Teraz jest Pt mar 29, 2024 9:50 am


Napisz wątekOdpowiedz Strona 2 z 3   [ Posty: 43 ]
Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Ktm exc-f 350 i 250
PostNapisane: Pn lis 04, 2013 1:44 pm 
Aktywny

Dołączył(a): So maja 17, 2008 6:05 pm
Posty: 108
pawel_ktm napisał(a):

Pawel - nie do końca wiem czego szukasz i do jakich potrzeb, .



Motocykl potrzebuje do jazdy po poligonie i dojazdu do poligonu . Chcę też od czasu do czasu wyskoczyć na tor. Cross odpada bo ma za mały bak i za krótką skrzynie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ktm exc-f 350 i 250
PostNapisane: Pn lis 04, 2013 3:18 pm 
Aktywny

Dołączył(a): Śr mar 27, 2013 11:13 pm
Posty: 172
Lokalizacja: Mysiadło
:Paweł: napisał(a):
pawel_ktm napisał(a):

Pawel - nie do końca wiem czego szukasz i do jakich potrzeb, .



Motocykl potrzebuje do jazdy po poligonie i dojazdu do poligonu . Chcę też od czasu do czasu wyskoczyć na tor. Cross odpada bo ma za mały bak i za krótką skrzynie


jezeli nie koniecznie chcesz walczyc o kazdy kilogram motocykla, a chcesz sobie pojezdzic po poligonie i dojechac na kolach, to moze pomysl o exc 450/500 ?
Wiekszy silnik nie bedzie tak bardzo sie meczyl na dojazowce majac mniejsze obroty. Trwalosc 450/500 na pewno bedzie wieksza niz 350.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ktm exc-f 350 i 250
PostNapisane: Pn lis 04, 2013 4:40 pm 
poeta forumowy

Dołączył(a): Cz lut 02, 2012 9:06 am
Posty: 285
to ja wtrącę 3 grosze ;)

szukam ktm 250 exc-f - gdyby ktoś miał, znać i chciał sprzedać :)
od rocznika 2007-2010


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ktm exc-f 350 i 250
PostNapisane: Pn lis 04, 2013 7:34 pm 
prozaik forumowy

Dołączył(a): Wt gru 01, 2009 2:15 pm
Posty: 388
Lokalizacja: Gdańsk... chwilowo Norwegia
:Paweł: napisał(a):
Motocykl potrzebuje do jazdy po poligonie i dojazdu do poligonu . Chcę też od czasu do czasu wyskoczyć na tor. Cross odpada bo ma za mały bak i za krótką skrzynie

No ale to tak od razu trzeba bylo watek zaczac - jakie 350? Do poligonu to tylko i wylacznie 500, masa nie ma tu znaczenia, bo ten motocykl w takim terenie po prostu frunie. Porownac 450/500 nie moge, bo nigdy na 450 nie jezdzilem, ale wiem jedno - na poligon 500 i bedzie Pan zadowolony :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Ktm exc-f 350 i 250
PostNapisane: Pn lis 04, 2013 7:58 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): Pn sie 18, 2008 8:31 am
Posty: 2679
Lokalizacja: Poznań
abrdun napisał(a):
:Paweł: napisał(a):
Motocykl potrzebuje do jazdy po poligonie i dojazdu do poligonu . Chcę też od czasu do czasu wyskoczyć na tor. Cross odpada bo ma za mały bak i za krótką skrzynie

No ale to tak od razu trzeba bylo watek zaczac - jakie 350? Do poligonu to tylko i wylacznie 500, masa nie ma tu znaczenia, bo ten motocykl w takim terenie po prostu frunie. Porownac 450/500 nie moge, bo nigdy na 450 nie jezdzilem, ale wiem jedno - na poligon 500 i bedzie Pan zadowolony :)

I znowu ta mania wielkosci, kup od razu 990, bo 500 slabo sie jezdzi 150 po piachu........

Sent from my BB using Tapatalk


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ktm exc-f 350 i 250
PostNapisane: Pn lis 04, 2013 8:37 pm 
bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): Pt cze 26, 2009 7:06 pm
Posty: 405
Lokalizacja: Warszawa
dopra napisał(a):
I znowu ta mania wielkosci, kup od razu 990, bo 500 slabo sie jezdzi 150 po piachu........



Lubię to ! :lol:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ktm exc-f 350 i 250
PostNapisane: Pn lis 04, 2013 8:58 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): Śr sty 24, 2007 9:11 am
Posty: 1497
Lokalizacja: z krzaczorów
Witam

kris_big napisał(a):
....Trwalosc 450/500 na pewno bedzie wieksza niz 350.

Rozumiem, że policzyłeś średnie prędkości tłoków dla momentu/mocy mac, srednie ciśnienie w cylindrze j.w. Mając przekroje korbowodów, średnice sworzni tłokowych i korbowodowych obliczyłeś naciski powierzchniowe i naprężenia w tych elementach. Tyle że to jedynie jakieś średnie dotyczące porównywalnych obciążeń statycznych.
O obliczeniach zmęczeniowych nawet nie wspomnę.

Po co ten techniczny bełkot spytacie?
Ano, często bywa, że różne pojemności tego samego silnika maja tak naprawdę takie same przekroje/pola powierzchni elementów w układzie nie tylko korbowo-tłokowym ale i w sprzęgle czy skrzyni. A jeżeli tak tu jest (czego nie wiem bo skoda mi czasu na studiowanie fiszek) jakim cudem, te same elementy, poddane działaniu większych obciążeń dynamicznych (od większego tłoka) mogą dłużej wytrzymać?

