Autor |
Wiadomość |
Iwo
|
Tytuł: Re: Honda XR 650 R Napisane: Cz paź 08, 2015 8:52 pm |
|
Dołączył(a): N mar 23, 2014 4:14 pm Posty: 18 Lokalizacja: Kobyłka/Wwa
|
mlodziak napisał(a): Hej,
Sprawdzono raz jeszcze (rozebrano górę silnika): pasowanie tłoka z cylindrem (szczelina na pierścieniach prawidłowa, cylinder w tolerancji), pierscienie całe głowicę w pkt. renowacji głowic; głowica zabielona, szczelność ok złożono na nowych uszczelkach
Z góry dzięki K Czy pamiętasz może jakiej firmy zostały założone uszczelniacze zaworowe?
|
|
Góra |
|
|
Iwo
|
Tytuł: Re: Honda XR 650 R Napisane: Cz paź 08, 2015 8:58 pm |
|
Dołączył(a): N mar 23, 2014 4:14 pm Posty: 18 Lokalizacja: Kobyłka/Wwa
|
Symka napisał(a): Używa ktoś filtra powietrza od kn? Z tego co wyczytałem przepuszcza więcej pyłu przynajmniej tak twierdzą niektórzy, jakie jest wasze zdanie? Mam taki filtr w swojej xr i nie wiem czy go zostawić czy zmienić na gabkowy. Chodzi o latanie po lasach itp. Piach, cięższy teren. K&N puszcza niestety drobiny piachu. W terenie w którym występuje duże zapylenie nie warto go używać, bo odbije się to na trwałości tłoka. Opinia ta jest wypadkową doświadczeń moich i mojego mechanika z motocykli szosowych, ale w motocyklu enduro będzie jeszcze gorzej. Dlatego też KN zaleca stosowanie prechargera. Jeżeli nie masz innego wyjścia może on rozwiąże twój problem:http://www.knfilters.com/search/wrap.aspx. Pozdrawiam Iwo
|
|
Góra |
|
|
mlodziak
|
Tytuł: Re: Honda XR 650 R Napisane: Pt paź 09, 2015 9:50 am |
|
Dołączył(a): Pt sty 14, 2011 8:07 am Posty: 68 Lokalizacja: Wrocław
|
Iwo napisał(a): mlodziak napisał(a): Hej,
Sprawdzono raz jeszcze (rozebrano górę silnika): pasowanie tłoka z cylindrem (szczelina na pierścieniach prawidłowa, cylinder w tolerancji), pierscienie całe głowicę w pkt. renowacji głowic; głowica zabielona, szczelność ok złożono na nowych uszczelkach
Z góry dzięki K Czy pamiętasz może jakiej firmy zostały założone uszczelniacze zaworowe? Przy wymianie tłoka i zaworów uszczelniacze kupiłem z hondy. Po ponownym rozebraniu założyłem nowy top end z Athena. Dodam że ostatnio sprawdziłem kompresję i wyszło 7,75. Fabrycznie powinno być 11 Bar. Ale zużycie oleju jest b. duże. i nie myślę aby uszczelniacze aż tak puszczały. Moto pali do 0,5l oleju na 300-500km Co mi jeszcze chodzi po głowie to ta głowica. Może mieć gdzieś mikro pęknięcie które się powiększa gdy się rozgrzeje.
|
|
Góra |
|
|
żółf
|
Tytuł: Re: Honda XR 650 R Napisane: Pt paź 09, 2015 2:15 pm |
|
Dołączył(a): Cz lut 03, 2011 7:02 pm Posty: 440 Lokalizacja: Karpacz/Gniezno
|
mlodziak napisał(a): Iwo napisał(a): mlodziak napisał(a): Hej,
Sprawdzono raz jeszcze (rozebrano górę silnika): pasowanie tłoka z cylindrem (szczelina na pierścieniach prawidłowa, cylinder w tolerancji), pierscienie całe głowicę w pkt. renowacji głowic; głowica zabielona, szczelność ok złożono na nowych uszczelkach
Z góry dzięki K Czy pamiętasz może jakiej firmy zostały założone uszczelniacze zaworowe? Przy wymianie tłoka i zaworów uszczelniacze kupiłem z hondy. Po ponownym rozebraniu założyłem nowy top end z Athena. Dodam że ostatnio sprawdziłem kompresję i wyszło 7,75. Fabrycznie powinno być 11 Bar. Ale zużycie oleju jest b. duże. i nie myślę aby uszczelniacze aż tak puszczały. Moto pali do 0,5l oleju na 300-500km Co mi jeszcze chodzi po głowie to ta głowica. Może mieć gdzieś mikro pęknięcie które się powiększa gdy się rozgrzeje. Jeżeli na tłoku i cylindrze nie ma śladów przytarcia to mi to wygląda na błąd przy docieraniu. Pewnie składając obficie oblałeś tłok i pierścienie olejem, a potem docierając trzymałeś długo na wolnych i jeździłeś bez obciążenia. Tam jest chyba nicasil - więc warto byłoby go przehonować i dać nowe pierścienie. Miałem kiedyś podobną sytuację też w hondzie:)
|
|
Góra |
|
|
Chris
|
Tytuł: Re: Honda XR 650 R Napisane: N paź 18, 2015 9:42 am |
|
Dołączył(a): Pt paź 22, 2010 7:36 pm Posty: 106 Lokalizacja: WKZ/LRY
|
żółf napisał(a): Jeżeli na tłoku i cylindrze nie ma śladów przytarcia to mi to wygląda na błąd przy docieraniu. Pewnie składając obficie oblałeś tłok i pierścienie olejem, a potem docierając trzymałeś długo na wolnych i jeździłeś bez obciążenia. Tam jest chyba nicasil - więc warto byłoby go przehonować i dać nowe pierścienie. Miałem kiedyś podobną sytuację też w hondzie:) Mówisz o CB500 ? Rozwiń tą dziwną kwestię, że dużo oleju na cylindrze i ostrożne docieranie źle działa na wyremontowany silnik. :?: :idea:
|
|
Góra |
|
|
Songo
|
Tytuł: Re: Honda XR 650 R Napisane: N paź 18, 2015 10:39 am |
|
Dołączył(a): N lut 27, 2011 9:19 pm Posty: 61 Lokalizacja: Warszawa
|
Tu masz wszystko wyjaśnione: http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htmLepiej docierać na ostro. Zastosowałem tą metodę przy docieraniu DRZ mojej dziewczyny i się sprawdziła. Pełna moc, zero zużycia oleju. Zacytuje AdamaM. z forum FM "W kazdym razie to co pisze napewno ma sens - pierscienie w pracujacym silniku dociskane sa do scianek cylindra przez gazy sprezane w tym silniku i w okresie docierania wykorzystuja wzor linni zostawiony na sciankach cylindra po honowaniu jak pilnik dopilowujacy je dokladnie do ksztaltu cylindra. Po starciu wierzcholkow tych linii, co dzieje sie szybko niezaleznie od metody docierania dalsza jego czesc toczy sie juz o wiele wolniej i moze nigdy nie doprowadzic do calkowitego dopasowania pierscieni do "gladzi" cylindra ( glazing ). Nalezy wiec od samego poczatku docierac silnik na duzych szybkosciach obrotowych, aby niejako "zmusic" pierscienie do mocniejszego przylegania do scianek. Nie polega to na grzaniu oporem na pierwszych 30 km, tylko na kilku rundach rozpedzania sie do maks obrotow i zwalniania po calkowitym rozgrzaniu silnika przedtem. Nie jest to wcale proste w normalnym ruchu ulicznym do przeprowadzenia. Potem nastepuje pierwsza zmiana oleju. Olej do tego celu ma byc mineralny 10W40. Po tem reszta docierania, rowniez na oleju mineralnym przez nastepne 1500 km. Nie poleca on natomiast docierania podczas jazdy autostrada, czy grzania silnika bez obciazenia w garazu."
|
|
Góra |
|
|
azure
|
Tytuł: Re: Honda XR 650 R Napisane: Wt paź 20, 2015 10:52 pm |
|
Dołączył(a): Wt maja 27, 2014 8:11 am Posty: 61
|
mlodziak napisał(a): Iwo napisał(a): mlodziak napisał(a): Hej,
Sprawdzono raz jeszcze (rozebrano górę silnika): pasowanie tłoka z cylindrem (szczelina na pierścieniach prawidłowa, cylinder w tolerancji), pierscienie całe głowicę w pkt. renowacji głowic; głowica zabielona, szczelność ok złożono na nowych uszczelkach
Z góry dzięki K Czy pamiętasz może jakiej firmy zostały założone uszczelniacze zaworowe? Przy wymianie tłoka i zaworów uszczelniacze kupiłem z hondy. Po ponownym rozebraniu założyłem nowy top end z Athena. Dodam że ostatnio sprawdziłem kompresję i wyszło 7,75. Fabrycznie powinno być 11 Bar. Ale zużycie oleju jest b. duże. i nie myślę aby uszczelniacze aż tak puszczały. Moto pali do 0,5l oleju na 300-500km Co mi jeszcze chodzi po głowie to ta głowica. Może mieć gdzieś mikro pęknięcie które się powiększa gdy się rozgrzeje. Kapnij oleju do komory spalania i zmierz kompresję. Mierzyłeś na zimnym czy ciepłym silniku? Generalnie moto palone kickstarterem trudniej sprawdzić, tym bardziej jak jest autodeko.
|
|
Góra |
|
|
żółf
|
Tytuł: Re: Honda XR 650 R Napisane: Śr paź 21, 2015 8:08 am |
|
Dołączył(a): Cz lut 03, 2011 7:02 pm Posty: 440 Lokalizacja: Karpacz/Gniezno
|
Chris napisał(a): żółf napisał(a): Jeżeli na tłoku i cylindrze nie ma śladów przytarcia to mi to wygląda na błąd przy docieraniu. Pewnie składając obficie oblałeś tłok i pierścienie olejem, a potem docierając trzymałeś długo na wolnych i jeździłeś bez obciążenia. Tam jest chyba nicasil - więc warto byłoby go przehonować i dać nowe pierścienie. Miałem kiedyś podobną sytuację też w hondzie:) Mówisz o CB500 ? Rozwiń tą dziwną kwestię, że dużo oleju na cylindrze i ostrożne docieranie źle działa na wyremontowany silnik. :?: :idea: To był nx 650. Tłok złożyłem z dużą ilością oleju, do tego docieranie przez pierwsze kilometry na spokojnie (pierwsza jazda jak było -15 i lodowisko:). Wciągał tyle oleju że siwą chmurę zostawiałem. Honowanie, wymiana pierścieni i prawidłowe dotarcie pomogło. Teraz jestem o kilka remontów mądrzejszy:) Teorię doskonale wyjaśnił Songo, ja przetestowałem w praktyce :)
|
|
Góra |
|
|
Symka
|
Tytuł: Re: Honda XR 650 R Napisane: Pn lis 02, 2015 4:38 pm |
|
Dołączył(a): Cz wrz 17, 2015 6:33 am Posty: 27
|
Orientuje się ktoś może czy można dopasować do XR'ki kopnik od innego moto? Pytam ponieważ ciężko dostać gdziekolwiek lub jakby ktoś miał używany na sprzedaż to proszę o info.
|
|
Góra |
|
|
Emek
|
Tytuł: Re: Honda XR 650 R Napisane: Pn lis 02, 2015 7:43 pm |
|
Dołączył(a): Cz wrz 24, 2015 4:43 am Posty: 297
|
Bez problemu kupisz na ebayu ale cena zabija coś koło 100$. Nie masz czy uszkodzony?
|
|
Góra |
|
|
Symka
|
Tytuł: Re: Honda XR 650 R Napisane: Pn lis 02, 2015 7:44 pm |
|
Dołączył(a): Cz wrz 17, 2015 6:33 am Posty: 27
|
|
Góra |
|
|
Adagiio
|
Tytuł: Re: Honda XR 650 R Napisane: Cz gru 10, 2015 4:10 pm |
|
honorowy bajkopisarz forumowy |
Dołączył(a): Śr gru 05, 2007 8:09 am Posty: 910 Lokalizacja: Biecz
|
Panowie, czy był by ktoś tak uprzejmy i zwymiarował mi tulejkę dystansową przedniego koła od XR 650 ( tą po przeciwnej stronie ślimaka ). Dzięki
|
|
Góra |
|
|
Chris
|
Tytuł: Napisane: Pn gru 14, 2015 6:20 pm |
|
Dołączył(a): Pt paź 22, 2010 7:36 pm Posty: 106 Lokalizacja: WKZ/LRY
|
Piątek sobota powinienem się poświęcić i zdjąć koło temu osłu.
|
|
Góra |
|
|
Iwo
|
Tytuł: Re: Honda XR 650 R Napisane: N sty 10, 2016 4:36 pm |
|
Dołączył(a): N mar 23, 2014 4:14 pm Posty: 18 Lokalizacja: Kobyłka/Wwa
|
Może mieliście podobny problem i jesteście w stanie mi pomóc? Wymieniłem w prosiaku bak na oryginalny, mniejszy. Nie wypłukałem go i zalałem do pełna benzyną. Od tamtej pory cieknie mi z wężyka który wychodzi z gaźnika. Rozebrałem gaźnik, podpiąłem do baku i po uniesieniu pływaka zawór iglicowy nie puszcza. Sam pływa też jest ok. Jakieś pomysły? Gdzie szukać przyczyny? Dodam że zakładam że usterka zbiegła się w czasie z wymianą baku. Związku nie widzę, chyba że bród w paliwie miał by blokować zaworek iglicowy, ale to teoria chyba lekko naciągana;)
Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
|
włóczykij
|
Tytuł: Re: Honda XR 650 R Napisane: N sty 10, 2016 6:23 pm |
|
Dołączył(a): N paź 09, 2011 10:31 am Posty: 338
|
Ta teoria wcale nie jest naciągana. Miałem tak w tenerce, zalałem paliwo ze starego kanistra i kilka razy wyciekło przelewem. Problem załatwił dodatkowy filterek + oczywiście czyszczenie baku, gaźników i pompki.
|
|
Góra |
|
|