Autor |
Wiadomość |
konra.dzik
|
Tytuł: Re: Tuning pod teren ? Napisane: Śr wrz 30, 2009 10:06 pm |
|
Dołączył(a): Śr wrz 23, 2009 3:35 pm Posty: 56 Lokalizacja: Warszawa
|
zawias to bym zrobił później, jak bym się raczej bał ramy grzbietowej... deel do terenu(ciężkiego) sie nie nadaje, wcześniej latałem na xtz750 i miałem dodatkowy komplet kół z kostką. 18letnie 230kg po torze motocrossowym robi wrażenie :shock: , i żałuje jej troche, ale ekonomia wzięła górę, no i to że wolę jeździć wygodniej na dłuższych dystansach :)
|
|
Góra |
|
|
aturlej
|
Tytuł: Re: Tuning pod teren ? Napisane: Pt gru 25, 2009 12:47 pm |
|
Dołączył(a): Śr lut 27, 2008 9:01 pm Posty: 65 Lokalizacja: Warszawa
|
Bo gdyby KTM 990 mial na zbiorniku logo AT to byłby to najlepszy motor po sloncem. Prosty nie przekombinowany, mocny szybki i z zawieszniem naprawde off. Ale fakt ze z jakoscia ma KTM lekkie problemy przy czym ponoc ostatnie roczniki sa coraz lepsze.
Adam
|
|
Góra |
|
|
bandita
|
Tytuł: Re: Tuning pod teren ? Napisane: Pt sty 22, 2010 5:12 pm |
|
Dołączył(a): Pt cze 13, 2008 11:13 am Posty: 179 Lokalizacja: Kraków
|
Odświeżę nieco temat. Ostatnio po głowie zaczęła mi chodzić lekka przeróbka przedniego zawieszenia w moim DL'u żeby można było założyć szprychowe koło 21" - najlepszym wyjściem było by pewno założenie przodu wraz z półkami od LC8 ADV ale ciężko ten element kupić na rynku wtórnym a cena + koszty przeróbki pewno zwalą z nóg. Dlatego rozważam opcję założenie przodu od Afryki RD07. Jak myślicie - jest sens pakować się w taką przeróbkę? Jakie mogą być szacunkowo koszty? Widziałem ostatnio przednie amortyzatory+półki za 800zł, + felga. Dobrze by było zrobić jakieś pierścienie dystansowe, żeby założyć tarcze hamulcowe (są większe od Afrykańskich) i zaciski od DL'a.
|
|
Góra |
|
|
Mirek Swirek
|
Tytuł: Re: Tuning pod teren ? Napisane: Pt sty 22, 2010 5:47 pm |
|
Dołączył(a): N cze 28, 2009 11:59 pm Posty: 223 Lokalizacja: Lublin
|
aturlej napisał(a): Bo gdyby KTM 990 mial na zbiorniku logo AT to byłby to najlepszy motor po sloncem. Prosty nie przekombinowany, mocny szybki i z zawieszniem naprawde off. Ale fakt ze z jakoscia ma KTM lekkie problemy przy czym ponoc ostatnie roczniki sa coraz lepsze.
Adam Bo gdyby, moze tak, a moze i nie, z kolei to byl by,a moze i byl nie byl ... Nie ma problemu ten, kto nie ma motocykla, a skad wiesz ze "ponoc" sa lepsze? Bo mi sie wydaje, ze ponoc nie sa :lol: Czcze wypowiedzi... Jeszua, przerobiles juz zasob wiedzy o wszytskich mozliwych motocyklach ktore mogly by spelnic Twoje oczekiwania. Mowie tu o motocyklach szeroko wystepujacych jak i tych egzotycznych. Mam prosbe, zdecyduj sie na jeden z nich, kup go i ciesz sie nim i zyciem. Wiesz czego chcesz, potrzebny jest jedynie maly kompromis, zgoda? Nikt nie wybierze sprzeta dla Ciebie, a i nic nowego sie nie urodzi "na dniach". W temacie zas dodam, ze "sztormiaczek" to wdzieczna maszyna o wiadomym przeznaczeniu. Jesli ciagnie wilka do lasu, to potrzeba motocykl o charakterystyce terenowej. Opisalem sie jak nigdy, zdrowia :wink:
|
|
Góra |
|
|
cabaniero
|
Tytuł: Re: Tuning pod teren ? Napisane: Wt wrz 21, 2010 11:54 pm |
|
Dołączył(a): N sty 27, 2008 9:56 pm Posty: 50 Lokalizacja: podlasie
|
Ta fotka na bikepics jest w mojej galerii, ale oczywiście nie jest to mój motocykl (fotkę wyczaiłem na ADVrider.com) Zawias przedni od Hondy XR400, kolo przód LC8, amor tył chyba Wilbers. Oczywiście nie ma sensu przerabiać zdrowego DLa, ale gdybym okazyjnie nabył jakiegoś rozbitka za małe pieniądze, to można by się pobawić w uterenowienie Vee. Większy skok zawieszeń, 21 cali z przodu i większy prześwit, nie spowodują, że z mety dokopiemy LC4 ale na pewno pozwolą na sprawniejsze i pewniejsze pokonywanie leśnych, polnych, piaszczystych i dziurawych dróg i w towarzystwie Afryk czy nawet Advenczera już na DLa nie będzie trzeba czekać. Zmiana kierownicy i odpowiednie jej umiejscowienie pozwolą na pewniejszą pozycję do jazdy na stojaka, a solidna płyta pod silnik i gmole to podstawa, a jeśli ktoś się boi o plastiki i kierunki to niech nie zjeżdża najlepiej wogóle z asfaltu :) Kolo do przeróbki tego DLa użył akurat zawiasu od XR, na allegro zawias od WR400 (USD) można wyczaić za 400 zł, dodać koło i dużą tarczę z przodu (bo założenie dwóch to już sporo komplikacji i dodatkowych kosztów), tak czy siak trza na coś takiego około 1500-2000 zeta wysupłać. Jeśli za dobre pieniądze wyrwie się jakąś sztukę po kraszu to ma sens, ale jeśli psuć dobrego DLa, to już lepiej go sprzedać i kupić LC4 albo Afrę. [ img ][ img ] Potencjał też posiada Versys i to chyba większy od DLa : [ img ]
|
|
Góra |
|
|
darecki78
|
Tytuł: Re: Tuning pod teren ? Napisane: Pn maja 16, 2011 4:06 pm |
|
Dołączył(a): N lut 27, 2011 12:58 pm Posty: 51 Lokalizacja: Elbląg / Olsztyn
|
Odświeżając temat.... Ostatnio Świr team postanowił mnie nauczyć jazdy w terenie :) i tak 50km po lasach wzdłuż morza leśnymi drogami, dróżkami i nawet bezdrożem pod wysokie wzniesienia. To wszystko na typowo szosowych oponach (jodełka) i powiem wam że mój DL dał sobie radę i jestem z niego bardzo dumny 8) , tylko raz zakopałem się po łańcuch i miałem 2 wywrotki ale żadnych strat nie zanotowałem :) oprócz zapalenia rogówek bo nie miałem kasku krosowego i szybkę miałem przytwartą :cry: . Także myślę że może jednak da się tym jeździć
|
|
Góra |
|
|
spozo
|
Tytuł: Re: Tuning pod teren ? Napisane: Pn maja 16, 2011 6:02 pm |
|
Dołączył(a): So sie 02, 2008 9:12 pm Posty: 1572 Lokalizacja: Polska
|
darecki78 napisał(a): Odświeżając temat.... Ostatnio Świr team postanowił mnie nauczyć jazdy w terenie :) To musiałeś mieć wesoło :mrgreen:
|
|
Góra |
|
|
ex1
|
Tytuł: Re: Tuning pod teren ? Napisane: Pn maja 16, 2011 8:45 pm |
|
Dołączył(a): N wrz 16, 2007 8:29 pm Posty: 7905 Lokalizacja: Szczecin
|
cabaniero napisał(a): Potencjał też posiada Versys i to chyba większy od DLa : [ img ]Taaaa :D i ta kawa też taki posiada.. [ img ]i ten DL [ img ]i ten [ img ]a nawet dukat Monster :D:D [ img ]jak widać ze wszystkiego można zrobić enduro :)
|
|
Góra |
|
|
cabaniero
|
Tytuł: Re: Tuning pod teren ? Napisane: Wt maja 17, 2011 1:45 am |
|
Dołączył(a): N sty 27, 2008 9:56 pm Posty: 50 Lokalizacja: podlasie
|
Można i na R1 po lasach jeździć, ale czy to ma sens ? Miałem VStroma, teraz mam Afrykę rd 03 i o wiele więcej frajdy podczas jazdy offem...
|
|
Góra |
|
|
ex1
|
Tytuł: Re: Tuning pod teren ? Napisane: Wt maja 17, 2011 10:47 am |
|
Dołączył(a): N wrz 16, 2007 8:29 pm Posty: 7905 Lokalizacja: Szczecin
|
Pamiętajcie też że plastiki w DL-u mają niewiele wspólnego z plastikami w maszynach enduro. pękają i łamią się pod byle naciskiem.
toteż DL - jako maszyna w krzaki będzie wymagało albo totalnego jej przebudowania, albo worka pieniędzy na cotygodniowe wymiany popsutych części.
|
|
Góra |
|
|
darecki78
|
Tytuł: Re: Tuning pod teren ? Napisane: Śr maja 18, 2011 2:53 pm |
|
Dołączył(a): N lut 27, 2011 12:58 pm Posty: 51 Lokalizacja: Elbląg / Olsztyn
|
spozo napisał(a): darecki78 napisał(a): Odświeżając temat.... Ostatnio Świr team postanowił mnie nauczyć jazdy w terenie :) To musiałeś mieć wesoło :mrgreen: Z chłopakami zawsze jest wesoło :D
|
|
Góra |
|
|