Pozdr
rr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ktm exc-f 350 i 250
PostNapisane: Pn lis 04, 2013 9:43 pm 
Aktywny

Dołączył(a): So maja 17, 2008 6:05 pm
Posty: 108
kris_big napisał(a):
jezeli nie koniecznie chcesz walczyc o kazdy kilogram motocykla, a chcesz sobie pojezdzic po poligonie i dojechac na kolach, to moze pomysl o exc 450/500 ?
Wiekszy silnik nie bedzie tak bardzo sie meczyl na dojazowce majac mniejsze obroty. Trwalosc 450/500 na pewno bedzie wieksza niz 350.


Nie sprecyzowałem.. potrzebuje motocykla lekkiego i mocnego żeby dojechać kawałek spokojnie lasem na miejsce gdzie mógł bym ostrzej potrenować: skoki podjazdy, zakręty itp. W grę wchodzi też wypad w góry. :) 450/500 exc odpada nawet na poligon.. zbyt duża masa i niepotrzebny nadmiar mocy.
450 4t enduro miałem i chcę czegoś innego :wink:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ktm exc-f 350 i 250
PostNapisane: Pn lis 04, 2013 9:57 pm 
Aktywny

Dołączył(a): Śr mar 27, 2013 11:13 pm
Posty: 172
Lokalizacja: Mysiadło
rrolek napisał(a):
Witam

kris_big napisał(a):
....Trwalosc 450/500 na pewno bedzie wieksza niz 350.

Rozumiem, że policzyłeś średnie prędkości tłoków dla momentu/mocy mac, srednie ciśnienie w cylindrze j.w. ***********************


tak policzyłem i wyszło ze 450 będzie trwalsze od 350, które kreci się wyżej i ma wyższy stopień sprężenia, czy to jakaś straszna magia jest ?

wiesz ale możesz mieć racje, to jest KTM a KTM wybucha tak samo niezależnie od wielkości silnika :lol:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ktm exc-f 350 i 250
PostNapisane: Wt lis 05, 2013 12:34 am 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): N lut 07, 2010 8:41 pm
Posty: 2823
Lokalizacja: WWA
Nie wiem jak teraz, ale kiedyś ponoć wkładano słabszą górę do mocniejszych dołów. Tz, że skrzynia, korba i sprzęgło przewidziane było do znacznie większych obciążeń.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ktm exc-f 350 i 250
PostNapisane: Cz lis 28, 2013 8:27 pm 
Aktywny

Dołączył(a): So maja 17, 2008 6:05 pm
Posty: 108
Ostatnio miałem okazje przejechać się 350 exc-f 14 r i motocykl bardzo mi sie spodobał. Masy prawie nie czuć jedzie sie tym jak crossówką 250 4t. Reakcja na gaz bajka :shock: , bardzo liniowa charakterystyka i mocny dół jak i góra. Moc idealna dla mnie.. Skrzynia sprzęgło też super
Sam nie wiem na co sie zdecydować czy 2t 250 czy takie exc-f 350 :roll:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ktm exc-f 350 i 250
PostNapisane: Cz lis 28, 2013 9:10 pm 
bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): Pt cze 26, 2009 7:06 pm
Posty: 405
Lokalizacja: Warszawa
W dobrą stronę kroczysz 8)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ktm exc-f 350 i 250
PostNapisane: Cz lis 28, 2013 10:02 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): N lut 25, 2007 7:07 pm
Posty: 2158
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
W zeszłą sobotę ,dzięki uprzejmości Macalika cały dzień testowałem 250 sx-f 4t 2012 na wtrysku w warunkach enduro po lessowych wąwozach. On na exc 250 2t.
Jedno jest warte zaznaczenia. Silniczek ten, dzięki pewnie wtryskowi posiada dół godny niemal 450-tki. Zupełnie inaczej oddający moc niż starsze 250 4t. Fakt że te użyteczne obroty kończą się nieco szybciej niż w większych pojemnościach. Mimo to jestem pod dużym wrażeniem tej ćwiartki i ciekawym jak to jeździ w wersji enduro czyli exc-f 250.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Poręczność motka wręcz niesłychana. Zawieszenie jak to w maszynach mx trochę za kołkowate do enduro ale szczerze mówiąc za wiele tam nie regulowałem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ktm exc-f 350 i 250
PostNapisane: Pt lis 29, 2013 8:41 pm 
Aktywny

Dołączył(a): So maja 17, 2008 6:05 pm
Posty: 108
Też się zastanawiam jak jeździ exc-f 250 w porównaniu do 350. Z tego co patrze po ogłoszeniach to 350 trzymają cenę..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ktm exc-f 350 i 250
PostNapisane: So lis 30, 2013 9:00 am 
honorowy bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): Śr gru 05, 2007 8:09 am
Posty: 910
Lokalizacja: Biecz
Jeździ się fajnie 250-tką , mięliśmy teraz na wyjeździe jedną w grupie z 2013 roku . Nie sądzę aby brakowało jej czego kolwiek , jeśli na co dzień nie zamierzasz jeździć po Erg Chebbi , bo tylko tam dało sie zauważyć brak dostatecznej mocy . 350-tką nie jeździłem , ale dwóch kolegów przesiadło sie w tym roku na nie i jednogłośnie stwierdzili że jest "perfetta" . Szymkowski wykręca na seryjnej wyniki w enduro więc nie wybrał jej przez przypadek 8) .


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Napisz wątekOdpowiedz Strona 2 z 3   [ Posty: 43 ]
Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
twilightBB Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net
wdrożenie przez iCenter - Strony internetowe Wrocław
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL