Teraz jest Cz maja 09, 2024 5:49 pm


Napisz wątekOdpowiedz Strona 5 z 17   [ Posty: 252 ]
Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 17  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: DR 650 SE modyfikacje - dopra bike
PostNapisane: Wt sty 15, 2013 7:54 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): Pn sie 18, 2008 8:31 am
Posty: 2679
Lokalizacja: Poznań
OK, dzisiaj dorobiłem klucz specjalistyczny do zawieszenia WP43 rozpocząłem proces montażu przednich lag, wylałem zupę olejową, nalałem prawdziwego oleju :)

[ img ]

kolega wytoczył mi tuleję redukcyjną pod półkę KTMa, główka ramy od DRy jest 5 mm krótsza niż w EXC, zmontowałem przód, brakuje ograniczników skrętu...

[ img ]

[ img ]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: DR 650 SE modyfikacje - dopra bike
PostNapisane: Śr sty 16, 2013 10:02 am 
honorowy bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): Pt wrz 10, 2010 6:09 pm
Posty: 690
Lokalizacja: Pruszków
A jak z łożyskami i sztycą? Ten sam wymiar czy po prostu dało się znaleźć łożyska łączące średnicę zewn. bieżni DR oraz wewnętrznej KTM?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: DR 650 SE modyfikacje - dopra bike
PostNapisane: Śr sty 16, 2013 10:21 am 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): Pn sie 18, 2008 8:31 am
Posty: 2679
Lokalizacja: Poznań
lasooch napisał(a):
A jak z łożyskami i sztycą? Ten sam wymiar czy po prostu dało się znaleźć łożyska łączące średnicę zewn. bieżni DR oraz wewnętrznej KTM?

sztyca pasuje, główka jest 5 mm w DR krótsza niż w EXC, ale dorobiłem tuleję pod górną półkę i teraz jest OK. Łożyska pasują, bieżnie od Suzuki, a łożyska od EXC, chociaż BergDonk z forum advrider.com, napisał mi wczoraj że u niego to nie zdało egzaminu i musiał to zmieniać, na razie zobaczę co i jak.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: DR 650 SE modyfikacje - dopra bike
PostNapisane: Śr sty 16, 2013 10:28 am 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): Śr lis 04, 2009 6:52 pm
Posty: 1974
Lokalizacja: Kraków-Warszawa
Co to znaczy ? bieżnie od suzuki łożyska od KTM-a .... czy dobrze rozumiem że zostawiłeś wbite w główkę zew. bieżnie łożyska , koszyczki z rolkami i bieżnie wewn. zostawiłeś te które były z KTM-a ? .... łożysko ma choć ten sam numer i w tym motocyklu i w tym ? :) może być tragedia ...


Ostatnio edytowano Śr sty 16, 2013 10:45 am przez PIOTHRUS, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: DR 650 SE modyfikacje - dopra bike
PostNapisane: Śr sty 16, 2013 10:33 am 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): Pn sie 18, 2008 8:31 am
Posty: 2679
Lokalizacja: Poznań
PIOTHRUS napisał(a):
Co to znaczy ? bieżnie od suzuki łożyska od KTM-a .... czy dobrze rozumiem że zostawiłeś wbite w główkę zew. bieżnie łożyska , koszyczki z rolkami i bieżnie wewn. zostawiłeś te które były z KTM-a ? .... łożysko ma choć ten sam numer i w tym motocyklu i w tym ? :lol:

nie kombinuj, jest dobrze, koszyczki z rolkami od DR mają średnicę wewnętrzną na sztycę o 2mm większą niż w EXC, natomiast same łożysko ma ten sam wymiar zewnętrzny.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: DR 650 SE modyfikacje - dopra bike
PostNapisane: Śr sty 16, 2013 11:00 am 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): Śr lis 04, 2009 6:52 pm
Posty: 1974
Lokalizacja: Kraków-Warszawa
Raczej nie wyda ... jak nie ma w katalogu takiego łożyska ... rozszlifuj wewn. bieżnie 2 mm nie jest problemem , albo nowa sztyca , jestem przewrażliwiony na takie akcje . Dość mocno po dupie dostałem kiedyś w jednym motocyklu , chciałem przylisić i się zesr... w najmniej odp. momencie :lol: a tylko zamieniłem szalki już używane ... tam są takie siły na mm , teraz podchodzę jak pies do jeża do główki ramy , kiedyś wbijałem łożyska w główkę ... teraz wciskam delikatnie przyrządem ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: DR 650 SE modyfikacje - dopra bike
PostNapisane: Śr sty 16, 2013 11:17 am 
Zadomowiony

Dołączył(a): Wt lut 17, 2009 11:03 pm
Posty: 54
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Temat dość ciekawy - jeśli są identyczne kąty w obu łożyskach to nie ma sprawy. Oczywiście jeśli bieżnie do siebie pasują i nie uciekają gdzieś w górę lub w dół. Łożyska tego samego producenta prawie na pewno będą pasowały (kąty). sprawdził bym to mażąc jakimś pisakiem wodoodpornym odtłuszczoną powierzchnię i kręcąc jakiś czas energicznie łożyskiem. Jeśli wytarcie naniesionej farby będzie identyczne na całej szerokości można mieć nadzieję że jest ok. Inna sprawa to to że za każdym razem będziesz musiał kupować 2 komplety ;) więc może warto pomyśleć o innym rozwiązaniu?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: DR 650 SE modyfikacje - dopra bike
PostNapisane: Śr sty 16, 2013 2:21 pm 
Początkujący

Dołączył(a): N mar 18, 2012 8:08 pm
Posty: 40
dopra napisał(a):
cylinder średni, gość zmieniał pierścienie na nieoryginalne i tak jak się spodziewałem, nie wyglądają za dobrze. 4mm na zamkach stanowczo za dużo :)



sprzęgło również w stanie dobrym, jeszcze tylko śrubki od czujnika luzu wkręcić na loctite i można składać:


Pytanie może dziwne, ale nie wiem, "co to są zamki" ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: DR 650 SE modyfikacje - dopra bike
PostNapisane: Śr sty 16, 2013 2:33 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): N lut 07, 2010 8:41 pm
Posty: 2823
Lokalizacja: WWA
zamki na piasku ;) a tak poważnie to szczelina w pierscieniu im bardziej zurzyty pierścień tym szczelina zamek większy .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: DR 650 SE modyfikacje - dopra bike
PostNapisane: Śr sty 16, 2013 3:19 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): Śr sty 24, 2007 9:11 am
Posty: 1497
Lokalizacja: z krzaczorów
Witam

Żeby tylko pierścień. Może być wydarty cylinder.
Przeba zmierzyć luz na samum dole i ok 1 cm poniżej góry.
Różnica podzielona przez pi da +/- faktycznie zużycie cylindra.

Co do łożysk to bym nie kombinował. Jest oczywiście teoretyczna możliwość, że różnią się tylko średnicą wewnętrzną (wtedy wysokość ich była by identyczna, no chyba, że zmieniono i wysokość pierścieni). Lepiej dorobić/[przerobić sztycę, dobrać inne łożyska lub dorobić tuleje.

Nie prościej było włożyć lagi (a może i półki od DRZty). Z DRSE i tak skoczka nie będzie, te nie idealne rozwiązanie to jednak przy oryginalnym świetne a przy tym zdecydowanie trwalsze. A że mniej sztywne poprzecznie? Popatrz na tylnego wahacza i otwarta ramę. Kiedyś włożyłem USD fi40 czy 43 Kayaby do XT. Wybierało to o niebo lepiej ale tył nie nadążał. Ogólna "wiotkość" w krzyżu pozostała.

Pozdr
rr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: DR 650 SE modyfikacje - dopra bike
PostNapisane: Śr sty 16, 2013 4:19 pm 
Zadomowiony

Dołączył(a): Wt lut 17, 2009 11:03 pm
Posty: 54
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Przy nicasilu w Se to właściwie nie ma problemu z wytarciem powierzchni, chyba że dostanie się syf, ale to już niszczy powłokę a nie wyciera gładź. Wossner np dla tego modelu stosuje 2 nadmiary, każdy po 1 setce więcej. Nie zajeżdżone motorki przy 100 tys mają jeszcze całkiem fajną powierzchnię , więc wymienia się tylko tłok


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: DR 650 SE modyfikacje - dopra bike
PostNapisane: Śr sty 16, 2013 5:52 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): Pn sie 18, 2008 8:31 am
Posty: 2679
Lokalizacja: Poznań
rrolek napisał(a):
Nie prościej było włożyć lagi (a może i półki od DRZty). Z DRSE i tak skoczka nie będzie, te nie idealne rozwiązanie to jednak przy oryginalnym świetne a przy tym zdecydowanie trwalsze. A że mniej sztywne poprzecznie? Popatrz na tylnego wahacza i otwarta ramę. r


Jeździłem na DRZ, uważam że to zawieszenie jest zbyt wiotkie do DR650SE, wolę coś sztywniejszego, jeździłem na brata BIGu z przodem WP40 i naprawdę było dobrze. A to, że tył nie nadąża? Wolę żeby tył nie nadążał, niż przód. Poza tym, za tył jeszcze się nie zabrałem...........


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: DR 650 SE modyfikacje - dopra bike
PostNapisane: Śr sty 16, 2013 9:09 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): Śr sty 24, 2007 9:11 am
Posty: 1497
Lokalizacja: z krzaczorów
Witka

Nie no, klar że każdy ma swoje nawyki.
Zawias zety wiotki raczej nie jest, chyba że ma luzy lub właściciel rozkręcił tłumienie dla pozornego "komfortu". 80% sukcesu to ustawieniu, pewnie nawet nie podejrzewasz jak gumiaście prowadzi się 520echa z pękniętymi 2 (słownie: dwoma) płytkami amora w jednej ladze. Ważne by była trakcja nie sztywność. Do "pływania" motka można przywyknąć. Ot jazda jak z 40ma browarami w kufrze górnym po mokrej glinie, w końcu zaczyna to nawet bawić.
Tego tyłu bym nie lekceważył. To lekko przp..dalające uczucie gdy czujesz, że tył więcej frunie niż jedzie. W sumie z górki tylko dodaje adrenaliny, ale pod górkę zatrzymuje bardzo skutecznie.

Pozdr
rr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: DR 650 SE modyfikacje - dopra bike
PostNapisane: Śr sty 16, 2013 9:11 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): Pn sie 18, 2008 8:31 am
Posty: 2679
Lokalizacja: Poznań
rrolek napisał(a):
Tego tyłu bym nie lekceważył. To lekko przp..dalające uczucie gdy czujesz, że tył więcej frunie niż jedzie. W sumie z górki tylko dodaje adrenaliny, ale pod górkę zatrzymuje bardzo skutecznie.

Pozdr
rr

Ale jestem ostatni który będzie lekceważył tylne zawieszenie, piszę tylko, że z dwojga złego lepiej mieć zły tył, niż zły przód :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: DR 650 SE modyfikacje - dopra bike
PostNapisane: Śr sty 16, 2013 9:15 pm 
Aktywny

Dołączył(a): Śr lut 02, 2011 9:38 pm
Posty: 118
dopra napisał(a):
Jeździłem na DRZ, uważam że to zawieszenie jest zbyt wiotkie do DR650SE, wolę coś sztywniejszego, jeździłem na brata BIGu z przodem WP40 i naprawdę było dobrze. A to, że tył nie nadąża? Wolę żeby tył nie nadążał, niż przód. Poza tym, za tył jeszcze się nie zabrałem...........

To mnie zaskoczyłeś, miałem możliwość przymiarki do SE z zawiasem od DRZ i wg. mnie różnica kolosalna in plus.
Zawieszenie dużo sztywniejsze niż w mojej, nie jestem tylko pewien czy tam progresów nie było - właściciel tez nie wiedział...
może ta DRZ'eta która śmigałeś zajechana była...
Nigdy nie jechałem na zawieszeniu WP więc może jeszcze raz bym się zdziwił :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Napisz wątekOdpowiedz Strona 5 z 17   [ Posty: 252 ]
Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 17  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 38 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
twilightBB Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net
wdrożenie przez iCenter - Strony internetowe Wrocław
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL