Teraz jest Cz mar 28, 2024 10:46 pm


Napisz wątekOdpowiedz Strona 1 z 3   [ Posty: 42 ]
Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: XR650R projekt cz. II czyli co robiłem przez 2 miesiące...
PostNapisane: N sie 19, 2012 4:57 pm 
Aktywny

Dołączył(a): Śr lut 24, 2010 2:15 am
Posty: 149
Witam wszystkich miłośników Hondy XR650R. Dużo czasu potrzebowałem na realizacje zamierzonych zmian - modyfikacji w moto ale w końcu wszystko się udało :).
Jestem z Jeleniej Góry, mieszkam teraz we Wrocławiu no i największym problemem było to że motocykl stał w Jeleniej...
Trochę poszukałem i udało mi się wynająć garaż :

[ img ]

Uploaded with ImageShack.us

osobny, zamykany tego mi trzeba było...:)
Kolega przywiózł moto busem no i po umyciu wyglądało tak:
[ img ]

Uploaded with ImageShack.us

Najpierw zabrałem się za układ wydechowy FMF, który przeleżał w piwnicy jakiś czas - kupiłem używany nie wyglądał najlepiej...

[ img ]

Uploaded with ImageShack.us

[ img ]

Uploaded with ImageShack.us

[ img ]

Uploaded with ImageShack.us

Po kilku godzinach szlifowania i polerowania uzyskałem taki efekt:

[ img ]

Uploaded with ImageShack.us

Wymieniłem też "bebechy" na kit FMFa wzmacniany 3 warstwowy:

[ img ]

Uploaded with ImageShack.us

[ img ]

Uploaded with ImageShack.us

[ img ]

Uploaded with ImageShack.us

No i wkońcu chciałem zamontować czarne koła z obręczami excela - pisałem o ich budowie w innym wątku

[ img ]

Uploaded with ImageShack.us

W czasie montażu zapiekła się śruba od regulacji naciągu no i po długiej walce... część została w środku (ale się wtedy w@##$@$lem)

[ img ]

Uploaded with ImageShack.us

Nie chciałem się za to zabierać samemu i musiałem zdemontować wahacz i wysłać do znajomego mechanika ale nie miałem klucza do śrub zabezpieczających.

Wystarczy szlifierka, no i klucz gotowy :)

[ img ]

Uploaded with ImageShack.us

po wykręceniu kawałka który został zrobiłem "przegląd" wszystkich łożysk itp.
[ img ]

Uploaded with ImageShack.us

[ img ]

Uploaded with ImageShack.us

Wyczyściłem i przesmarowałem prolinka, wahacz kilka zdjęć już po zmontowaniu:
[ img ]

Uploaded with ImageShack.us

[ img ]

Uploaded with ImageShack.us

Zrobiłem też porządek z tylnym hamulcem no i dodałem uchwyt Zety i osłonę zacisku a co tam :)

[ img ]

Uploaded with ImageShack.us

[ img ]

Uploaded with ImageShack.us

[ img ]

Uploaded with ImageShack.us

[ img ]

Uploaded with ImageShack.us

[ img ]

Uploaded with ImageShack.us

Nowa prowadnica łańcucha XR's only anodowana w Tadgenie polecam tą firmę

[ img ]

Uploaded with ImageShack.us

Przymiarka wydechu
[ img ]

Uploaded with ImageShack.us

No i nie zauważyłem że uchwyt jest urwany ale dzięki pomocy Adama - użytkownik Adamur wszystko naprawione no i lepiej jak oryginał :)

[ img ]

Uploaded with ImageShack.us

Międzyczasie wziąłem się za montaż amortyzatora skrętu wraz z półką no i porządek w elektryce chociaż nie było najgorzej.
Z amorem miałem sporo problemu bo jak się okazało półka była pod inny rodzaj uchwytu i musiałem zamówić w USA nowy uchwyt na amortyzator co niestety nie było tanie...

[ img ]

Uploaded with ImageShack.us

[ img ]

Uploaded with ImageShack.us

Tu jeszcze z szarym uchwytem który nie pasował...

[ img ]

Uploaded with ImageShack.us

A tu przymiarka na nowym uchwycie pasuje jak ulał:

[ img ]

Uploaded with ImageShack.us


Elektryka wszystkie kable pochowane w ochronnych koszulkach tylko i wyłącznie japońskie konektory - złącza, no i jedno samochodowe przy wentylatorze. Wtyczki ponumerowane także w każdej chwili można odpiąć i się nie martwić że przy podłączaniu coś się popląta

[ img ]

Uploaded with ImageShack.us

[ img ]

Uploaded with ImageShack.us

[ img ]

Uploaded with ImageShack.us

Było tak:

[ img ]

Uploaded with ImageShack.us

[ img ]

Uploaded with ImageShack.us

a tak po zmianie:

[ img ]

Uploaded with ImageShack.us

[ img ]

Uploaded with ImageShack.us

[ img ]

Uploaded with ImageShack.us

[ img ]

Uploaded with ImageShack.us

[ img ]

Uploaded with ImageShack.us

Stacyjka:
[ img ]

Uploaded with ImageShack.us

Niestety w XRach z USA elektryka jest baaardzo uboga, nie ma kompletnie nic, wszystko to akcesoryjne zestawy...

[ img ]

Uploaded with ImageShack.us

[ img ]

Uploaded with ImageShack.us

[ img ]

Uploaded with ImageShack.us

[ img ]

Uploaded with ImageShack.us

Po złożeniu :

[ img ]

Uploaded with ImageShack.us


[ img ]

Uploaded with ImageShack.us

[ img ]

Uploaded with ImageShack.us


Linki od gazu będą zmienione bo te są za długie dlatego taka prowizoryczna osłona żeby nie porysować amorka

Myślałem że to elektryka będzie najgorsza a okazało się że gorzej jest spasować kolektor FMF z chłodnicami i gaźnikiem edelbrocka. Niestety im więcej akcesoryjnych gadżetów, tym więcej trzeba się nakombinować żeby je spasować.
Z racji tego, że musiałem ściągnąć chłodnice żeby zamontować koletor (tak było najbezpieczniej), wykorzystałem ten moment żeby zrobić szablony na uchwyt wentylatora. Chcąc używać większej bańki tj. 17-18L standardowy uchwyt niestety był za szeroki i wentylator zachaczał o zbiornik.
Najpierw był plan żeby zajął się tym ktoś kto zna się na CNC, ale to raz że drogie dwa dłuuugo trzeba czekać projekt itp.
Ja zrobiłem uchwyt z blachy aluminiowej 2mm

Szablon:

[ img ]

Uploaded with ImageShack.us

a tu już gotowy uchwyt:

[ img ]

Uploaded with ImageShack.us

[ img ]

Uploaded with ImageShack.us

[ img ]

Uploaded with ImageShack.us

No i chłodnice i koletor... ciągle coś gdzies dotykało...

[ img ]

Uploaded with ImageShack.us

Ale ostatecznie wszystko pasuje idealnie, trzeba było zastosować kilka rozwiązań naraz m.in. skrócenie śruby regulacji pompki przyspieszającej w gaźniku oraz przesunięcie chłodnic ok 3mm na dolnych uchwytach
Kilka zdjęć z montażu, nie mam więcej bo spasowanie tego zajęło sporo czasu i nie chciało mi się już robić zdjęć...

Zamontowłem też osłonę zębatki i silnika XR's only są dużo solidniejsze niż te oryginalne:

Podgumowałem osłony ramy bo tak naprawdę to zamiast ją chonić to jeszcze porysowały...

[ img ]

Uploaded with ImageShack.us

Przy okazji Wymieniłem też termostat, mój był uszkodzony...

[ img ]

Uploaded with ImageShack.us

Z racji tego że mam 2 komplety owiewek i 2 zbiorniki musiałem dokupić kranik.
Kupiłem z allegro niedrogo, niestety nie trzymał i ciekło paliwo. Na amerykańskich forach wyczytałem, że zamiast kupować cały kranik można kupić uszczelke od innego starego modelu ale mimo że jest ciut mniejsza działa! i za 18 zł naprawiłem kranik.
Zdjęcia numeru części przyda się może komuś:

[ img ]

Uploaded with ImageShack.us

[ img ]

Uploaded with ImageShack.us


[ img ]

Uploaded with ImageShack.us

[ img ]

Uploaded with ImageShack.us

[ img ]

Uploaded with ImageShack.us

[ img ]

Uploaded with ImageShack.us


Jeszcze wymiana oleju z czyszczeniem filterka:


[ img ]

Uploaded with ImageShack.us

[ img ]

Uploaded with ImageShack.us



no i finito można składać (owiewki przyszły z Blitzmoto z nowymi okleinami)

Generalnie to co na zdjęciach to tylko niewielka część wszystkiego co zostało zrobione, już nie chciało mi sie robić zdjęć (np. serwisu hamulców itp.). Myślę, że wszystko z małymi przerwami zajęło ok. 2 miesiące nie licząc czasu dostawy części które były zbierane chyba z 2 lata. Czy warto ktoś zapyta?
Szczerze Xra z takimi gadżetami to powinna iść w serii heh gaźnik jest rewelacyjny. Narazie jestem w trakcie ustawień ale już jestem zadowolony. Jedyny minus nie ma "ssania" no i jak odpalisz na zimno musisz przez chwile ptrzytrzymać manetkę żeby nie zgasł, może to kwestia regulacji.
Kolektor FMFa wygląda fajnie ale faktycznie jest wzrost mocy - przynajmniej takie moje odczucia w średnim i górnym zakresie obrotów natomiast lekki spadek w dolnym. No ale to oczywiste przy założeniu, że zakładamy koletor z ciut większą średnicą od oryginalnego.
Z tego co wiem to np w koletorach przelotowych spadek jest znacznie większy gdyż tutaj jest tzw powerbomb czyli ta bombka co jest w okolicy gaźnika. Szkoda że większości z tych rzeczy które są w tej chwili na Xrce nie jest dostępna w Polsce. Wogóle ten motocykl jest "niedocenionym" sprzętem a potrafi naprawdę wiele.

Na zdjęciach jest założone inne siedzenie Baja designs, jest wyższe ale rewelacja! miekkie i wygodne tylko ja mam 183 cm wzrostu i szczerze trochę za wysoko :)

Po założeniu wszystkiego moto wygląda tak:

W wersji off road z bańką 17l:

[ img ]

Uploaded with ImageShack.us

[ img ]

Uploaded with ImageShack.us

[ img ]

Uploaded with ImageShack.us

[ img ]

Uploaded with ImageShack.us

[ img ]

Uploaded with ImageShack.us

[ img ]

Uploaded with ImageShack.us

[ img ]

Uploaded with ImageShack.us

[ img ]

Uploaded with ImageShack.us

[ img ]

Uploaded with ImageShack.us

[ img ]

Uploaded with ImageShack.us
W wersji z oryginalnym zbiornikiem:

[ img ]

Uploaded with ImageShack.us


Na oryginalne koła założyłem opony Metzeler Sahara 3 i dzięki temu mam wersje Dual sport. Narazie jest zębatka 45 zębów i już jest fajnie a na przód mam jeszcze 45 zębów.

Zdjątka w wersji dual sport:

[ img ]

Uploaded with ImageShack.us

[ img ]

Uploaded with ImageShack.us

[ img ]

Uploaded with ImageShack.us

[ img ]

Uploaded with ImageShack.us

Film w HD tak na szybko:

http://www.youtube.com/watch?v=QvaEk4kQFZs


Dobra wystarczy tego siedzenia przed komputerem idę jeździć :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: XR650R projekt cz. II czyli co robiłem przez 2 miesiące
PostNapisane: N sie 19, 2012 5:16 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): N sie 15, 2010 12:49 pm
Posty: 1438
Lokalizacja: Warszawa
Co tu duzo pisac, CUDO.
XRka to jedyne moto ktore walczy w moich myslach z 690tka jako 2 moto na dluzsze i czestsze trasy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: XR650R projekt cz. II czyli co robiłem przez 2 miesiące
PostNapisane: N sie 19, 2012 6:44 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): Śr wrz 07, 2011 8:37 pm
Posty: 1364
Lokalizacja: Sulechów
Mega robota !


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: XR650R projekt cz. II czyli co robiłem przez 2 miesiące
PostNapisane: N sie 19, 2012 6:48 pm 
bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): N cze 01, 2008 5:45 pm
Posty: 490
Lokalizacja: Żoliborz/Arkonka
Szacun!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: XR650R projekt cz. II czyli co robiłem przez 2 miesiące
PostNapisane: N sie 19, 2012 7:38 pm 
honorowy bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): Wt wrz 01, 2009 7:13 pm
Posty: 501
Lokalizacja: Stolica
Piękna sprawa. Kawał mega roboty.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: XR650R projekt cz. II czyli co robiłem przez 2 miesiące
PostNapisane: N sie 19, 2012 7:44 pm 
Aktywny

Dołączył(a): Śr lut 24, 2010 2:15 am
Posty: 149
Dzięki za komentarze :)

ehhh... właśnie wróciłem z przejażdżki... piękna sprawa najpierw po drodze a później w teren :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: XR650R projekt cz. II czyli co robiłem przez 2 miesiące
PostNapisane: N sie 19, 2012 8:35 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): N lut 25, 2007 7:07 pm
Posty: 2158
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kurcze, aż wstyd się ze swoja ruiną pokazywać przy twojej :lol:
Teraz życzę tyle godzin w siodle co w garażu, albo i więcej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: XR650R projekt cz. II czyli co robiłem przez 2 miesiące
PostNapisane: N sie 19, 2012 9:04 pm 
poeta forumowy

Dołączył(a): Cz cze 07, 2012 9:24 pm
Posty: 200
Lokalizacja: Wrocław
Piękna robota !!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: XR650R projekt cz. II czyli co robiłem przez 2 miesiące
PostNapisane: Pn sie 20, 2012 12:49 am 
poeta forumowy

Dołączył(a): Pt lis 18, 2011 10:45 pm
Posty: 287
Lokalizacja: Paniówki
Kawał dobrej roboty, mam nadzieje że zobaczę ją kiedyś na żywo, prezentuje się zacnie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: XR650R projekt cz. II czyli co robiłem przez 2 miesiące
PostNapisane: Pn sie 20, 2012 8:37 am 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): Wt kwi 13, 2010 9:16 am
Posty: 1340
Lokalizacja: Południowa Wielkopolska
Wow!

Gratulacje!

Pytania z mojej strony:

Jak dokladnie doprowadziles wydech do takiego stanu? Chodzi mi o szlifowanie. Probowalem rozne elementy i roznymi kombiunacjami gradacji i nigdy nie ywszlo tak ladnie jak u Ciebie.

Drogie to anodowanie jest?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: XR650R projekt cz. II czyli co robiłem przez 2 miesiące
PostNapisane: Pn sie 20, 2012 8:57 am 
honorowy bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): Pn cze 11, 2012 11:45 am
Posty: 664
Lokalizacja: Wrocław
Super sprawa - fajnie to wygląda. Teraz trzeba go uwalić w błocie - a jako że jesteś we Wrocku .... :)

Dołączam się do pytania o wyprowadzenie wydechów, ja swoje jechałem włókniną na wałku na wiertarce stołowej a potem polerka pastą i płótnem też na wiertarce.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: XR650R projekt cz. II czyli co robiłem przez 2 miesiące
PostNapisane: Pn sie 20, 2012 10:08 am 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): Pn sie 18, 2008 8:31 am
Posty: 2679
Lokalizacja: Poznań
lubię patrzeć na takie zdjęcia, kawał niezłej pracy wykonałeś przy XRce, gratuluję


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: XR650R projekt cz. II czyli co robiłem przez 2 miesiące
PostNapisane: Pn sie 20, 2012 10:58 am 
poeta forumowy

Dołączył(a): Cz maja 12, 2011 10:14 am
Posty: 228
Lokalizacja: Warszawa
Świetna robota, aż żal teraz Nią w teren wjeżdżać ;)

Ludzie skąd Wy bierzecie te wszystkie dodatki do Świnki?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: XR650R projekt cz. II czyli co robiłem przez 2 miesiące
PostNapisane: Pn sie 20, 2012 12:19 pm 
prozaik forumowy

Dołączył(a): Śr sty 07, 2009 6:26 pm
Posty: 351
Lokalizacja: Poznań
Chylę czoła, widać prawdziwe zaangażowanie.

Efekt jest bardzo, bardzo godny.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: XR650R projekt cz. II czyli co robiłem przez 2 miesiące
PostNapisane: Pn sie 20, 2012 12:35 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): Wt mar 15, 2011 9:28 pm
Posty: 1441
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie
piękna robota, gratulacje. tak mnie nakręciłeś ze idę reanimować swoje lc4.
pozdro.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Napisz wątekOdpowiedz Strona 1 z 3   [ Posty: 42 ]
Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
twilightBB Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net
wdrożenie przez iCenter - Strony internetowe Wrocław
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL