do scianek.
Nie polega to na grzaniu oporem na pierwszych 30 km, tylko na kilku rundach rozpedzania sie do maks obrotow i zwalniania po calkowitym rozgrzaniu silnika przedtem. Nie jest to wcale proste w normalnym ruchu ulicznym do przeprowadzenia.
Potem nastepuje pierwsza zmiana oleju. Olej do tego celu ma byc mineralny 10W40. Po tem reszta docierania, rowniez na oleju mineralnym przez nastepne 1500 km.
Nie poleca on natomiast docierania podczas jazdy autostrada, czy grzania silnika bez obciazenia w garazu."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Honda XR 650 R
PostNapisane: Wt paź 20, 2015 10:52 pm 
Zadomowiony

Dołączył(a): Wt maja 27, 2014 8:11 am
Posty: 61
mlodziak napisał(a):
Iwo napisał(a):
mlodziak napisał(a):
Hej,


Sprawdzono raz jeszcze (rozebrano górę silnika):
pasowanie tłoka z cylindrem (szczelina na pierścieniach prawidłowa, cylinder w tolerancji), pierscienie całe
głowicę w pkt. renowacji głowic; głowica zabielona, szczelność ok
złożono na nowych uszczelkach


Z góry dzięki
K


Czy pamiętasz może jakiej firmy zostały założone uszczelniacze zaworowe?



Przy wymianie tłoka i zaworów uszczelniacze kupiłem z hondy. Po ponownym rozebraniu założyłem nowy top end z Athena.
Dodam że ostatnio sprawdziłem kompresję i wyszło 7,75. Fabrycznie powinno być 11 Bar.
Ale zużycie oleju jest b. duże. i nie myślę aby uszczelniacze aż tak puszczały. Moto pali do 0,5l oleju na 300-500km

Co mi jeszcze chodzi po głowie to ta głowica. Może mieć gdzieś mikro pęknięcie które się powiększa gdy się rozgrzeje.



Kapnij oleju do komory spalania i zmierz kompresję.
Mierzyłeś na zimnym czy ciepłym silniku? Generalnie moto palone kickstarterem trudniej sprawdzić, tym bardziej jak jest autodeko.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Honda XR 650 R
PostNapisane: Śr paź 21, 2015 8:08 am 
bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): Cz lut 03, 2011 7:02 pm
Posty: 440
Lokalizacja: Karpacz/Gniezno
Chris napisał(a):
żółf napisał(a):
Jeżeli na tłoku i cylindrze nie ma śladów przytarcia to mi to wygląda na błąd przy docieraniu. Pewnie składając obficie oblałeś tłok i pierścienie olejem, a potem docierając trzymałeś długo na wolnych i jeździłeś bez obciążenia. Tam jest chyba nicasil - więc warto byłoby go przehonować i dać nowe pierścienie. Miałem kiedyś podobną sytuację też w hondzie:)

Mówisz o CB500 ? Rozwiń tą dziwną kwestię, że dużo oleju na cylindrze i ostrożne docieranie źle działa na wyremontowany silnik. :?: :idea:



To był nx 650. Tłok złożyłem z dużą ilością oleju, do tego docieranie przez pierwsze kilometry na spokojnie (pierwsza jazda jak było -15 i lodowisko:). Wciągał tyle oleju że siwą chmurę zostawiałem. Honowanie, wymiana pierścieni i prawidłowe dotarcie pomogło. Teraz jestem o kilka remontów mądrzejszy:) Teorię doskonale wyjaśnił Songo, ja przetestowałem w praktyce :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Honda XR 650 R
PostNapisane: Pn lis 02, 2015 4:38 pm 
Początkujący

Dołączył(a): Cz wrz 17, 2015 6:33 am
Posty: 27
Orientuje się ktoś może czy można dopasować do XR'ki kopnik od innego moto? Pytam ponieważ ciężko dostać gdziekolwiek lub jakby ktoś miał używany na sprzedaż to proszę o info.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Honda XR 650 R
PostNapisane: Pn lis 02, 2015 7:43 pm 
poeta forumowy

Dołączył(a): Cz wrz 24, 2015 4:43 am
Posty: 297
Bez problemu kupisz na ebayu ale cena zabija coś koło 100$. Nie masz czy uszkodzony?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Honda XR 650 R
PostNapisane: Pn lis 02, 2015 7:44 pm 
Początkujący

Dołączył(a): Cz wrz 17, 2015 6:33 am
Posty: 27
Uszkodzony


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Honda XR 650 R
PostNapisane: Cz gru 10, 2015 4:10 pm 
honorowy bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): Śr gru 05, 2007 8:09 am
Posty: 910
Lokalizacja: Biecz
Panowie, czy był by ktoś tak uprzejmy i zwymiarował mi tulejkę dystansową przedniego koła od XR 650 ( tą po przeciwnej stronie ślimaka ). Dzięki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn gru 14, 2015 6:20 pm 
Aktywny

Dołączył(a): Pt paź 22, 2010 7:36 pm
Posty: 106
Lokalizacja: WKZ/LRY
Piątek sobota powinienem się poświęcić i zdjąć koło temu osłu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Honda XR 650 R
PostNapisane: N sty 10, 2016 4:36 pm 
Początkujący

Dołączył(a): N mar 23, 2014 4:14 pm
Posty: 18
Lokalizacja: Kobyłka/Wwa
Może mieliście podobny problem i jesteście w stanie mi pomóc?
Wymieniłem w prosiaku bak na oryginalny, mniejszy. Nie wypłukałem go i zalałem do pełna benzyną. Od tamtej pory cieknie mi z wężyka który wychodzi z gaźnika. Rozebrałem gaźnik, podpiąłem do baku i po uniesieniu pływaka zawór iglicowy nie puszcza. Sam pływa też jest ok. Jakieś pomysły? Gdzie szukać przyczyny? Dodam że zakładam że usterka zbiegła się w czasie z wymianą baku. Związku nie widzę, chyba że bród w paliwie miał by blokować zaworek iglicowy, ale to teoria chyba lekko naciągana;)

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Honda XR 650 R
PostNapisane: N sty 10, 2016 6:23 pm 
prozaik forumowy

Dołączył(a): N paź 09, 2011 10:31 am
Posty: 337
Ta teoria wcale nie jest naciągana. Miałem tak w tenerce, zalałem paliwo ze starego kanistra i kilka razy wyciekło przelewem. Problem załatwił dodatkowy filterek + oczywiście czyszczenie baku, gaźników i pompki.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Napisz wątekOdpowiedz Strona 104 z 107   [ Posty: 1600 ]
Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
twilightBB Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net
wdrożenie przez iCenter - Strony internetowe Wrocław
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL