Teraz jest Cz mar 28, 2024 11:55 am


Napisz wątekOdpowiedz Strona 2 z 2   [ Posty: 23 ]
Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: WR 450F problem ze sprzęgłem
PostNapisane: So sty 25, 2014 12:42 pm 
honorowy bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): Wt lut 23, 2010 3:07 pm
Posty: 718
Lokalizacja: Okolice KRK
W DR350 jest to notoryczny problem. Wyrabia się z tego co pamiętam minimalnie podkładka albo tuleja na której jest kosz. Efekt taki sam - po dokręceniu kosza momentem, sprzęgło "ciągnie". Wymienia się tą tuleję lub planuje którąś podkładkę - nie pamiętam. Tego suwmiarką nie możesz nie zmierzyć - chyba jedynie mikromierzem - tam są bardzo małe tolerancje (zauważ że wystarczy dokręcić innym momentem i już jest luźno). Tak więc zacząłbym od sprawdzenia tulejek i podkładek czy nie mają jakiś otarć, zużycia itp.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: WR 450F problem ze sprzęgłem
PostNapisane: So sty 25, 2014 2:20 pm 
honorowy bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): Wt lut 24, 2009 2:04 pm
Posty: 744
Lokalizacja: Tarnow
To właśnie sugerowałem, komplikacji tam nie ma, siła dokręcenia jest ważna - niekoniecznie serwisówka mówi prawdę. W Suzuki był szereg zmian w sposobie dokręcenia bo były z tym problemy. Żeby to dokręcić dobrze dynamometrem to trzeba narzędzie blokujące inaczej są przekłamania. Znacznie lepiej normalnie zwykłym kluczem tylko konieczna jest w tym wprawa. Nie wiem jak dokładnie w Wr ale luz osiowy kosza to zwykle 0,6-0,8 mm, ale aż taka precyzja nie jest wymagana w kosmos to nie leci :wink:

Ciężko więcej powiedzieć tylko ze zdjęć, może jechać z tym do mechanika.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: WR 450F problem ze sprzęgłem
PostNapisane: So sty 25, 2014 6:53 pm 
prozaik forumowy

Dołączył(a): Śr sty 07, 2009 6:26 pm
Posty: 351
Lokalizacja: Poznań
Hej,

dziękuję za Wasze podpowiedzi i sugestie, sprawdzamy na bieżąco.

Nagraliśmy filmik pokazujący jak składamy kosz. Może to ułatwi znalezienie przyczyny.

Klos, moment jest ważny, wiem, natomiast jak zauważysz na filmiku, już nawet po skręceniu palcami kosze zaczynają o siebie ocierać przy lekkim zaledwie dokręceniu kluczem opór staje się znaczny, także to raczej nie przyłożony moment jest przyczyną.

Kris- wielowypust jest taki sam na całym obwodzie.

Jak napisałem, może filmik ułatwi rozkminkę:




Pozdrawiam,


Wolo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: WR 450F problem ze sprzęgłem
PostNapisane: So sty 25, 2014 9:29 pm 
Aktywny

Dołączył(a): Śr mar 27, 2013 11:13 pm
Posty: 172
Lokalizacja: Mysiadło
skończyły mi się pomysły :(

jedyne co mi przychodzi do głowy to że wałek skrzyni biegów siedzi za głęboko, ale jakim cudem to nie wiem :?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: WR 450F problem ze sprzęgłem
PostNapisane: N sty 26, 2014 2:55 pm 
honorowy bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): Wt lut 24, 2009 2:04 pm
Posty: 744
Lokalizacja: Tarnow
Wolo napisał(a):
raczej nie przyłożony moment jest przyczyną.
Wolo

Teraz nie ale poprzednie dokręcania mogły zdeformować tą podkładkę albo kosz wewnętrzny bo tak często bywa. Więcej nie da się ocenić ze zdjęć i filmów. Splanuj podkładkę na magnesówce a najlepiej daj nową, splanuj czoło kosza wewnętrznego i potem zobacz co będzie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: WR 450F problem ze sprzęgłem
PostNapisane: Cz sty 30, 2014 1:48 pm 
poeta forumowy

Dołączył(a): Wt cze 03, 2008 8:02 am
Posty: 296
Lokalizacja: pośród gór i rzek
Czy autor odkrył tajemnice wuerkowatego sprzęgła i podzieli się rozwiązaniem?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: WR 450F problem ze sprzęgłem
PostNapisane: Cz sty 30, 2014 2:22 pm 
prozaik forumowy

Dołączył(a): Śr sty 07, 2009 6:26 pm
Posty: 351
Lokalizacja: Poznań
Właściciel w delegacji, będziemy grzebać w ten lub przyszły weekend- zależy jak czas pozwoli.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: WR 450F problem ze sprzęgłem
PostNapisane: Wt lut 18, 2014 11:28 am 
prozaik forumowy

Dołączył(a): Śr sty 07, 2009 6:26 pm
Posty: 351
Lokalizacja: Poznań
Uff, w końcu się udało.
Piasta przesunęła się minimalnie względem nabitego na nią kosza, "wyszła" z niego.
Jak się to stało, zapewne pozostanie tajemnicą na zawsze, bo przecież jest to praktycznie nierozbieralna część, a kosz nachodzi na piastę baaardzo ciasno i użyliśmy zestawu do wciskania/ wyciskania łożysk, aby kosz nasunąć na piastę o te kilka dziesiątych milimetra.

Dzięki wszystkim za pomoc i porady, na szczęście okazało się, że to nic w silniku itp, zatem naprawa odbyła się "bezkosztowo", ale co główkowania nas to kosztowało...


Pozdrawiam serdecznie,


Wolo


[ img ]


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Napisz wątekOdpowiedz Strona 2 z 2   [ Posty: 23 ]
Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
twilightBB Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net
wdrożenie przez iCenter - Strony internetowe Wrocław
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL