Teraz jest Pt mar 29, 2024 8:45 am


Napisz wątekOdpowiedz Strona 1 z 1   [ Posty: 10 ]
Autor Wiadomość
 Tytuł: Tulejowanie cylindra ze zużytą powłoką nicasilu
PostNapisane: Pn kwi 15, 2013 9:03 am 
bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): Pt lut 04, 2011 10:09 pm
Posty: 451
Lokalizacja: WM
Witam,

Proszę o info. dot. tulejowania cylindra ze zużytą powłoką nicasilu.
Czy ktoś przeprowadzał taki zabieg ? - jak to wpływa na pracę silnika, zużycia elementów i czym grozi ?
Czy jest to alternatywa dla nowego nicasilu ?

Uprzedzając pytania - nie zamierzam nic rzeźbić :lol: , jednak w jednym interesujacym mnie sprzęcie tak przeprowadzony został remont , wzbudza to moje wątpliwości z racji opinii na temat wstawiania tulei.

Dzienx,
O.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tulejowanie cylindra ze zużytą powłoką nicasilu
PostNapisane: Pn kwi 15, 2013 8:15 pm 
bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): Pn paź 06, 2008 8:17 am
Posty: 408
Lokalizacja: WROCŁAW
napisz jaki to moto, jeśli seta to raczej tylko nicasil. Tuleja żeliwna gorzej odprowadza ciepło i trzeba uważać na zatarcie. Można wstawić tłok z większym luzem ale to droga donikąd.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tulejowanie cylindra ze zużytą powłoką nicasilu
PostNapisane: Pn kwi 15, 2013 8:26 pm 
bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): Pt lut 04, 2011 10:09 pm
Posty: 451
Lokalizacja: WM
EXC 525


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tulejowanie cylindra ze zużytą powłoką nicasilu
PostNapisane: Pn kwi 15, 2013 8:43 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): N lut 07, 2010 8:41 pm
Posty: 2823
Lokalizacja: WWA
Z tego co mi mówił Sanchez jedyny silnik który dobrze znosi tulejowanie to LC4. Inne ponoć źle znoszą żeliwo. Czemu, nie wiem pewnie temperatura i odkształcanie metalu od temperatury.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tulejowanie cylindra ze zużytą powłoką nicasilu
PostNapisane: Pn kwi 15, 2013 8:55 pm 
Aktywny

Dołączył(a): Cz maja 06, 2010 8:17 pm
Posty: 131
Lokalizacja: Katowice
Znajomy eksperymentował w DT 125 i okazało się że rzeźba nie zdała egzaminu,silnik nie chodził tak jak trzeba,Skończyło się na nowym cylindrze i wtedy było ok.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tulejowanie cylindra ze zużytą powłoką nicasilu
PostNapisane: Pt cze 21, 2013 9:07 pm 
Świeżak

Dołączył(a): N cze 09, 2013 11:25 am
Posty: 4
Miałem tuleje w CR250 00r. i przy spokojnej jeździe nie było by problemu tyle że to nie sprzęty do spokojnej jazdy. Silnik nie odprowadzał temperatury jak trzeba i nie wkręcał się jak trzeba chodził leniwiej. EXC 525 to niezły ... a nie potulny baranek :wink: Jak cena niska możesz się połasić ale jeśli będziesz chciał 100% mocy bez zmiany cylka się nie obędzie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tulejowanie cylindra ze zużytą powłoką nicasilu
PostNapisane: Pt cze 21, 2013 10:53 pm 
poeta forumowy

Dołączył(a): Pn wrz 07, 2009 6:37 pm
Posty: 256
ja również próbowałem zasięgnąć wiedzy odnośnie tulei,dzwoniłem do firmy Motor-tech i tam fachowiec bez owijania w bawełnę powiedział że w mocnych czterosówach problemem nie jest tuleja żeliwna,tylko opadanie jej w cylindrze!
podobno w 4-sówach w cylindrze jest mało materiału w którym można bezpiecznie osadzić tuleje,stwierdził również że jest 50% szans na poprawne działanie tulei,i na dodatek jestem królikiem doświadczalnym,gwarancji nie udziela :(
z drugiej strony jednak koszt zabiegu jest zdecydowanie mniejszy,królików doświadczalnych w jego okolicach lata podobno sporo, i wielu z nich jest bardzo zadowolonych,paru z nich to posiadacze yz 450, wr 450!
może i warto zaryzykować :wink:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tulejowanie cylindra ze zużytą powłoką nicasilu
PostNapisane: N cze 23, 2013 8:20 pm 
Zadomowiony

Dołączył(a): So sie 18, 2012 7:09 pm
Posty: 67
Lokalizacja: Nałęczów, LPU
do 520/525 bez problemu idzie znalezc uzywany cylinder w dobrym stanie w cenie tulejowania i ewentualnie poddac go honowaniu (jeśli juz nie ma kasy na nowy, który jest tańszy niż w 2T)?

mi kat 2T śmigał na żeliwie od p.Woryny ale do 525 miałbym obawy wstawic, moze byc bardzo kosztownie w razie "W"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tulejowanie cylindra ze zużytą powłoką nicasilu
PostNapisane: N cze 23, 2013 10:17 pm 
prozaik forumowy

Dołączył(a): Wt paź 27, 2009 11:21 pm
Posty: 314
Lokalizacja: Warszawa
jjanek200 napisał(a):
do 520/525 bez problemu idzie znalezc uzywany cylinder w dobrym stanie w cenie tulejowania i ewentualnie poddac go honowaniu (jeśli juz nie ma kasy na nowy, który jest tańszy niż w 2T)?

mi kat 2T śmigał na żeliwie od p.Woryny ale do 525 miałbym obawy wstawic, moze byc bardzo kosztownie w razie "W"


Honować Nicasil???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tulejowanie cylindra ze zużytą powłoką nicasilu
PostNapisane: Pn cze 24, 2013 8:34 am 
honorowy bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): Pt lip 09, 2010 7:18 am
Posty: 917
Lokalizacja: Wawa- Dęblin
Jak wsadziłem tuleje do 620tki to całkiem inne moto się zrobiło, już nie zapierdzielał jak wcześniej, oleju brał więcej a tłok to gówniany wossner, porażka, już lepiej latał na owalu 0.04 niż na nowej tulei nawet już dotartej.

shaman9 napisał(a):
Honować Nicasil???


A co w tym dziwnego?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Napisz wątekOdpowiedz Strona 1 z 1   [ Posty: 10 ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
twilightBB Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net
wdrożenie przez iCenter - Strony internetowe Wrocław
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL