Teraz jest Wt kwi 23, 2024 3:26 pm


Napisz wątekOdpowiedz Strona 7 z 36   [ Posty: 528 ]
Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 36  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Suzuki DR 650 SE
PostNapisane: Pt sty 18, 2013 12:22 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): Pt wrz 05, 2008 9:50 pm
Posty: 1854
Lupus, co potrzebujesz wiedzieć? Jakieś konkretne pytania :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Suzuki DR 650 SE
PostNapisane: Pt sty 18, 2013 1:06 pm 
Zadomowiony

Dołączył(a): Wt lut 17, 2009 11:03 pm
Posty: 54
Lokalizacja: Bielsko-Biała
http://allegro.pl/gaznik-keihin-fcr-39- ... 78650.html
No wiesz, jakie trzeba zrobić przeróbki. Nie mam pojęcia o tym gaźniku, a trochę chciałbym jej pomóc :)
http://www.mxrob.com/FCR%20Installation ... ctions.htm
tu mam instrukcję ale po angielsku, a ja niekumaty jestem, a pan Google śmiesznie tłumaczy ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Suzuki DR 650 SE
PostNapisane: Pt sty 18, 2013 3:20 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): Pt wrz 05, 2008 9:50 pm
Posty: 1854
Mam dokładnie taki sam gaźnik (KTM/Honda) - plastikowa osłona linek przepustnicy i podwójna linka...

Co zrobiłem to:

dokument mxroba ze zdjęciami:
https://docs.google.com/presentation/d/ ... lide=id.i0

kupno iglicy i dysz w Rapidzie w poznaniu (ja kupowałem do Yamahy)

1. Główna dysza 155 (main jet) (miałem 165 i zaczadzoną na czarno świecą - 155 daje kawę z mlekiem)
2. Iglica EMP (jet needle) (nastawienie na 5 ząbku)
3. Dysza dodatkowa 40 (pilot jet)
4. Dodatkowa dysza powietrza 100 (pilot air jet) (miałem już w gaźniku)
5. Główna dysza powietrza 200 (main air jet) (dziura fabryczna, bez dyszy czyli też nie kupowałem)
6. Dysza paliwowa #35 (leak jet) (MEGA WAŻNA - do pompki przyspieszającej, a raczej do powrotu paliwa do zbiorniczka PP)

Czyszczenie, przełożenie dysz i iglicy to gaźnika oraz sprawdzenie płytki magnezowej przepustnicy czy nie ma żadnych pęknięć (jak są to od razu nowa! albo używka dobra)...

Regulacja składu mieszanki wolnych obrotów na ok 1,5 obrotu (wkręć do końca i wykręć 1,5obr) potem na jałowym regulacja +/1 0,5/1 obrót by obroty były jak najwyższe (obniżyć można wtedy pokrętłem od prędkości obrotowej biegu jałowego).


Przyda się wyciągnięcie 'snorkela' z airboxu (tej wystającej gumy) i wykonanie drugiego takiego otworu po przeciwnej stronie airboxu od góry - FCR-MX potrzebuje więcej powietrza niż BST40. No i oczywiście oryginalny tłumik może przeszkadzać w porządnym wyregulowaniu, bo te ustawienia są podane dla np oryginalnego tłumika od GSXR (polecany przez MXroba) albo jakiejś półprzelotówki. Mi na homologowanym (nieprzelotowym) Akrapovicu działa wyśmienicie.

Plusy w porównaniu do BST40:
1. reakcja na gaz - podciąganie koła przed przeszkodami i wyrywanie na koło
2. płynność obrotów - nie falują jak to czasami zdarza się na podciśnieniowym BST
3. porządnie wyregulowany pali tyle samo lub mniej niż BST!! - przetestowałem u sibie, gdzie cykl 50/50 (on/off) wyszło mi 5,2l/100km
4. TANI! (porównując np do Mikuni TM40)

Minus w porównaniu do BST40:
1. przepustnica - jak pęka łapie powietrza - potrafi strzelić jak jest uszkodzona przepustnica a wtedy wpada do komory spalania i dzieje się armageddon

Łatwo to skontrolować: organoleptycznie jak coś się reguluje lub czyści gaźnik (najczęściej pękają jak ktoś ma błoto i syf w komorze z wózkiem przepustnicy - czyli nie dba o sprzęta), lub jak zaczynają falować obroty i nie schodzi z obrotów - łapie powietrze przez pęknięcie w przepustnicy.

Generalnie nie zakładałem sprężyny rekomendowanej przez MXroba, i jest dobrze, ta sprężyna powoduje większe wyprzedzenie wtrysku pompki przyspieszającej, co może być odczuwalne przy szybkim otwieraniu i zamykaniu przepustnicy....

porównanie BST i FCR-MX:

[ img ]


Ostatnio edytowano Pt sty 18, 2013 11:58 pm przez kuba_astr, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Suzuki DR 650 SE
PostNapisane: Pt sty 18, 2013 10:56 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): Pt wrz 05, 2008 9:50 pm
Posty: 1854
No dobra, parę osób chce wiedzieć to zapodam...

Osłona pod silnik - do DR 650 SE pasuje od wersji DAKAR (dłuższa niż w R/RE) lub jak ktoś nie chce się bawić w dorabianie mocowań, można zawsze zamówić u Amerykańców za 500pln...
Osłona na Aledrogo w granicach 100pln... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Fi ramy w SE to 25mm, mocowania zrobione na Fi=24mm, uszy na ok 30mm i naspawane nakrętki pod śruby M8:

W tle nóżka regulowana - patent by dopra...
[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Suzuki DR 650 SE
PostNapisane: So sty 19, 2013 9:24 am 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): Pn sie 18, 2008 8:31 am
Posty: 2679
Lokalizacja: Poznań
osłona pod silnik rewelacja, też chcę taką tanią :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Suzuki DR 650 SE
PostNapisane: So sty 19, 2013 7:51 pm 
Aktywny

Dołączył(a): Śr lut 02, 2011 9:38 pm
Posty: 118
kuba_astr napisał(a):
No dobra, parę osób chce wiedzieć to zapodam...

Osłona pod silnik - do DR 650 SE pasuje od wersji DAKAR (dłuższa niż w R/RE) lub jak ktoś nie chce się bawić w dorabianie mocowań, można zawsze zamówić u Amerykańców za 500pln...
Osłona na Aledrogo w granicach 100pln... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Fi ramy w SE to 25mm, mocowania zrobione na Fi=24mm, uszy na ok 30mm i naspawane nakrętki pod śruby M8:

Kuba świetnie to wyszło!
Też docelowo wywalę oryginał i zamontuję tego typu, zawsze to lepsza ochrona w razie W.
ps. różni się czymś wersja dakar od R/RE ?
EDIT:
właśnie przeglądnąłęm zdjęcia i widzę, że ta od Dakara dużo dalej zachodzi na kartery,
będę szukał takiej


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Suzuki DR 650 SE
PostNapisane: So sty 19, 2013 9:11 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): N lut 25, 2007 7:07 pm
Posty: 2158
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Zastanawiam się czy od big-a płyta by podeszła.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Suzuki DR 650 SE
PostNapisane: N sty 20, 2013 11:50 am 
Zadomowiony

Dołączył(a): Wt lut 17, 2009 11:03 pm
Posty: 54
Lokalizacja: Bielsko-Biała
kuba_astr napisał(a):
lupus napisał(a):
Neopreny założyłem bo mi pompowało sporo pyłu w Afryce, stwierdziłem że jest to jednak lepszy filtr, zobaczę, nie mam jeszcze doświadczenia. Faktycznie dostępne zebatki przynajmniej sunstara, którego używam, są dostępne tylko w tych rozmiarach które podałeś i takie zakładam na wyjazd. 13 chyba już zaczyna haczyć o ślizgacz, poza tym na daleką trasę lepsze było by rozwiązanie np 15/47 ze względu na trwałość zębatek i łańcucha. Szkoda że nie ma takich (47), a może gdzieś się znajdzie?



Ja Ci mogę wysłać 47z akurat mi leży i nic nie robi. Zaznaczam jednak ze może trzec o prowadnice łańcucha....

Oryginalną prowadnicę wywaliłem, mam złe doświadczenie z tymi plastikami, więc z 47 niemaproblema. Napisz mi jakiej firmy masz tą 47?. Ja mam w tej chwili 14/41 i jest kijowo. !4 jest JT, Sunstar nie ma w ofercie. Zastanawiam się nad rozwiązaniem wyprawowym 15/47, gdzie na przód daję 15 sunstara, a na tył 47. Wytrzymałość powinna być max. Do tego DID ZVMX i powinno przy dosmarowaniu przejechaś do 30tkm. W XTZecie tyle wytrzymywał podobny zestaw, a tera lecę na 525 , lżejszym pojazdem i nie po piachu!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Suzuki DR 650 SE
PostNapisane: N sty 20, 2013 1:31 pm 
Świeżak

Dołączył(a): N sty 03, 2010 8:41 pm
Posty: 14
Kuba gratuluję, płyta wyszła super. Ja również szukałem takiej do BIG'a.
Co metalowa to metalowa :)
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Suzuki DR 650 SE
PostNapisane: Wt sty 22, 2013 3:55 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): Pt wrz 05, 2008 9:50 pm
Posty: 1854
Dzięki :)

Ale najważniejsze to przyszło dzisiaj: zbiornik paliwa Acerbis do DR650SE 20l !! W końcu, naczekałem się na niego od października (tyle trwało umawianie zamówienia grupowego, nawiasem mówiąc wszystko co Acerbis to polecam chłopaków ze Szczecina, by nie być zbanowanym, zwracać się osobiście na priva to podam namiary, baaardzo szybka i porządna firma!)

Parę fotek owego zbiornika :D :D :D :D

[ img ]

[ img ]

No to teraz zaworki świece i sezon... :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Suzuki DR 650 SE
PostNapisane: Wt sty 22, 2013 4:17 pm 
Początkujący

Dołączył(a): Cz paź 21, 2010 12:52 pm
Posty: 21
W komplecie masz manualny kranik paliwa, oryginalnie w DR jest podciśnieniowy.
Warto się troszkę pomęczyć pilniczkiem i dostosować bak pod podciśnieniowy kranik, nie będzie trzeba pamiętać o zakręcaniu, a poza tym ten z acerbisa trąca chinami :). Jeśli jednak zdecydujesz się na ten z kompletu acerbisa pamiętaj o zaślepieniu przewodu podciśnienia, ale to jak sądzę wiesz.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Suzuki DR 650 SE
PostNapisane: Wt sty 22, 2013 4:19 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): Pt wrz 05, 2008 9:50 pm
Posty: 1854
szparag napisał(a):
W komplecie masz manualny kranik paliwa, oryginalnie w DR jest podciśnieniowy.
Warto się troszkę pomęczyć pilniczkiem i dostosować bak pod podciśnieniowy kranik, nie będzie trzeba pamiętać o zakręcaniu, a poza tym ten z acerbisa trąca chinami :). Jeśli jednak zdecydujesz się na ten z kompletu acerbisa pamiętaj o zaślepieniu przewodu podciśnienia, ale to jak sądzę wiesz.
Pozdrawiam


szparag, jakbyś przeczytał od początku to byś wiedział że ja nie mam już gaźnika podciśnieniowego tylko mechaniczny z pompką przyspieszającą Keihin FCR-MX..... :lol:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Suzuki DR 650 SE
PostNapisane: Wt sty 22, 2013 4:32 pm 
Aktywny

Dołączył(a): Śr lut 02, 2011 9:38 pm
Posty: 118
szparag napisał(a):
W komplecie masz manualny kranik paliwa, oryginalnie w DR jest podciśnieniowy.
Warto się troszkę pomęczyć pilniczkiem i dostosować bak pod podciśnieniowy kranik, nie będzie trzeba pamiętać o zakręcaniu, a poza tym ten z acerbisa trąca chinami :). Jeśli jednak zdecydujesz się na ten z kompletu acerbisa pamiętaj o zaślepieniu przewodu podciśnienia, ale to jak sądzę wiesz.
Pozdrawiam

a to w sumie cenna uwaga, faktycznie kranik nie rzuca na kolana, chociaż tragedii nie ma.
szparag napisał(a):
szparag, jakbyś przeczytał od początku to byś wiedział że ja nie mam już gaźnika podciśnieniowego tylko mechaniczny z pompką przyspieszającą Keihin FCR-MX.....

ale ja nie mam, więc przeszczep będzie.
ps. mój ładniejszy :lol:
[ img ]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Suzuki DR 650 SE
PostNapisane: Wt sty 22, 2013 4:51 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): Pt wrz 05, 2008 9:50 pm
Posty: 1854
W końcu... :D Fajny, jak go zalejesz paliwem to pokaż jak chlupie w środku, a raczej na zewnątrz, hehe :lol:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Suzuki DR 650 SE
PostNapisane: Wt sty 22, 2013 7:13 pm 
honorowy bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): Cz lut 10, 2011 1:05 pm
Posty: 593
Lokalizacja: Żukowo
A ileż taki śliczny zbiorniczek kosztuje?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Napisz wątekOdpowiedz Strona 7 z 36   [ Posty: 528 ]
Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 36  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
twilightBB Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net
wdrożenie przez iCenter - Strony internetowe Wrocław
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL