Autor |
Wiadomość |
SituGS
|
Tytuł: DR 800 BIG - problem z magnetem i starter clutch Napisane: Śr paź 09, 2013 9:46 pm |
|
Dołączył(a): So maja 01, 2010 10:50 am Posty: 1501 Lokalizacja: Garwolin
|
Pany! Help, jest niedobrze. Zdejmowałem koło magnesowe. Zrobiłem se trzymak do koła zamachowego. [ img ]Ruszyłem nakrętkę trzymającą. [ img ]Założyłem ściągacz, magneto zeszło ze stożka. [ img ]I teraz całość lata luźno na wale. [ img ]Tylko nie chce zejść bo koło zębate nie chce się oddzielić od magneto. Tam jest sprzęgiełko rozrusznika ale koło zębate jest na sztywno z magneto. [ img ]Ta tarcza zabierakowa która połączona jest zabierakami sprzęgła z kołem zębatym jest na sztywno, ni cholery nie chce się rozdzielić. HELP :!: :(
Ostatnio edytowano Śr paź 09, 2013 11:32 pm przez SituGS, łącznie edytowano 1 raz
|
|
Góra |
|
|
esi
|
Tytuł: Re: DR 800 BIG - problem z magnetem i starter clutch Napisane: Śr paź 09, 2013 10:01 pm |
|
honorowy bajkopisarz forumowy |
Dołączył(a): N lip 03, 2011 4:50 pm Posty: 774
|
Ktos by ja wkleil? Albo zaspawal? Tylko po co?
|
|
Góra |
|
|
SituGS
|
Tytuł: Re: DR 800 BIG - problem z magnetem i starter clutch Napisane: Śr paź 09, 2013 10:02 pm |
|
Dołączył(a): So maja 01, 2010 10:50 am Posty: 1501 Lokalizacja: Garwolin
|
Powinno tak się rozdzielić: [ img ]A u mnie wszystko jest zapieczone, sprzęgło kierunkowe nie działa, jest na sztywno w obie strony. Ma ktoś pomysł jak to rozłączyć od siebie?
|
|
Góra |
|
|
SituGS
|
Tytuł: Re: DR 800 BIG - problem z magnetem i starter clutch Napisane: Śr paź 09, 2013 10:05 pm |
|
Dołączył(a): So maja 01, 2010 10:50 am Posty: 1501 Lokalizacja: Garwolin
|
esi napisał(a): Ktos by ja wkleil? Albo zaspawal? Tylko po co? Jak zaspawał? Gdzie? To powinno się wysunąć. I powinno się obracać w jedną stronę. Wygląda że sprzęgło (to ze zdjęcia przypominające łożysko) umarło i się zablokowało na amen... czymś.
Ostatnio edytowano Śr paź 09, 2013 11:34 pm przez SituGS, łącznie edytowano 2 razy
|
|
Góra |
|
|
esi
|
Tytuł: Re: DR 800 BIG - problem z magnetem i starter clutch Napisane: Śr paź 09, 2013 10:10 pm |
|
honorowy bajkopisarz forumowy |
Dołączył(a): N lip 03, 2011 4:50 pm Posty: 774
|
Aha juz rozumiem ;D nie dokladnie spojrzalem na schemat. Faktycznie teoria z zapieczonym na amen lozyskiem moze byc prawdziwa.
|
|
Góra |
|
|
kulka
|
Tytuł: Re: DR 800 BIG - problem z magnetem i starter clutch Napisane: Śr paź 09, 2013 10:16 pm |
|
Dołączył(a): Wt mar 01, 2011 5:14 pm Posty: 1016 Lokalizacja: strzelin/okolica
|
zlapac sciagaczemdo lozysk samo kolo magnesowe a trzpien wsadzic w otwor zeby na czopie sie oparla sruba i krecic az sie rozdzieli :wink:
|
|
Góra |
|
|
SituGS
|
Tytuł: Re: DR 800 BIG - problem z magnetem i starter clutch Napisane: Śr paź 09, 2013 11:21 pm |
|
Dołączył(a): So maja 01, 2010 10:50 am Posty: 1501 Lokalizacja: Garwolin
|
kulka napisał(a): zlapac sciagaczemdo lozysk samo kolo magnesowe a trzpien wsadzic w otwor zeby na czopie sie oparla sruba i krecic az sie rozdzieli :wink: Bzdury Panie gadasz... Jakbyś tak kręcił to wszystko idzie skosem bo się opiera na klinie - popieprzysz wał i kolejne koszta. Dałem radę - młotem 5kg i przecinakiem zacząłem nap***lać w koło zębate w stronę przeciwną do kierunku obrotów silnika - puściło. Są wytarte zabieraki sprzęgła rozrusznika i rozwalone łozysko igiełkowe na kole zębatym. Koło zebate też jest już zniszczone od mojego walenia. Ogólnie - porażka. Koszta będa nieprzeciętne.
|
|
Góra |
|
|
igrek
|
Tytuł: Re: DR 800 BIG - problem z magnetem i starter clutch Napisane: Cz paź 10, 2013 7:06 am |
|
Dołączył(a): Śr wrz 07, 2011 8:37 pm Posty: 1364 Lokalizacja: Sulechów
|
Situ coś ten projekt big nie idzie ale trzymam kciuki
|
|
Góra |
|
|
ArturS
|
Tytuł: Re: DR 800 BIG - problem z magnetem i starter clutch Napisane: Cz paź 10, 2013 7:16 am |
|
honorowy bajkopisarz forumowy |
Dołączył(a): N cze 27, 2010 5:26 pm Posty: 637 Lokalizacja: Zabrze
|
Też tak czytam i co rusz to coś :shock: Remont góry widzę już w toku. Ile tam tłoczysko koszci? Szukałem po tanich zamiennikach i się nie doszukałem - w XT/TT tłoki od 200zł, po BIGu spodziewałem się podobnie, a tu nic z tego :?
|
|
Góra |
|
|
SituGS
|
Tytuł: Re: DR 800 BIG - problem z magnetem i starter clutch Napisane: Cz paź 10, 2013 7:22 am |
|
Dołączył(a): So maja 01, 2010 10:50 am Posty: 1501 Lokalizacja: Garwolin
|
ArturS napisał(a): Też tak czytam i co rusz to coś :shock: Remont góry widzę już w toku. Ile tam tłoczysko koszci? Szukałem po tanich zamiennikach i się nie doszukałem - w XT/TT tłoki od 200zł, po BIGu spodziewałem się podobnie, a tu nic z tego :? Remont - na razie u Hesslera wydałem na tłok, pierścienie, zawory i uszczelki 600Euro. 2200zł wydam w polskim serwisie na korbowód z łozyskiem i czopem, sworzeń tłokowy i łożyska wału korbowego. Bo tego 298dolarów za sprzęgło rozrusznika. Muszę także założyć nową pompę oleju.... Wyjdzie ze 7000zł za kapitalkę silnika. Ale - będę miał maszynkę jak nową :lol:
|
|
Góra |
|
|
ArturS
|
Tytuł: Re: DR 800 BIG - problem z magnetem i starter clutch Napisane: Cz paź 10, 2013 7:26 am |
|
honorowy bajkopisarz forumowy |
Dołączył(a): N cze 27, 2010 5:26 pm Posty: 637 Lokalizacja: Zabrze
|
O kur..a :shock: :shock: To mam nadzieję, że w przyszłości gadzina się odwdzięczy i zatarga Cię gdzieś do Azji, czy Afryki ;)
|
|
Góra |
|
|
SituGS
|
Tytuł: Re: DR 800 BIG - problem z magnetem i starter clutch Napisane: Cz paź 10, 2013 7:29 am |
|
Dołączył(a): So maja 01, 2010 10:50 am Posty: 1501 Lokalizacja: Garwolin
|
ArturS napisał(a): O kur..a :shock: :shock: To mam nadzieję, że w przyszłości gadzina się odwdzięczy i zatarga Cię gdzieś do Azji, czy Afryki ;) Tłoczek u Hesslera 1200zł z pierścieniami. Komplet korby - 1500zł, plus sworzeń tłokowy ze sprężynkami 200zł. Regeneracja głowicy - robocizna 500zł (szlif płaszczyzny, frezowanie gniazd zaworowych i obsadzenie nowych zaworów). Szlif gara - nie wiem. Ze 200-300zł. Drogo? Troche.... ale kto biednemu zabroni :lol:
|
|
Góra |
|
|
igrek
|
Tytuł: Re: DR 800 BIG - problem z magnetem i starter clutch Napisane: Cz paź 10, 2013 8:08 am |
|
Dołączył(a): Śr wrz 07, 2011 8:37 pm Posty: 1364 Lokalizacja: Sulechów
|
Nie znam się na tym tak ale nie wierze że da się uzyskać katalogową kompresję po takich zabiegach ale może się mylę
|
|
Góra |
|
|
żółf
|
Tytuł: Re: DR 800 BIG - problem z magnetem i starter clutch Napisane: Cz paź 10, 2013 8:24 am |
|
Dołączył(a): Cz lut 03, 2011 7:02 pm Posty: 440 Lokalizacja: Karpacz/Gniezno
|
igrek napisał(a): Nie znam się na tym tak ale nie wierze że da się uzyskać katalogową kompresję po takich zabiegach ale może się mylę A czemu nie? Jak ktoś chce to można nawet wyższą To utwierdza w przekonaniu, że remont ktm'a jest sporo tańszy
|
|
Góra |
|
|
SituGS
|
Tytuł: Re: DR 800 BIG - problem z magnetem i starter clutch Napisane: Cz paź 10, 2013 8:28 am |
|
Dołączył(a): So maja 01, 2010 10:50 am Posty: 1501 Lokalizacja: Garwolin
|
żółf napisał(a): igrek napisał(a): Nie znam się na tym tak ale nie wierze że da się uzyskać katalogową kompresję po takich zabiegach ale może się mylę A czemu nie? Jak ktoś chce to można nawet wyższą To utwierdza w przekonaniu, że remont ktm'a jest sporo tańszy Nie chciałem KTMa. A remont robie dlatego że silnik brał 1,5l oleju na 1000km i w ogóle dziwne dźwięki wydawał. Jak sie okazało - luz na tłoku, korbowodzie i rozrusznik chodził razem z silnikiem. Poza tym - cel szczytny, rajdowy BIG :D Wart każdej sumy!
|
|
Góra |
|
|